eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyindeks nośności oponRe: indeks nośności opon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Mega <m...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: indeks nośności opon
    Date: Sun, 10 Apr 2011 17:21:28 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <gto25pu6raq4$.6n3ns13movfm.dlg@40tude.net>
    References: <4da0cad4$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    <4da19702$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: polanski.chr17.1000lecie.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1302449369 29140 195.177.64.106 (10 Apr 2011 15:29:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Apr 2011 15:29:29 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361507
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
    >> Witam
    >> Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
    >> wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
    >> jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
    >> 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?
    >
    > Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje
    > opon z jakimi samochód był homologowany.
    >
    > Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny
    > nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.
    >
    > Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między
    > prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować
    > jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z
    > indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to
    > głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).

    Ale tą redukcje nośności to stosowało się dopiero powyżej 200kmh, to
    zapewne nie ten przypadek ( http://tnij.org/lbwu ).
    A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, ale
    jeszcze nie słyszałem by komuś "opona nie wyrobiła".

    --
    Pzdr.
    Mega

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 11.04.11 11:51 wowa

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: