eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyindeks nośności oponRe: indeks nośności opon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!
    news2.arglkargh.de!news.albasani.net!feeder.news-service.com!feeder2.cambriumus
    enet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!ne
    wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: indeks nośności opon
    References: <4da0cad4$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4da0cad4$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 19
    Message-ID: <4da19702$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.153.143
    X-Trace: 1302435586 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2449 83.25.153.143:20863
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361478
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
    > Witam
    > Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
    > wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
    > jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
    > 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?

    Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje
    opon z jakimi samochód był homologowany.

    Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny
    nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.

    Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między
    prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować
    jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z
    indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to
    głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.04.11 17:21 Mega
  • 11.04.11 11:51 wowa

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: