-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!
news2.arglkargh.de!news.albasani.net!feeder.news-service.com!feeder2.cambriumus
enet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!ne
wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: indeks nośności opon
References: <4da0cad4$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4da0cad4$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 19
Message-ID: <4da19702$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.153.143
X-Trace: 1302435586 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2449 83.25.153.143:20863
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361478
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
> Witam
> Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
> wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
> jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
> 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?
Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje
opon z jakimi samochód był homologowany.
Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny
nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.
Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między
prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować
jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z
indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to
głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A