  • 111. Data: 2011-02-23 10:57:40
    Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2011 10:17, J.F. pisze:

    > Andzreju, ale te diesle to projektowane w czasach gdy 15W byly norma
    > :-)
    >
    > akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.

    Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.

    Na pewno nie pierwsze a i drugie nie powinno być potrzebne - przy
    wymianie czyściłem.

  • 112. Data: 2011-02-23 16:47:49
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-23 08:49, Gom pisze:

    > Nie ma czym się chwalić ;-)
    > Po prostu chciałem pokazać, że jednak istnieją stare diesle, które
    > mimo mrozu potrafią odpalić po "pierwszym obrocie" po całonocnym
    > postoju na dworze, a utrzymanie tego stanu nie wymaga nakładów
    > finansowych przekraczającą ich wartość. Wystarczy aby układ paliwowy
    > był szczelny i drożny, a świece żarowe i akumulator sprawne.
    >
    > A z racji tego, że jeden obraz wart tysiąca słów, stąd ten film :-)
    >
    > --
    > Gom

    Jutro nakręcę odpalanie swojego 13letniego ;) zrobiłbym to dzisiaj, ale
    na dzisiaj nastawiłem webasto, więc to żaden wyczyn :D odpalenie jak
    ciecz miała już z 50-60 stopni ;)

    Pozdrawiam !

  • 113. Data: 2011-02-25 00:12:31
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ława"

    > Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.

    zacytuję

    > srali-mądrali pokroju Przemusia,
    >". Więc srale-mądrale niech się łaskawie
    > przestaną
    > wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się
    > zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika

    Gratuluję

  • 114. Data: 2011-02-25 12:35:26
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.02.2011 00:12, Przemysław Czaja pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Ława"

    > zacytuję

    > Gratuluję

    Teraz zostajesz mega-sralą-mądralą.

    Rozrusznik działa ładnie póki silnik się ekstremalnie nie wychłodzi -
    gdy parkowałem przodem w wylocie z wiaty, po całej nocy termometr na
    konsoli wskazywał -25C (!) i rozrusznik nie miał siły obracać.

    Mam olej mineralny 15w40 i z uwagi na wiek niczego rzadszego wlać nie mogę.

    Obecnie parkuję odwrotnie - przodem w zacisznej głębi wiaty - i jeszcze
    przed nocą odpalam samochód na parę minut, gaszę i silnik przykrywam
    starą kołdrą. Może to zabieg z gatunku magicznych, ale teraz termometr
    wskazywał "tylko" -13C i już rozrusznik nie miał problemów z obracaniem
    wału.

    Owszem, istnieje szansa że regeneracja rozrusznika coś by dała i miałby
    siłę nawet przy -30C, ale istnieje też ryzyko, że by nic nie dała - i
    tylko wydałbym niepotrzebnie pieniądze na coś, co tylko potencjalnie
    może pomóc.

    Grzałka pomogłaby na 100%, więc przede wszystkim interesuje mnie grzałka.

    Dotarło, czy to za trudne dla ciebie?