  • 21. Data: 2013-02-20 19:02:54
    Temat: Re: gorilla glass
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-19 22:27, Mr. Misio pisze:

    > Gdyby była wytrzymała, to rynek smartfonów by się załamał. Nie od dziś
    > wiadomo, że produkowanie trwałego sprzetu się nie opłaca.

    Zgodziłbym się, gdyby była mowa o lodówce albo pralce. Jednak wielu
    ludzi zmienia smartfona jeszcze przed końcem okresu gwarancyjnego i
    bynajmniej moim zdaniem nie jest to tylko i wyłącznie pusta pogoń za
    kolejnymi megahercami i megabajtami. To się przekłada na realne
    zastosowania.
    Ciężko byłoby mi dzisiaj używać mojego Wizarda, Kaisera czy Universala
    sprzed kilku lat, a przecież wtedy sprawdzały się świetnie. Film dało
    się obejrzeć (co prawda po skonwertowaniu na format mobilny), strony WWW
    działały, nawet Skype'a się dało odpalić (no... na Wizardzie prędzej
    "odpalić" niż "używać").

    A dzisiaj? Przeciętny serwis internetowy ma wymagania sprzętowe, które
    momentalnie zatykają taki sprzęt. W dodatku smartfony i tablety powoli
    zaczynają zastępować mobilne konsole.

    Przychód generowany przez osoby, którym zdarzyło się rozbić ekran jest
    znikomy w porównaniu ze wszystkimi tymi, którzy całkowicie świadomie
    decydują się na zakup nowszego modelu.

  • 22. Data: 2013-02-20 20:13:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-20 19:02, Użytkownik Atlantis napisał:

    > Przychód generowany przez osoby, którym zdarzyło się rozbić ekran jest
    > znikomy w porównaniu ze wszystkimi tymi, którzy całkowicie świadomie
    > decydują się na zakup nowszego modelu.

    Nie jestem o tym przekonany.
    Są środowiska w których każdy uważa ze musi mieć najnowszy
    model bo filmy, bo strony www bo inna niepotrzebna zabawka.
    Jedna trzecia posiadaczy smartofonów podobno używa ich tylko
    jak telefonów. Pytanie jaki procent z pozostałych dwu trzecich
    po tygodniowej czy miesięcznej zabawie w filmy, strony www,
    skype i inne zabawki znudzi się i zaczyna używać smartofonu
    jak pierwsza grupa.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2013-02-20 20:20:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2013 20:13:45 +0100, RadoslawF wrote:
    > Jedna trzecia posiadaczy smartofonów podobno używa ich tylko
    > jak telefonów.

    W tym badaniu chodzilo o laczenie się z internetem (po 3g, o ile
    pamietam). To jednak troche co innego, niz robienie ze smartfona
    dumbfona.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2013-02-20 22:11:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-20 20:20, Użytkownik Michal Tyrala napisał:

    > W tym badaniu chodzilo o laczenie się z internetem (po 3g, o ile
    > pamietam). To jednak troche co innego, niz robienie ze smartfona
    > dumbfona.

    Sugerujesz że ludzie których stać wydać co roku dwa tysiące na
    topowy telefon znajdą się w grupie niekorzystającej z internetu
    po 3G ? będą oszczędzać ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2013-02-20 22:18:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Sugerujesz że ludzie których stać wydać co roku dwa tysiące na
    > topowy telefon znajdą się w grupie niekorzystającej z internetu
    > po 3G ? będą oszczędzać ?
    > :-)

    Nie, oni nie odzczędzają. Po prostu nie mają takiej potrzeby.

  • 26. Data: 2013-02-20 22:23:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-20 20:13, RadoslawF pisze:

> [...]
    > po tygodniowej czy miesięcznej zabawie w filmy, strony www,
    > skype i inne zabawki znudzi się i zaczyna używać smartofonu

    Sęk w tym, że wielu ludzi posiada najtańszego smartfona, kupionego jakiś
    czas temu na wyprzedaży u operatora. Ma to najwyżej 256 MB RAM-u i słaby
    procesor - wszystko muli, nawet strony się przycinają, a biedny Android
    musi co chwilę ubijać jakiś proces (choćby i nakładkę graficzną) bo
    notorycznie brakuje mu RAM-u.
    A użytkownik? Przeklina dzień w którym kupił tego "smartfona", którego z
    trudem można używać do czegokolwiek innego poza dzwonieniem i pisaniem
    SMS-ów, do czego zresztą stara Nokia lepiej się nadawała.

    I potem się dziwić, że między ludźmi krąży opinia, że te wszystkie
    dodatkowe funkcje to tylko bezużyteczne "bajery"...

  • 27. Data: 2013-02-20 23:52:20
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > I potem się dziwić, że między ludźmi krąży opinia, że te wszystkie
    > dodatkowe funkcje to tylko bezużyteczne "bajery"...

    Cóż, niech producenci liczą siły na zamiary. Skoro smartfon z 256 ramu
    prawie jest bezuzyteczny - to po co taki produkować?

  • 28. Data: 2013-02-21 00:25:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <c...@s...pl> wrote in message
    > No nie do końca, mam (w szufladzie) HTC DHD który ma GG i udało mi się
    > zarysować w 2 miejscach, teraz mam SGS3 i leżącą dobrą folię w domu i
    > ciągle się zastanawiam czy zakładać czy nie ... teraz w domu, pracy itp.
    > nie mam raczej problemów z tym że zarysuję ale już jak pojadę na jakiś
    > wakacje to nie wiem czy wsadzając do kieszeni tel gdzie dostaje się piasek
    > z plaży już przemawia za tym żeby założyć folię (właśnie tam uszkodziłem
    > GG na HTC).

    Różnica między plastikowym szkiełkiem a gg jest taka, że plastikowiec
    MUSI mieć folię aby dało się go po paru miesiącach używać, bo inaczej
    jest tak porysowany że szkiełko jest matowe i w słońcu nic nie widać
    przez rysy... W tym samym czasie na gg będziesz mieć 2-3 rysy które
    może kogoś będą drażnić "zrujnowaną" kosmetyką ale nie będą w żaden
    sposób ograniczać używalności telefonu.

    A więc w przypadku gg folia zbędna i zakładają ją tylko Ci, którzy nie
    zdejmują folii z kanapy przez 10 lat od kupienia nowej, kórzy nie
    zdejmują folii z siedzeni samochodowych albo kupują jakieś "pokrowce"
    albo Ci którzy nie zdejmują nalepki z literą S z ekranu telewizora Sony :-)

  • 29. Data: 2013-02-21 00:34:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl>

> [...]
    > z plaży już przemawia za tym żeby założyć folię (właśnie tam uszkodziłem

    Na żadnym HTC mi się nic nie rysuje. Blue Angel, Artemis czy Titan. Noszę
    klucze w kieszeniach z telefonami itp itd. Nie wątpię, że się generalnie
    może zdarzyć, ale ... jakie to ma w ogóle znaczenie.

  • 30. Data: 2013-02-21 00:47:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message
    > Na żadnym HTC mi się nic nie rysuje. Blue Angel, Artemis czy Titan. Noszę
    > klucze w kieszeniach z telefonami itp itd. Nie wątpię, że się generalnie
    > może zdarzyć, ale ... jakie to ma w ogóle znaczenie.

    Ktoś może płakać nad jedną, mało widoczną ryską - nie wiesz tego.

    Natomiast wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy, że jakakolwiek folia
    nałożona na mozolnie zaprojektowany aby redukował odblaski
    ekran telefonu przekreśla wszelkie takie starania producenta telefonu
    i dostajesz - owszem - zabezpieczony telefon, ale masz potem taką
    przyjemość z używania go jak mają przyjemnośc z siedzenia na
    kanapie z niezdjętą folią :-)
    Nie rozumiem poświęcania się dla przyszłego właściciela telefonu...
    Dla siebie go kupiliście czy dla nastepnego właściciela??? Po co
    sobie utrudniacie widoczność ekranu w słońcu zakładaniem folii?