-
31. Data: 2012-12-09 18:38:31
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-12-09 18:15, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2012-12-09 12:18, megrims pisze:
>> W dniu 2012-12-09 12:13, J.F. pisze:
>>> Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisał(a):
>>>> W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:
>>>>> Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisał(a):
>>>>>>> Zostały wytoczone są nowe tłoczki z nierdzewki
>>>>>> Wdlug PMS druciarstwo?!
>>>>>> Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...
>>>>>
>>>>> A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P
>>>>>
>>>> te były praktycznie nowe a zardzewiały.
>>>
>>> Nie nowe, tylko 3.5 roku.
>>> Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
>>> uprawiac :-P
>>>
>>> J.
>>>
>> Oczywiście w trosce o środowisko należy wymieniać samochód co roku.
>>
>>
>
> Co pół (bez 1 dnia). Bo przez pierwsze 6 miesięcy, ubezpieczyciel auto
> traktuje jak nowe i oddaje kasę z faktury. :)
>
Można taką opcję w ubezpieczeniu wykupić aby nie było zmiany wartości
przez cały okres trwania umowy ubezpieczenia.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
32. Data: 2012-12-09 19:05:25
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 09 Dec 2012 18:38:31 +0100, megrims napisał(a):
> W dniu 2012-12-09 18:15, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>>> Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
>>>> uprawiac :-P
>>> Oczywiście w trosce o środowisko należy wymieniać samochód co roku.
>>>
>> Co pół (bez 1 dnia). Bo przez pierwsze 6 miesięcy, ubezpieczyciel auto
>> traktuje jak nowe i oddaje kasę z faktury. :)
>>
> Można taką opcję w ubezpieczeniu wykupić aby nie było zmiany wartości
> przez cały okres trwania umowy ubezpieczenia.
Jest na to unijny przepis - auto do pol roku jest nowe :-P
J.
-
33. Data: 2012-12-09 19:26:07
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:ka2i8u$vfv$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
>>
> (ciach)
>> Nie, nie oszalałem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać tłoczki
>> a wymiana tarcz jest do tego doskonałą okazją. Oczywiście można tego
>> robić "jak działało" a efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym
>> poście w tym wątku.
>>
>>
> Można całe auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i złożyć?
Jak masz problem z CANem to nawet trzeba:>
--
pozdrawiam
kml
-
34. Data: 2012-12-09 19:28:36
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1v584075i9bas.nl9km1w1dfg4$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 9 Dec 2012 18:20:24 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
>> Nie, nie oszalałem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać tłoczki a
>> wymiana tarcz jest do tego doskonałą okazją. Oczywiście można tego robić "jak
>> działało" a efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym poście w tym wątku.
>
> Dobrze prawisz ... tylko jak czesto tarcze wymieniasz ?
> Chyba ze jestes z tych co z suwmiarka mierza i po 0.5mm startym, tak jak
> kazal producent :-)
U siebie przed zimą i po zimie konserwuję hamulce czyli sprawdzanie tłoczków,
czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego tłoczka. Naprawdę nie widzę w czym
jest problem, ale ewidentnie jestem wyjątkiem bo wolę zapobiegać niż leczyć więc
"nie znam się" :)
--
pozdrawiam
kml
-
35. Data: 2012-12-09 20:21:16
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: dddddd <n...@w...pl>
W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:
> U siebie przed zimą i po zimie konserwuję hamulce czyli sprawdzanie
> tłoczków, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego tłoczka. Naprawdę
> nie widzę w czym jest problem,
naprawdę nie masz nic lepszego do roboty?
ale ewidentnie jestem wyjątkiem bo wolę
> zapobiegać niż leczyć więc "nie znam się" :)
>
nie znam nikogo kto by to robił nawet raz w roku, ale chyba dla każdego
kto by był świadomy że tego typu prace trzeba wykonać czas by był
cenniejszy niż koszt takiego tłoczka.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
36. Data: 2012-12-09 20:58:31
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: Ivam <f...@W...fm>
W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:
> U siebie przed zimą i po zimie konserwuję hamulce czyli sprawdzanie
> tłoczków, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego tłoczka. Naprawdę
> nie widzę w czym jest problem, ale ewidentnie jestem wyjątkiem bo wolę
> zapobiegać niż leczyć więc "nie znam się" :)
Ja tylko po zimie. Ale robię tak, że wyciągam klocki, czyszczę zacisk
najpierw brake cleanerem, potem pianą aktywną, potem spłukuję dużą
ilością wody, potem wycieram do sucha, wciskam tłoczki do końca. Potem
zabieram się za klocki, dokładnie smaruje tył (pastą miedzianą) i
miejsce prowadnic.
A wszystko dlatego, że raz mi się tłoczki zapiekły i pokrzywiłem tarczę.
Ale to wszystko i tak NTG, bo robię to w motocyklu gdzie nie ma gumowych
osłon na tłoczek.
A to co autor tematu ma z tłoczkami, mi wygląda na druciarską wymianę
klocków - bez czyszczenia tłoczków i osłon gumowych, albo nawet na
wciskanie tłoczków jakąś brechą i uszkodzenie gumowych osłon.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
37. Data: 2012-12-09 21:29:32
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-12-09 19:26, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:ka2i8u$vfv$1@news.task.gda.pl...
>> W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
>>>
>> (ciach)
>>> Nie, nie oszalałem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać tłoczki
>>> a wymiana tarcz jest do tego doskonałą okazją. Oczywiście można tego
>>> robić "jak działało" a efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym
>>> poście w tym wątku.
>>>
>>>
>> Można całe auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i złożyć?
>
> Jak masz problem z CANem to nawet trzeba:>
>
>
A właśnie. Naprawiło się samo - od 2 miesięcy zero problemów :D
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
38. Data: 2012-12-09 21:31:40
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Ivam" <f...@W...fm> napisał w wiadomości
news:ka2qhh$k24$3@adenine.netfront.net...
> Ja tylko po zimie. Ale robię tak, że wyciągam klocki, czyszczę zacisk najpierw
> brake cleanerem, potem pianą aktywną, potem spłukuję dużą ilością wody, potem
> wycieram do sucha, wciskam tłoczki do końca. Potem zabieram się za klocki,
> dokładnie smaruje tył (pastą miedzianą) i miejsce prowadnic.
Ja przed zimą bo akurat te hamulce mają tendencje do "zastawiania się" Używam
dedykowanego smaru do hampli kleen-flo bo jest duży i tani. Poślizg i trwałość
bardzo dobra.
> A wszystko dlatego, że raz mi się tłoczki zapiekły i pokrzywiłem tarczę.
>
> Ale to wszystko i tak NTG, bo robię to w motocyklu gdzie nie ma gumowych osłon
> na tłoczek.
U mnie nie problem podwinąć etc :)
> A to co autor tematu ma z tłoczkami, mi wygląda na druciarską wymianę
> klocków - bez czyszczenia tłoczków i osłon gumowych, albo nawet na wciskanie
> tłoczków jakąś brechą i uszkodzenie gumowych osłon.
Też skłaniam się do takiej wersji.
--
pozdrawiam
kml
-
39. Data: 2012-12-09 22:34:01
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-12-09 21:31, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Użytkownik "Ivam" <f...@W...fm> napisał w wiadomości
> news:ka2qhh$k24$3@adenine.netfront.net...
>
>> Ja tylko po zimie. Ale robię tak, że wyciągam klocki, czyszczę zacisk
>> najpierw brake cleanerem, potem pianą aktywną, potem spłukuję dużą
>> ilością wody, potem wycieram do sucha, wciskam tłoczki do końca. Potem
>> zabieram się za klocki, dokładnie smaruje tył (pastą miedzianą) i
>> miejsce prowadnic.
>
> Ja przed zimą bo akurat te hamulce mają tendencje do "zastawiania się"
> Używam dedykowanego smaru do hampli kleen-flo bo jest duży i tani.
> Poślizg i trwałość bardzo dobra.
>
>> A wszystko dlatego, że raz mi się tłoczki zapiekły i pokrzywiłem tarczę.
>>
>> Ale to wszystko i tak NTG, bo robię to w motocyklu gdzie nie ma
>> gumowych osłon na tłoczek.
>
> U mnie nie problem podwinąć etc :)
>
>> A to co autor tematu ma z tłoczkami, mi wygląda na druciarską wymianę
>> klocków - bez czyszczenia tłoczków i osłon gumowych, albo nawet na
>> wciskanie tłoczków jakąś brechą i uszkodzenie gumowych osłon.
>
> Też skłaniam się do takiej wersji.
>
>
ASO w Niemczech wymieniało klocki poprzednim razem.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
40. Data: 2012-12-09 22:49:52
Temat: Re: gówna teraz robią
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:ka3044$4lt$1@news.task.gda.pl...
>>> A to co autor tematu ma z tłoczkami, mi wygląda na druciarską wymianę
>>> klocków - bez czyszczenia tłoczków i osłon gumowych, albo nawet na
>>> wciskanie tłoczków jakąś brechą i uszkodzenie gumowych osłon.
>>
>> Też skłaniam się do takiej wersji.
>>
>>
> ASO w Niemczech wymieniało klocki poprzednim razem.
Jeden .I.uj jak widać na załączonych zdjęciach. Nie ważne gdzie było robione -
mit o cudnej jakości z Rzeszy właśnie padł :)
--
pozdrawiam
kml