  • 1. Data: 2010-04-22 19:06:17
    Temat: fuji 6500fd na canon 400d
    Od: "telemahos" <s...@o...pl>

    Witam!
    Obecnie jestem w posiadaniu fuji 6500fd. Czy po przejsciu na canona 400d
    lub 450d z kitowym obiektywem moje zdjecia beda jakosciowo lepsze?
    Jesli tak czy bedzie to naprawde duza roznica?
    Oczywiscie jest szansa, ze w przyszlosci zainwestowalbym w dobra stalke.
    Ogolnie jestem zadowolony z fuji ale mam juz go dosyc dlugo i zastanawiam
    sie nad przejsciem na niedroga lustrzanke.
    Czesto foce w domu dziecko ale tez biore czesto aparat w plener.

    Pozdrawiam
    telemahos

  • 2. Data: 2010-04-22 21:32:35
    Temat: Re: fuji 6500fd na canon 400d
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    telemahos napisał:
> [...]
    > lub 450d z kitowym obiektywem moje zdjecia beda jakosciowo lepsze?
    > Jesli tak czy bedzie to naprawde duza roznica?

    Tak.

    > Czesto foce w domu dziecko ale tez biore czesto aparat w plener.

    Szybkość af oraz czas zdjęcie-do-zdjęcia są w dslr o wiele
    korzystniejsze.

    Mam 6500 i do wczoraj trochę się oszukiwałem bo jak robiłem zdjęcia
    lustrzanką to w warunkach sporo odmiennych i czasowo odległych od
    robionych przy pomocy fuji. Wczoraj jednak tak się złożyło, że w krótkim
    okresie czasu wykonałem 2 serie praktycznie identycznych zdjęć, raz
    fuji, raz stareńkim Nikonem D100. Do teraz jestem w lekkim szoku :)

    m.

  • 3. Data: 2010-04-23 10:41:23
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-22 21:06, telemahos pisze:
> [...]
    > lub 450d z kitowym obiektywem moje zdjecia beda jakosciowo lepsze?
    > Jesli tak czy bedzie to naprawde duza roznica?

    Będzie.

    W 450d kitowy obiektyw ma stabilizacje. Ostatnio miałem okazje
    popstrykać tym obiektywem - byłem naprawdę pod wrażeniem jakością fotek
    :) stosunek cena/jakość = REWELACJA (o obiektywie piszę)

    --
    C450D
    C17-55 IS/USM

  • 4. Data: 2010-04-23 10:54:25
    Od: "telemahos" <s...@o...pl>

    A ktora lustrzanke wybralibyscie na moim miejscu?:

    Canon 450d + ef-s 18-55mm - 596e
    Pentax k-x +da 18-55mm + da 50-200mm + torba + 4gb sdhc - 699e

    Wydaje mi sie ze pakiet pentaxa wychodzi tutaj chyba najbardziej
    uniwersalnie i ekonomicznie tylko nie wiem jak z jakoscia,
    ergonomia i dostepem do dobrych stalek 50mm.
    Chyba, ze mozecie polecic do 700e jakis lepszy sprzet w tej cenie. Czytalem
    dobre recenzje
    odnosnie nikona d90 ale to juz cena 870e z 18-105mm i nie jestem pewien czy
    warto dokladac
    tyle kasy do amatorskiego pstrykania.

    telemahos

  • 5. Data: 2010-04-23 13:25:01
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > dobre recenzje
    > odnosnie nikona d90 ale to juz cena 870e z 18-105mm i nie jestem pewien czy

    Ten obiektyw 18-105 Nikona daje wyraźnie lepszą jakość fotek niż
    jakikolwiek kit Canona/Nikona.
    Moim zdaniem różnica naprawdę jest spora.
    Możesz kupić Nikona D5000, jest tańszy, ma on identyczną matrycę i
    jakość obrazu.
    D90 ma silniczek do starszych obiektywów i trochę bajerów,
    ale do amatorskiego cykania nie powinno mieć to znaczenia.

  • 6. Data: 2010-04-23 15:50:35
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    telemahos napisał:
    > A ktora lustrzanke wybralibyscie na moim miejscu?:

    Nie mam żadnego z tych aparatów, ale od jakiegoś czasu zastanawiam się
    nad wyborem aparatu z tego zakresu cenowego więc recenzje mam
    przerobione :)

    > Canon 450d + ef-s 18-55mm - 596e
    > Pentax k-x +da 18-55mm + da 50-200mm + torba + 4gb sdhc - 699e

    Canon ma lepszą matrycę a kita wszyscy chwalą. Pentax ma ciut lepiej
    wyposażony korpus (choć to subiektywne), kit też jest w porządku.

    Jeśli chodzi o drugi obiektyw to możesz sobie sam sprawdzić. Tak się
    składa, że 6500 ma ekwiwalent do 300mm czyli to samo co tele dłuższego
    obiektywu. Weź zdjęcia jakie robisz - reprezantywna próbka a najlepiej
    wszystkie - wyciągnij z exifów ogniskowe i zobacz jaki procent robisz
    powyżej ekwiwalentu 80mm i czy mógłbyś bez nich przeżyć.

> [...]
    > dobre recenzje
    > odnosnie nikona d90 ale to juz cena 870e z 18-105mm i nie jestem pewien czy

    D90 wymiata, ale imo jest trochę drogi. Natomiast sąsiad dobrze
    podpowiada. D5000 z obiektywem 18-105 VR to może być strzał
    w dziesiątkę. Choćby z tego względu, że przytłaczająca większość Twoich
    zdjęć z 6500 zmieści się w ekwiwalencie 27-157, natomiast 27-82 z Canona
    mogłoby być trochę krótkie. No i Nikon wypuszcza przyzwoite i tanie
    stałki do cropa.

    Hmm, chyba sam siebie przekonuję ;)

    m.

  • 7. Data: 2010-04-23 16:01:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "telemahos" <s...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Wydaje mi sie ze pakiet pentaxa wychodzi tutaj chyba najbardziej
    > uniwersalnie i ekonomicznie tylko nie wiem jak z jakoscia,

    Z testu KX na dpreview: 'The image output at base ISO shows good detail and
    colors but where the K-x really starts to shine is in low light. Its high
    ISO JPEGs are possibly the best of all current DSLRs with an APS-C size
    sensor; they certainly beat any of its direct competitors.'
    (http://www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/page29.asp
    ).

    > ergonomia i dostepem do dobrych stalek 50mm.

    Tu wybór jest całkiem spory, ale niestety jeśli ma to być obiektyw AF -
    tanio nie będzie. Pentaxa FA50mmf1.7 kupić jest ciężko - od wielu lat nie
    produkowany. Dużo łatwiej dostępny (również jako nowy, aczkolwiek już też
    nie produkowany) jest obiektyw FA50f1.4 - jaśniejszy, ale i droższy. Z
    aktualnej produkcji Pentaxa z jasnych obiektywów w okolicach 50mm masz do
    wyboru DA*55f1.4SDM i FA43f1.9Limited - oba świetne (zwłaszcza ten drugi -
    uważany przez niektórych za najlepszy standard do malego obrazka jaki
    kiedykolwiek wyprodukowano), ale i bardzo drogie (z grubsza licząc w cenie
    półtora korpusu Kx za obiektyw). Taniej możesz kupić dwa ciekawe standardy o
    jasności 2.8 - DA40f2.8Limited - bardzo fajny 'naleśnik' (po założeniu na
    korpus przednia krawędź pryzmatu wystaje do przodu bardziej niż obiektyw) i
    D-FA50f2.8 macro.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-04-23 16:20:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Canon ma lepszą matrycę a kita wszyscy chwalą. Pentax ma ciut lepiej
    > wyposażony korpus (choć to subiektywne), kit też jest w porządku.

    Co do tych matryc to jesteś w błędzie. Matryca jest bardzo mocną stroną
    Pentaxa KX i pod względem jej jakości Pentax KX kładzie Canona 450D (jak i
    większość innych lustrzanek APSC) na łopatki. Bezpośrednie porównanie masz
    na stronie:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/%28appareil1%29/185|0/%28app
    areil2%29/345|0/%28onglet%29/0/%28brand%29/Canon/%28
    brand2%29/Pentax

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2010-04-23 16:57:56
    Od: "telemahos" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wszystkie - wyciągnij z exifów ogniskowe i zobacz jaki procent robisz
    > powyżej ekwiwalentu 80mm i czy mógłbyś bez nich przeżyć.

    Przejrzalem fotki i widze, ze najwiecej mam do 80mm robione faktycznie, choc
    mam sporo ladnych portretow na 130-155mm.

  • 10. Data: 2010-04-23 17:05:20
    Od: "telemahos" <s...@o...pl>

    d5000 z nikkorem 18-105mm jest za 767e wiec juz sporo wiecej od 450d i
    troche wiecej od pentaxa k-x ktory ma
    wmiare dobre 2 obiektywy i dodatki w postaci karty pamieci, torby.