-
1. Data: 2012-03-11 10:34:37
Temat: [gd][3d] border state confusion
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
doczytuje czasem o grach i grafice 3d (sam jakies dwa lata
temu rozwijalem gre pt sigma ale czasowo zarzucilem by sie
wzmocnic) ale nie rozumiem jak sie robi jedną rzecz
sama grafikę (tj rzeźbę) 3d mozna wrzucic do torby
i tak naprawde ustawic kamere i wywolac render - to
jest proste
to co powyzej oddaje w grze to co nazywam graph czy draw state,
tak naprawde gra jednak operuje na wewnatrznych znacznie bardziej
skapych (niz drawstate) danych (glownie pozycje i stany postaci)
- jest to jak nazywam game-state
chodzi mi o to ze nie wiem jak w takiej grze uzywa sie struktur
i informacj nt tego gdzie postac (a raczej postaci) moga chodzic
a gdzie nie jest bariera (np sciana)
watpie by uzywano do tego danych graficznych z drawstate oraz
by uzywano do tego danych z samego gamestate (choc to juz
bardziej prawdopodobne) o tyle mz rokuje to na trzeci posredni
stan: by tak nazwac, border-state wall-state czy skeletal-skeleton
state ;-)
ktos wie jak to sie robi?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-03-11 15:41:17
Temat: Re: [gd][3d] border state confusion
Od: " Grunge Warrior" <f...@W...gazeta.pl>
<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> doczytuje czasem o grach i grafice 3d (sam jakies dwa lata
> temu rozwijalem gre pt sigma ale czasowo zarzucilem by sie
> wzmocnic) ale nie rozumiem jak sie robi jedną rzecz
>
> sama grafikę (tj rzeźbę) 3d mozna wrzucic do torby
> i tak naprawde ustawic kamere i wywolac render - to
> jest proste
>
> to co powyzej oddaje w grze to co nazywam graph czy draw state,
>
> tak naprawde gra jednak operuje na wewnatrznych znacznie bardziej
> skapych (niz drawstate) danych (glownie pozycje i stany postaci)
> - jest to jak nazywam game-state
>
> chodzi mi o to ze nie wiem jak w takiej grze uzywa sie struktur
> i informacj nt tego gdzie postac (a raczej postaci) moga chodzic
> a gdzie nie jest bariera (np sciana)
>
> watpie by uzywano do tego danych graficznych z drawstate oraz
> by uzywano do tego danych z samego gamestate (choc to juz
> bardziej prawdopodobne) o tyle mz rokuje to na trzeci posredni
> stan: by tak nazwac, border-state wall-state czy skeletal-skeleton
> state ;-)
>
> ktos wie jak to sie robi?
ok, chyba mi sie wyjasnilo, jesli potraktowac podloge oddzielnie
(i liczyc np z heightmapy) to reszte pewnie mozna sprawdzac po
prostu zwyklymi kolizjami np sfera-sfera i sfera-trojkat
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/