-
1. Data: 2010-12-28 12:06:54
Temat: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "Flyte" <f...@o...pl>
Witam,
Wczoraj przytrafila mi sie nastepujaca przygoda.
Pacjent: opel vectra C '04, 1.9DTH, 185tys. przebiegu.
Po okolo 5 km jazdy danego dnia silnik zaczal sie nagle krztusic. Drastyczny
spadek mocy, z okolo 90km/h zszedlem do okolo 30km/h. Udalo mi sie skrecic z
glownej ulicy w boczna i tam zaparkowac (w sumie przejechalem okolo 0,5km).
Objawy: kompletny spadek mocy. Silnik daje sie uruchomic mimo -8st.C (zreszta
nigdy nie mial problemow, nawet przy -30), udalo mi sie go wkrecic na 3000obr
i pracowal _bardzo_ rowno, ladnie zagrzewal sie (temperatura urosla do 85st.C
i pewnie roslaby dalej.), zadnych szarpniec, falowania itp. Na biegu jalowym
pracuje b. nierowno, a przy probie ruszenia ewidentnie nie ma sily i potrafi
zgasnac. Dodam, ze czuc troche nieprzyjemny zapach gumy. Nie ma zdanych
wyciekow z rury wydechowej ani spod silnika.
Nie jest to EGR (ani nic z ukladu dolotowego powietrza), bo ten temat juz
przerabialem wczesniej. Jest to usterka nagla, ktora uniemozliwia dalsza jazde
(choc kilka metrow pewnie sie uda przejechac).
Na koniec pojawil sie klucz na samochodzie, ale przy ponownym uruchomieniu juz
go nie bylo. Komputer nie znalazl zadnego bledu.
Teraz pytanie: co moglo pasc, i jakich kosztow moge sie spodziewac?
Pozdrawiam,
Flyte
PS. wczoraj po raz pierwszy jechalem holowany. Bardzo niemile uczucie jechac
bez wspomagania kierownicy i hamulcow za autem w odleglosci 2m;(
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-12-28 12:39:28
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: to <t...@a...xyz>
begin Flyte
> PS. wczoraj po raz pierwszy jechalem holowany. Bardzo niemile uczucie
> jechac bez wspomagania kierownicy i hamulcow za autem w odleglosci 2m;(
Hm... a są jakieś przeciw wskazania żeby holować auto pracujące na biegu
jałowym?
--
ignorance is bliss
-
3. Data: 2010-12-28 12:47:58
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "kml" <f...@g...lp>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4d19cc70$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Flyte
>
>> PS. wczoraj po raz pierwszy jechalem holowany. Bardzo niemile uczucie
>> jechac bez wspomagania kierownicy i hamulcow za autem w odleglosci 2m;(
>
> Hm... a są jakieś przeciw wskazania żeby holować auto pracujące na biegu
> jałowym?
"Na biegu jalowym pracuje b. nierowno"
--
pozdrawiam
kml
-
4. Data: 2010-12-28 12:57:28
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "Flyte" <f...@o...pl>
> > Hm... a są jakieś przeciw wskazania żeby holować auto pracujące na biegu
> > jałowym?
> "Na biegu jalowym pracuje b. nierowno"
Dokladnie. Gdybym mogl to bym wlaczyl silnik, ale jego stan na to nie pozwalal
(momentami myslalem ze wyskoczy spod maski).
Jednoczesnie mialem reke 'w pogotowiu' gdyby trzeba bylo przekrecic kluczyk.
F.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2010-12-28 19:46:25
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "marek" <s...@o...pl>
>> Hm... a są jakieś przeciw wskazania żeby holować auto pracujące na biegu
>> jałowym?
>
> "Na biegu jalowym pracuje b. nierowno"
no i ?
-
6. Data: 2010-12-28 22:04:25
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "Flyte" <f...@o...pl>
Witam po raz kolejny.
> > "Na biegu jalowym pracuje b. nierowno"
> no i ?
No i okazalo sie ze padlo turbo. Do tego zapchalo katalizator i DPF. Generalnie
naprawa za 5-6tys. Co ciekawe, nie bylo zadnych symptomow wczesniej ze cos jest
nie tak.
Co do jalowego biegu, to serio nie bylo co meczyc maszyny. Ledwo wyjechalem z
parkingu na uliczke zeby ustawic sie do holowania. O jezdzie na luzie przy
wlaczonym silniku nie bylo mowy.
Pozdrawiam,
Flyte
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2010-12-28 23:42:02
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: to <t...@a...xyz>
begin Flyte
> No i okazalo sie ze padlo turbo. Do tego zapchalo katalizator i DPF.
> Generalnie naprawa za 5-6tys. Co ciekawe, nie bylo zadnych symptomow
> wczesniej ze cos jest nie tak.
>
> Co do jalowego biegu, to serio nie bylo co meczyc maszyny. Ledwo
> wyjechalem z parkingu na uliczke zeby ustawic sie do holowania. O
> jezdzie na luzie przy wlaczonym silniku nie bylo mowy.
Jeśli pracował bardzo nierówno to dobrze, że tak nie holowałeś.
--
ignorance is bliss
-
8. Data: 2010-12-29 09:11:51
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "Paweł Kajak" <a...@o...pl>
Witam
Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
news:2de1.000001c1.4d1a50d9@newsgate.onet.pl...
> Witam po raz kolejny.
>
>
> No i okazalo sie ze padlo turbo. Do tego zapchalo katalizator i DPF.
> Generalnie
> naprawa za 5-6tys. Co ciekawe, nie bylo zadnych symptomow wczesniej ze cos
> jest
> nie tak.
>
A nie słyszałeś wcześniej czasami dźwięku przypominającego wycie wiatru?
U mnie w Romku pojawił się taki objaw najpierw ("wycie wiatru") a potem
objawy takie same jak u Ciebie.
Ponieważ to był drugi dzień świąt więc na pomoc mechanika nie mogłem liczyć.
Doczołgałem się jakoś do domu a w poniedziałek usłyszałem od mechanika, że
padło turbo i że o mało nie zatarłem silnika bo cały olej wsiorbało.
Teraz czekam na wycenę naprawy ...
--
Pozdrawiam
Paweł Kajak
Biala MAZDA 323 '92 HB plus naklejka
Renault ESPACE 2003 2.0 T też oklejony
-
9. Data: 2011-01-05 20:44:13
Temat: Re: spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Od: "Flyte" <f...@o...pl>
Hej!
> A nie słyszałeś wcześniej czasami dźwięku przypominającego wycie wiatru?
> Teraz czekam na wycenę naprawy ...
Nic nie slyszalem, zadnego swistu (choc o nim czytalem). Zupelnie zero
symptomow. Doslownie kilka chwil wczesniej az sie cieszlem jak rowno chodzi mimo
mrozow i pod gorke.
O maszyne dbalem bardzo. Zawsze lalem olej 0W40. Minus taki ze duzo jezdilem po
miescie, czyli raczej krotkie dystanse. No ale przebieg tez nie maly: 185tys,
choc liczylem ze zrobi wiecej bez powaznej awarii.
No i ile naprawa w espace Cie kosztuje?
Flyte
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl