  • 81. Data: 2012-10-15 18:56:12
    Temat: Re: iPhone 5 popularniejszy niż SGSIII?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5h10n$eu3$1@node1.news.atman.pl...

    > Oczywiscie, jestem reliktem republiki ;]

    Zapewniam Cię, że mnie też przerażają niektóre wpisy na facebooku
    pochodzące od nastolatków (głównie dzieci moich znajomych) typu:
    "Jastin Bieber czy KtośTamInny - likują za Bieberem, Komentują za innym".
    Albo tu w Ameryce jakieś słodziutkie zdjątko bijące po nerach chorym,
    fanatycznym patriotyzmem pokazujące żołnierza trzymającego 3 miesięczne
    dziecko i podpis jakiś wyciskający łzy z oczu jak to "tatuś" pierwszy raz
    widzi i takie tam... Normalnie czasem bierze na wymioty :-)
    Bezmózgowa rozrywka i nagminne tendencje do bicia sztucznej popularności.
    Ale używam bo w natłoku szmelcu potrafię sobie wybrać coś interesującego
    dla siebie - to coś jak z TV: są ludzie którzy mówią nie i walą w czambuł
    całą ideę oglądania TV. Tymczasem ja jestem zdania że każdy jest w stanie
    wybrać dla siebie coś interesującego czego nie ma nigdzie poza TV...
    Ostatnio oglądałem niezwykle ciekawy godzinny program na temat jakichś
    fajowych jaszczurek żyjących na pustyni w Australii ("monitor lizards").
    Daleki temat od moich zainteresowań, więc pewnie nie szukałbym nawet
    tego aktywnie ale że pojawiło się w serii którą nagrywam na DVR to miałem
    szansę uzupełnić swoją wiedzę przy bonusie rozrywki bo krajobrazy i widoczki
    zwierzaków były warte obejrzenia.

    > Mam raczej na mysli wspolczesny izolacjonizm, obecny chyba na kazdym
    > mozliwym poziomie. Wspolczesne media wraz z przenoszeniem zycia
    > towarzyskiego do przestrzeni wirtualnej dodatkowo temu sprzyjaja.

    Ja widzę inną stronę medalu. Przestrzeń wirtualna pozwala mi na kontakt
    z ludźmi którzy lubią to co ja lubię i których interesuje to co mnie
    interesuje
    mimo iż na ulicy, w biurze, w szkole nigdy bym ich nie spotkał...
    Właśnie dzięki facebook mam kontakt z ciekawym małżeństwem z Japonii
    a poznaliśmy się przypadkiem nurkując razem w Indonezji..
    Każde narzędzie może być złe lub dobre w zależności od tego kto i jak go
    użyje. To nie narzędzia powinieneś obwiniać tylko ludzi którzy je używają.

    > Spojrz chocby na grupe oszolomow palujacych sie tutaj a przebywajacych
    > fizycznie w roznych czesciach swiata ;]

    Ale wśród tej grupy oszołomów występują jednak tendencje integracyjne...
    Zuważ jak często jeden głupek zapisze swoje własne opinie w liczbie
    mnogiej pisząc "my" - on reprezentuje "my", w kupie raźniej... Nie jest
    jak sam widzisz źle - nawet najgorsze dupki potrzebują integrować się
    i widzą że izolacjonizm to nie jest dobra droga :-)

  • 82. Data: 2012-10-15 19:04:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chyba jednak nie tak malo, patrzac na popularnosc roznych pirackich
    > e-bookow w sieci, tudziez wyniki finansowe Amazona :-)
    > A akcje .. tu sie o duze pieniadze moze rozchodzic.

    Otóż to.

    > Z tym ze to ciagle nie musi byc smartfon - www, rss, ebooki sa tez
    > dostepne i na gorsze telefony.
    > Z malego ekraniku czyta sie zle .. ale i w iphonie jest maly.

    Zapewniam Cię, że ta różnica 1-1.5 cala daje DRASTYCZNĄ poprawę
    czytelności, zwłaszcza jeśli uwzględnisz niesamowitą rozdzielczość
    tego ekranu i jego jasność+kontrastowość+minimalizację odblasków.
    Po prostu wreszcie ekrany telefonów zaczęły się do tego nadawać.

    > No i ciagle pozostaje kwestia gdzie to robicie - w pociagu, w tramwaju, w
    > metrze ?
    > Bo w koncu mozna to tez wygodnie na normalnym komputerze zrobic, czy na
    > jakims tablecie.

    No ale właśnie aby usiąść przy komputerze to trzeba mieć tą dłuższą
    chwilę dedykowanego czasu, często trzeba być w domu bo laptopy
    mają te parę godzin czasu pracy z baterii i potem klapa a telefon działa
    cały dzień i trochę, bez problemów.
    Często potrzebujesz jakieś 30-40 sekund aby sprawdzić nowe wpisy
    na facebook - i to możesz zrobić jadąc dwa przystanki w tramwaju...
    Tyle czasu Tobie zajmie odpalenie komputera w domu i poczekanie
    na odhibernowanie Windows...

    > A ja usilnie szukam syntezatora mowy - za kierownica czytal nie bede, a
    > poza tym trzeba oczy oszczedzac.

    Ależ mój drogi - szukasz??? A wystarczyło zapytać - jest na iPhone 4 !
    Czyli już znalazłeś :-)) iPhone 4 przeczyta Ci tego pdf'a czy innego
    e-booka!

    > Tylko ze ja nie jestem uwieziony na 50 minut w pudle,
    > ani nawet na 20 :-)

    No to się ciesz - nie wszyscy mają taki luksus...
    Czasem i godzinę niektórzy podróżują do pracy i wtedy nagminnie
    czytają książki, gazety bo czymś trzeba ten niesforny mózg zająć...

    A jak nie jeździsz do pracy to znowu masz trochę wolnego czasu
    który możesz wykorzystać godzinkę np. na rowerze...
    Zamiast jakąś bezmózgową muzykę w uszy z mp3-ki możesz
    sobie wsadzić słuchawki od iPhone i jadąc na rowerze słuchać
    jak Ci iPhone czyta pdf'a z jakąś ciekawą lekturą...

    > A zycie towarzyskie zamiera, osiem osob w przedziale, wszyscy smartfonuja
    > zamiast flirtowac :-)

    Powiem Ci stary, że przypadkowi ludzie są generalnie nudni...
    5-10 minut i kończy się ten tzw. "small talk" i co potem?
    Będziesz chciał oglądać zdjęcia z portfela dziadka siedzącego
    na przeciwko Ciebie który Ci pokaże zdjęcia wszystkich wnuków??
    Naprawdę Cię to interesuje czy tylko udajesz żeby mu przyjemność
    zrobić?

  • 83. Data: 2012-10-15 19:07:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5h3qi$hpo$1@node1.news.atman.pl...

    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=j721bmkOsss ;]

    Interesujące że wspomnieli aplikację "Cow Clicker"...
    Warto wiedzieć czym miała być ta gra w założeniu a czym się stała.
    Polecam lekturę wiki na ten temat: http://en.wikipedia.org/wiki/Cow_Clicker

  • 84. Data: 2012-10-15 19:33:29
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > użyje. To nie narzędzia powinieneś obwiniać tylko ludzi którzy je używają.

    Pszemol, rozumiem Twoje argumenty. Ludzie jednak bardzo czesto maja
    problem z rozsadnym korzystaniem z wszelkiej masci udogodnien.
    Tu masz idealny przyklad:
    http://www.spidersweb.pl/2012/06/niepokojace-oraz-cz
    esciej-uzywamy-smartfonow-podczas-seksu.html

    BTW
    Ile procent postow plus minus piszesz z iP?

  • 85. Data: 2012-10-15 19:37:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Oct 2012 11:56:12 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    > pochodzące od nastolatków (głównie dzieci moich znajomych) typu:
    > "Jastin Bieber czy KtośTamInny - likują za Bieberem, Komentują za

    Podobnie ikonka like'ow w stopkach wiadomości na portalach
    informacyjnych. Ostatnio pod informacja o śmierci znanej dziennikarki
    było "Lubia to: 45"...

    --
    Marek

  • 86. Data: 2012-10-15 23:49:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5hhda$vsv$1@node1.news.atman.pl...
    > Pszemol, rozumiem Twoje argumenty. Ludzie jednak bardzo czesto maja
    > problem z rozsadnym korzystaniem z wszelkiej masci udogodnien.

    No ale co Ciebie ludzie obchodza?

    > Tu masz idealny przyklad:
    > http://www.spidersweb.pl/2012/06/niepokojace-oraz-cz
    esciej-uzywamy-smartfonow-podczas-seksu.html

    Dla mnie bardziej niepokojace jest ze ktos bada co ludzie robia w czasie
    seksu :-)

    > BTW
    > Ile procent postow plus minus piszesz z iP?

    Nie liczylem - jak chcesz to sam policz - NewsTap na iPhone nie pozwala
    mi wpisac pola "Followup-to: P...@B...com" wiec z iPhone maja
    tylko stary e-mail P...@P...com. Te z komputera maja obydwa.
    Procent bedzie sie zmieniac w zaleznosci od tego ile mam wolnego czasu
    ktory nie poswiecam na ciekawsze zajecia, od tego jaka jest pogoda i czy
    moge czy nie wyjsc na rower, czy siedze w domu itp, itd :-)))

    Generalnie ten czytnik na iPhone dziala wystarczajaco dobrze aby sie
    przesiasc w 100% i do usenetu uzywac wylacznie iPhone.

  • 87. Data: 2012-10-15 23:51:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > innym".
    >
    > Podobnie ikonka like'ow w stopkach wiadomości na portalach informacyjnych.
    > Ostatnio pod informacja o śmierci znanej dziennikarki było "Lubia to:
    > 45"...

    Bo Ty to zle interpretujesz - oni lubia artykuł a nie fakt, ze umarla.
    Zbyt doslownie odbierasz "lubie". Czasem naciska sie "lubie" aby
    rozpropagowac wiadomosc wsrod grona swoich znajomych, mimo
    iz sama wiadomosc jest np. przerazajaca lub smutna.

  • 88. Data: 2012-10-16 00:01:34
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Generalnie ten czytnik na iPhone dziala wystarczajaco dobrze aby sie
    > przesiasc w 100% i do usenetu uzywac wylacznie iPhone.

    Pytalem z ciekawosci. Niezaleznie jak jest wygodna klawiatura na
    urzadzeniu mobilnym nie chcialoby mi sie angazowac w dysputy tak jak
    robie to teraz korzystajac z duzej klawiatury. Pewnie jednak mozna sie
    wprawic odpowiednio czesto korzystajac.

  • 89. Data: 2012-10-16 00:27:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5i140$dsc$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > to teraz korzystajac z duzej klawiatury. Pewnie jednak mozna sie wprawic

    Faktem jest że dłuższe wykłady trzeba sobie odpuścić bo zajmuje
    to dużo więcej czasu niż na normalnej, pecetowej klawiaturze
    a i sporo się robi błędów pisząc szybko na iPhone - coś za coś...

  • 90. Data: 2012-10-16 02:57:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-15 12:20, Marek pisze:

    > Jeszcze komentarz do powyższego. Używasz narzędzia (internetu)
    > niezgodnie z jego przeznaczeniem. Internetu już nie należy używać metodą
    > on/off jak w latach 90. Internet teraz to nie encyklopedia, z której jak
    > się nie korzysta to odkłada na półkę. Sieć ewuluje tak, że jej
    > największe zalety widać wtedy gdy się ma dostęp do niego non stop 24h.

    A jak się tę sieć spuści z oka na kilka godzin to wyewoluuje tak bardzo,
    że już jej nie poznasz?

    --
    pozdrawiam
    MD