  • 1. Data: 2012-04-20 16:24:47
    Temat: home automation - wybór technologii komunikacji.
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    Witam,

    Przymierzam sie do gruntowego remontu domu. Postanowiłem go troche
    zautomatyzować. Na pierwszy rzut pójdzie ogrzewanie. Chciałbym aby w
    kazdym pokoju (lub strefie) była osobna regulacja temperatury
    grzejników i co za tym idzie osobny czujnik temperatury. Instalacja
    ogrzewania będzie robiona od zera także każe zrobic tak aby
    zaintalowanie ogrzewania strefowego było możliwe.

    Jako bazę użyje jakis klocek typu embedded z dostępnymi I2C, I2S,
    Ethernet, RS232, USB (dla dociekliwych: Tak. Mozliwe ze będzie to
    Raspberry Pi)

    Zastanawiam się Ci nie użyć własnie I2C. Na ebayu jest troche gotowych
    modułów przekaźników, czujników, klawiatur, itp gadających po I2C.
    Maksymalna odległość od urządzeń to 10m. W sieci piszą ze przy małej
    częstotliwości zegara powinno działać do 20m.

    Macie jakies inne pomysły? Może znacie jakieś w miare tanie moduły tego
    typu dające się sterować z linuksa?

    Pozdrawiam,
    C.

  • 2. Data: 2012-04-20 16:37:53
    Od: a...@p...fm

    Zapomnij o I2C - Albo RS485 albo radio np. Zigbee!

    Kabelek jednak najpewniejszy czyli RS485 !

    Pomysł też o elektrowni wiatrowej plus kolektor słoneczny i zakopany
    duzy zbionik wody z grzałkami i wymiennikiem ciepła.

    Dobra tez jest pompa cieplna !

  • 3. Data: 2012-04-20 18:45:30
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-20 16:24, Cezar pisze:
> [...]
    > częstotliwości zegara powinno działać do 20m.
    >

    > Macie jakies inne pomysły? Może znacie jakieś w miare tanie moduły tego

    Napewno nie bedzie to Pasbery Pi bo z tego co mowia to bedzie dostepny
    moze pod koniec roku. Ja bym zamontowal w grzejnikach jakies sterowniki
    z radiem, do tego (szkoda ze nie ma) same grzejniki w stylu nagrzewnicy
    wtedy mozna sterowac ekonomicznie temperatura w pomieszczeniach. Bo z
    dostepnych rozwiazan to zawory z elektronicznym temostatem ale bez
    zadnych zlacz, to co widzialem w handlu.

  • 4. Data: 2012-04-20 19:31:40
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 20/04/2012 17:45, K wrote:

    > Napewno nie bedzie to Pasbery Pi bo z tego co mowia to bedzie dostepny
    > moze pod koniec roku.

    Udalo mi sie go zamowic zaraz po starcie sprzedazy. Farnell obiecal
    dostarczyc do czerwca.

> [...]
    > dostepnych rozwiazan to zawory z elektronicznym temostatem ale bez
    > zadnych zlacz, to co widzialem w handlu.

    Kable jednak pewniejsze... zwazywszy na to ze zasilanie tego i tak
    bedzie wymagane.

    c.

  • 5. Data: 2012-04-20 20:51:42
    Od: "eletetryk" <d...@o...pl>

    > Ja bym zamontowal w grzejnikach jakies sterowniki
    >>

    > Kable jednak pewniejsze... zwazywszy na to ze zasilanie tego i tak bedzie
    > wymagane.
    >
    > c.
    Zainteresuj się OpenHR20
    http://embdev.net/topic/118781

    Pozdrawiam
    Jan

  • 6. Data: 2012-04-21 14:29:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Cezar napisał:
> [...]
    [..]
    > Macie jakies inne pomysły? Może znacie jakieś w miare tanie moduły tego

    Jestem we wczesnej fazie tego samego, postawiłem na 1wire, już mam
    czujniki temperatury, grzejniki planuję również tą magistralą sterować.
    Wszystko pod kontrolą linuxa i prostego sterownika na uC w razie awarii
    pierwszego, niestety soft raczej trzeba będzie rzeźbić samemu bo co dom
    to inna specyfika i wymagania.
    Na razie robi mi się odczyt temperatury w MRTG
    http://alexyuk.dyndns.org/mrtg/temperatura_ds.html

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2012-04-21 21:47:16
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    popatrz na exta free firmy zamel. ja na tym steruje kawałek domu. działa na
    868mhz i praktycznie nie ma błędów.

    --
    VSS

  • 8. Data: 2012-04-23 00:59:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-04-20 16:24 Cezar napisał(a):

> [...]
    >
    > Jako bazę użyje jakis klocek typu embedded z dostępnymi I2C, I2S,
    > Ethernet, RS232, USB (dla dociekliwych: Tak. Mozliwe ze będzie to

    Jeżeli komunikacja ma iść po kablu to tylko EIB / KNX.
    Jest cała masa eleganckich gotowych klocków, dodatkowo oprócz ogrzewania
    możesz pomyśleć o sterowaniu oświetleniem. Bardzo wygodnie po
    naciśnięciu jednego przycisku mieć ustawioną odpowiednio całą grupę
    świateł (np. do oglądania TV, do obiadu, na romantyczny wieczór itp).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2012-04-23 12:43:03
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 22/04/2012 23:59, Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > naciśnięciu jednego przycisku mieć ustawioną odpowiednio całą grupę
    > świateł (np. do oglądania TV, do obiadu, na romantyczny wieczór itp).

    Nie szukam rozwiazan przemyslowych/dedykowanych... i pewnie drogich.
    Eksploruje wlasnie 1-wire. Wyglada zachecajaco. Scalaki Maxima troche
    drogie ale przy kilku sztukach to nie wyjdzie tak zle. Jest tez
    dostepnych troche gotowych klockow.

    c.