  • 41. Data: 2010-12-30 12:40:23
    Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 12:26, J.F. pisze:

    > Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali
    > w ciagu kilku sekund krecenia.

    A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".

    > Wiec po co jakies grzalki ?

    Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa)
    (2) żeby mieć od razu ciepło

    Za trudne do załapania?

    > przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece
    > podgrzac i zrobic wiecej niz jeden obrot.

    No to masz straszny złom w takim razie ;-> bo jak nie ma mrozu to mi z
    reguły mi odpala po pierwszym obrocie.

    Wymień sobie świece albo co tam jeszcze chcesz.

  • 42. Data: 2010-12-30 12:46:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 12:28, J.F. pisze:

    > Odpalasz, odsniezasz, ruszasz

    Co odśnieżam?

    > .. i po 2 km czuc cieplo

    Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje.

    > Tez niekoniecznie.

    Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną moc
    niezależnie od obrotów?

  • 43. Data: 2010-12-30 12:47:51
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, J.F. wrote:

    > Wojtku, ty masz inne podejscie, argument nie jest zly.
    > Jakbym mial wszystko poprawic .. to taniej bedzie nowe auto kupic :-)

    Możliwe, że trochę przesadzam w tą drugą z kolei stronę, ale po prostu
    śmieszą mnie ludzie, którzy narzekają na problemy, które mają tylko i
    wyłącznie na swoje własne życzenie. Poza tym koszt wymiany naprawdę
    krytycznie ważnych elementów w starym dieslu to nie są jakieś niebotyczne
    kwoty, nowa świeca żarowa "Beru" kosztuje jakieś 60 zł, filtr paliwa można
    kupić już za 20 zł, nowa końcówka wtryskiwacza to wydatek rzędu 50-100 zł.
    Biorąc pod uwagę to, że niektóre z tych czynności wykonujemy raz na kilka
    lat taki rachunek za własny "święty spokój" wydaje mi się jak najbardziej
    do przyjęcia.

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 44. Data: 2010-12-30 12:51:07
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 30 Gru, 12:17, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
    > po pierwszym obrocie odpala?

    A może być 12-letni diesel przy -9 po całym dniu (9h) pracy?

    --
    Gom

  • 45. Data: 2010-12-30 12:51:56
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".

    A co to znaczy "odpala na dotyk"? Mierzysz czas ze stoperem? I jak
    potrafisz policzyć te "obroty silnika" przed jego uruchomieniem? ;)

    > (2) żeby mieć od razu ciepło

    To jest jakiś sensowny argument... :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 46. Data: 2010-12-30 12:52:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > lat taki rachunek za własny "święty spokój" wydaje mi się jak najbardziej

    A koszt robocizny?
    Dla mnie barierą przy eksploatacji używek jest właśnie koszt robocizny i
    fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO).
    Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut.

  • 47. Data: 2010-12-30 12:59:28
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Cavallino wrote:

> [...]
    > fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO).
    > Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut.

    No fakt, to również zależy od tego komu zlecisz naprawę. Akurat takie
    rzeczy jak filtry czy świece żarowe wymieniam sobie sam, więc w tym
    wypadku koszt naprawy wynosi 0 zł :) Ale nawet gdybym miał zapłacić ekstra
    tych kilka stów to i tak wolałbym to zrobić, zamiast każdego zimowego
    ranka zastanawiać się nad tym, czy pojadę do pracy własnym autem czy
    autobusem :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 48. Data: 2010-12-30 13:04:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301256070.22033@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > No fakt, to również zależy od tego komu zlecisz naprawę.

    Dokładnie, z tym zawsze mam najwięcej problemu.
    Mam za małe doświadczenie, żeby wiedzieć coś o fachowości danych mechaniorów
    (i dobrze za małe), a z opiniami też różnie bywa.
    A jak już szukam, to często znajduję takich, którzy za naprawę krzyczą
    więcej niż ASO.

  • 49. Data: 2010-12-30 13:05:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 30 Dec 2010 12:26:43 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > This message is in MIME format. The first part should be readable text,
    > while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.
    >
    > ---1300489426-626299717-1293708403=:21999

    > Sorry, chyba mi się "przesiadka" z ISO na UTF-8 czkawką odbija... ;) Czy
    > teraz już lepiej, czy nadal "krzaczę"? Bo na "pl.test" wygląda niby O.K.
    >
    > Pozdrawiam :)
    >
    > W.
    > ---1300489426-626299717-1293708403=:21999--

    Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz
    jeszcze tylko cos z tym multipartem powiniennes chyba zrobic.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 51. Data: 2010-12-30 13:13:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 12:47, Wojtek Borczyk pisze:

> [...]
    > czynności wykonujemy raz na kilka lat taki rachunek za własny "święty
    > spokój" wydaje mi się jak najbardziej do przyjęcia.

    To może tak: zafundujesz mi samochód zastępczy (i różnicę w kosztach
    paliwa) na czas wymiany proponowanych przez ciebie części, a jeśli mimo
    tej wymiany nadal po całej nocy przy -15C nie odpali od pierwszego
    przekręcenia - refundujesz mi także koszt tych części.

    Umowa stoi? ;->