  • 1. Data: 2011-12-23 09:34:12
    Temat: i7 i HT
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Wtam

    Jak z praktycznego punktu widzenia wyglada roznica w wydajnosci jednego
    rdzenia (watku) w przypadku wlaczenia lub wylaczenia HT w i7? Na logike
    powinno byc odczuwalnie szybciej jesli jeden fizyczny rdzen obsluguje jeden
    watek a nie dwa. Ale z drugiej strony ma to szanse sie sprawdzac, gdy
    rdzenie sa obciazone w 100% caly czas, a to w komputerze roboczym (nie
    serwerze) jest rzadkim stanem.
    Czyli zasadniczo pytanie sprowadza sie do tego czy warto w biurowo-domowych
    zastosowaniach wlaczac HT jesli zalozymy, ze 100% obciazenie dotyczy tylko
    2-3 rdzeni (z 4rech) w powiedzmy 40% czasu pracy komutera (mowie o moim
    przypadku)?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2011-12-23 14:17:23
    Temat: Re: i7 i HT
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:34, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    > 2-3 rdzeni (z 4rech) w powiedzmy 40% czasu pracy komutera (mowie o moim

    Jak ogladasz gole dupy to wystarczy jeden rdzen, sprawa moze sie
    komplikowac przy cyckach !

    :):):)

  • 3. Data: 2011-12-23 17:52:41
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

> [...]
    > 2-3 rdzeni (z 4rech) w powiedzmy 40% czasu pracy komutera (mowie o moim

    wlaczenie HT nie obnizy wydajnosci w zastosowaniach biurowo-domowych-
    a wiec ja bym to włączył.

    szymon

  • 4. Data: 2011-12-23 18:46:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zenek" napisał w wiadomości grup
    > Jak ogladasz gole dupy to wystarczy jeden rdzen, sprawa moze sie komplikowac
    > przy cyckach !
    >
    > :):):)

    i7 ma 4 rdzenie (8 wątków). Bez HT powinien bez problemu "obrobić". :)
    Chyba przez przypadek napisałeś w ISO-8859-1

  • 5. Data: 2011-12-23 19:27:53
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-23 10:34, R.e.m.e.K wrote:
> [...]
    > watek a nie dwa. Ale z drugiej strony ma to szanse sie sprawdzac, gdy
    > rdzenie sa obciazone w 100% caly czas, a to w komputerze roboczym (nie

    Z logicznego pkt. widzenia sa to dwa niezalezne potoki przetwarzania
    rozkazow, wiec jezeli aplikacja jest jednowatkowa nie ma to zadnego
    znaczenia.

    Daje to drobny przyrost mocy przy aplikacjach
    wielowatkowych/procesowych, zakladam juz ze wszystkie nowe systemy
    operacyjne posiadaja schedulery, ktore rozrozniaja uwzgledniaja iz
    wzajemne przetwarzanie dwoch watkow przez ten sam rdzen powoduje
    wzajemne ich spowalnianie.

> [...]
    > 2-3 rdzeni (z 4rech) w powiedzmy 40% czasu pracy komutera (mowie o moim

    Dla zastosowan biurowo-domowych to wystarczy najtanszy procesor (jakies
    i3) lub Dual-Core. Zastanawianie sie na wlaczeniem HT w tych przypadkach
    nie ma znaczenia.

    jezeli 100% obciazenia dotyczy 2-3 rdzeni na 4, to HT tu wiele nie
    zdziala (system operacyjny zadba o to by nie bylo spowolnien), przy
    obciazeniu wiekszym niz liczba fizycznych rdzeni HT ma sens (tzn moze
    dac wzrost wydajnosci).. Innymi slowy akademicki problem, bo nowe
    systemy rozrozniaja HT w rdzeniach. Nie ma sensu sie zastanawiac.

  • 6. Data: 2011-12-24 09:19:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2011 19:46:15 +0100, qwerty napisał(a):

    > Chyba przez przypadek napisałeś w ISO-8859-1

    IMO nie użył pliterek w tekscie to 40Tude domyślnie zaaplikował najprostsze
    kodowanie z dozwolonych. Nie wiem czy to dopuszczalne na grupach (IMO
    raczej tak).
    No i czyżby przełom?? Remcio porzucił OE? :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-12-24 10:37:43
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Jacek Maciejewski:

    > IMO nie użył pliterek w tekscie to 40Tude domyślnie zaaplikował najprostsze
    > kodowanie z dozwolonych. Nie wiem czy to dopuszczalne na grupach (IMO
    > raczej tak).

    Mój czynik w pełni zgodny z RFC dałby US-ASCII, a nie ISO-8859-1, przy
    braku polskich znaków.

  • 8. Data: 2011-12-24 11:07:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 11:37:43 +0100, sumar napisał(a):

    > Mój czynik w pełni zgodny z RFC dałby US-ASCII, a nie ISO-8859-1, przy
    > braku polskich znaków.

    Ach, nieporozumienie. oczywiście, qwerty odpowiadał Zenkowi z tym ISO. A ja
    poplątałem z Remkiem. Remka czytnik, 40Tude, prawidłowo wrzucił US-ASCII w
    reakcji na brak pliterek a Zenka czytnik, Thunderbird, wrzucił ISO-8859-1.
    Nie znam zasad jakimi się posługuje Thunderbird, więc się nie wypowiem. Ale
    mi chodziło o Remka :)

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2011-12-24 14:33:55
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Jacek Maciejewski:

> [...]
    > Nie znam zasad jakimi się posługuje Thunderbird, więc się nie wypowiem. Ale

    Zenek vel NoTak vel Jerzy Dąbczak i dziesiątki innych, tak się zna, że kto wie,
    co tam nakombinował.

  • 10. Data: 2011-12-24 21:47:56
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 10:19:38 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > No i czyżby przełom?? Remcio porzucił OE? :)

    Masz cos do mnie?
    Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K