  • 1. Data: 2011-12-22 14:56:37
    Temat: Access point czy bridge
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    Witam,

    sieć domowa wisząca na routerze Linksys WRT54GL, rozprowadzający sygnał od
    dostawcy (port WAN) po chałupie. Wiszą na nim 2 komputery (na kablach) oraz
    kilka laptopów i telefonów po Wi-Fi. Wisiała też drukarka (tylko z portem
    RJ) ale wyszła do innego pomieszczenia. Chciałbym ją z powrotem wpiąć w
    sieć, ale z powodu niemania kabla w tym pomieszczeniu, potrzebuję... no
    właśnie, czego? Czy tym urządzeniem da radę go zastąpić?
    http://www.agito.pl/routery-i-modemy/tp-link-tl-wa70
    1nd.749.448567.html?attr=1-494752
    Niby ma tryby Bridge i AP client, więc powinno dać się zrobić jakiś most
    powietrzny do drukarki, ale wolę zasięgnąć opinii osób, które przećwiczyły
    taki układ praktycznie.

    JoteR

  • 2. Data: 2011-12-22 16:09:13
    Temat: Re: Access point czy bridge
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    JoteR pisze:
    > Niby ma tryby Bridge i AP client, więc powinno dać się zrobić jakiś most
    > powietrzny do drukarki, ale wolę zasięgnąć opinii osób, które
    > przećwiczyły taki układ praktycznie.

    Ja ćwiczyłem właśnie tego TPLinka w połączeniu z draytekiem 2910G. Na
    potrzeby drukarki wystarczy.
    Ja zrezygnowałem z tego linku bo oprócz obsługi drukarki, obsługiwał
    również PC-a z którego robiłem transfery dużych plików (ISO, dyski
    wirtualne). W takim zastosowaniu taki bridge WLANowy nie sprawdzi się.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-12-22 16:46:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr Rezmer" napisał:

    > Ja ćwiczyłem właśnie tego TPLinka w połączeniu z draytekiem 2910G.
    > Na potrzeby drukarki wystarczy.

    Dzięki. A jeszcze dopytam - w jakim trybie trzeba go ustawić? Założenie jest
    takie, aby był zupełnie "przezroczysty" dla reszty podsieci, tzn. zastępował
    tylko ów brakujący kawałek kabla. Kiedyś czytałem jakiś łopatologiczny
    artykuł na ten temat, ale nie mogę go teraz namierzyć, a na forach głównie
    bełkot.

    JoteR

  • 4. Data: 2011-12-22 17:07:55
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-22 17:46, JoteR pisze:

> [...]
    > zastępował tylko ów brakujący kawałek kabla. Kiedyś czytałem jakiś
    > łopatologiczny artykuł na ten temat, ale nie mogę go teraz namierzyć, a

    Wystarczy instrukcja obslugi jest dostepna online i nawet po polsku
    napisana jezykiem dla poldebili zrozumialym.

  • 5. Data: 2011-12-22 23:12:16
    Od: sumar <s...@o...eu>

    JoteR:

> [...]
    > powietrzny do drukarki, ale wolę zasięgnąć opinii osób, które przećwiczyły

    To urządzenie nie jest potrzebne. TP-Link TL-WR543G w zupełności wystarczy.

  • 6. Data: 2011-12-22 23:41:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "sumar" napisał: w wiadomości news:sumar.1324595318@news.solani.org...

    1nd.749.448567.html?attr=1-494752

    > To urządzenie nie jest potrzebne. TP-Link TL-WR543G w zupełności
    > wystarczy.

    W jego specyfikacji nie widzę trybu Bridge, a z tego, co w tzw. międzyczasie
    wyczytałem, ten właśnie tryb pozwoli mi zastąpić brak tego kawałka kabla.
    Więc?

    JoteR

  • 7. Data: 2011-12-22 23:58:53
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-23 00:41, JoteR pisze:
> [...]
    >
    > W jego specyfikacji nie widzę trybu Bridge, a z tego, co w tzw.
    > międzyczasie wyczytałem, ten właśnie tryb pozwoli mi zastąpić brak tego

    Wiec mylisz sie okrutnie bo tryb pracy APC pozwoli twojej drukarce
    doskonale cieszyc sie komunikacja z reszta sieci.

  • 8. Data: 2011-12-25 00:26:17
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek" napisał:

    > Wiec mylisz sie okrutnie bo tryb pracy APC pozwoli twojej drukarce
    > doskonale cieszyc sie komunikacja z reszta sieci.

    Drukarka może będzie się cieszyć tylko co z tego przyjdzie pozostałym
    użytkownikom skoro drukarka bęszie za NATem? Trzeba by robić cyrki z
    mapowaniem/przekierowywaniem portów. Z drugiej strony trudno mi uwierzyć aby
    ten TP-Link TL-WR543G nie miał trybu bridge. Mam dwa taniutkie APeki i oba
    ten tryb mają. Jeden to Black Box plus, a drugi to jakiś Asmax.

    Remek

  • 9. Data: 2011-12-25 13:57:44
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-25 01:26, Remek pisze:

> [...]
    > ten TP-Link TL-WR543G nie miał trybu bridge. Mam dwa taniutkie APeki i oba
    > ten tryb mają. Jeden to Black Box plus, a drugi to jakiś Asmax.

    Nastepny przyglup , kto was plodzi ?

  • 10. Data: 2011-12-25 14:25:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 18:07:55 +0100, Zenek napisał(a):

    > Wystarczy instrukcja obslugi jest dostepna online i nawet po polsku
    > napisana jezykiem dla poldebili zrozumialym.

    Jakbyś pominął wycieczki ad personam w zupełności by starczyło.
    --
    Jacek