eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[gd][3d] border state confusion
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2012-03-11 10:34:37
    Temat: [gd][3d] border state confusion
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    doczytuje czasem o grach i grafice 3d (sam jakies dwa lata
    temu rozwijalem gre pt sigma ale czasowo zarzucilem by sie
    wzmocnic) ale nie rozumiem jak sie robi jedną rzecz

    sama grafikę (tj rzeźbę) 3d mozna wrzucic do torby
    i tak naprawde ustawic kamere i wywolac render - to
    jest proste

    to co powyzej oddaje w grze to co nazywam graph czy draw state,

    tak naprawde gra jednak operuje na wewnatrznych znacznie bardziej
    skapych (niz drawstate) danych (glownie pozycje i stany postaci)
    - jest to jak nazywam game-state

    chodzi mi o to ze nie wiem jak w takiej grze uzywa sie struktur
    i informacj nt tego gdzie postac (a raczej postaci) moga chodzic
    a gdzie nie jest bariera (np sciana)

    watpie by uzywano do tego danych graficznych z drawstate oraz
    by uzywano do tego danych z samego gamestate (choc to juz
    bardziej prawdopodobne) o tyle mz rokuje to na trzeci posredni
    stan: by tak nazwac, border-state wall-state czy skeletal-skeleton
    state ;-)

    ktos wie jak to sie robi?








    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2012-03-11 15:41:17
    Temat: Re: [gd][3d] border state confusion
    Od: " Grunge Warrior" <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > doczytuje czasem o grach i grafice 3d (sam jakies dwa lata
    > temu rozwijalem gre pt sigma ale czasowo zarzucilem by sie
    > wzmocnic) ale nie rozumiem jak sie robi jedną rzecz
    >
    > sama grafikę (tj rzeźbę) 3d mozna wrzucic do torby
    > i tak naprawde ustawic kamere i wywolac render - to
    > jest proste
    >
    > to co powyzej oddaje w grze to co nazywam graph czy draw state,
    >
    > tak naprawde gra jednak operuje na wewnatrznych znacznie bardziej
    > skapych (niz drawstate) danych (glownie pozycje i stany postaci)
    > - jest to jak nazywam game-state
    >
    > chodzi mi o to ze nie wiem jak w takiej grze uzywa sie struktur
    > i informacj nt tego gdzie postac (a raczej postaci) moga chodzic
    > a gdzie nie jest bariera (np sciana)
    >
    > watpie by uzywano do tego danych graficznych z drawstate oraz
    > by uzywano do tego danych z samego gamestate (choc to juz
    > bardziej prawdopodobne) o tyle mz rokuje to na trzeci posredni
    > stan: by tak nazwac, border-state wall-state czy skeletal-skeleton
    > state ;-)
    >
    > ktos wie jak to sie robi?

    ok, chyba mi sie wyjasnilo, jesli potraktowac podloge oddzielnie
    (i liczyc np z heightmapy) to reszte pewnie mozna sprawdzac po
    prostu zwyklymi kolizjami np sfera-sfera i sfera-trojkat




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: