-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Mega <m...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: indeks nośności opon
Date: Sun, 10 Apr 2011 17:21:28 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 29
Message-ID: <gto25pu6raq4$.6n3ns13movfm.dlg@40tude.net>
References: <4da0cad4$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
<4da19702$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: polanski.chr17.1000lecie.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1302449369 29140 195.177.64.106 (10 Apr 2011 15:29:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Apr 2011 15:29:29 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361507
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
>> Witam
>> Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
>> wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
>> jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
>> 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?
>
> Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje
> opon z jakimi samochód był homologowany.
>
> Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny
> nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.
>
> Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między
> prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować
> jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z
> indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to
> głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).
Ale tą redukcje nośności to stosowało się dopiero powyżej 200kmh, to
zapewne nie ten przypadek ( http://tnij.org/lbwu ).
A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, ale
jeszcze nie słyszałem by komuś "opona nie wyrobiła".
--
Pzdr.
Mega
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.11 11:51 wowa
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A