  • 1. Data: 2010-04-23 05:42:38
    Temat: fotografia cyfrotworkowa
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    Witam,
    Mam pytanie do osób, zajmujących sie fotografią otworkową.
    Mam ze dwa kompakty w których szlag trafił optyke, jeden spadł a drugi sie
    zatarł od piachu na plazy.
    Pozatym, co całkiem sparwne i pomyślałem sobie, zeby je wykorzystac do
    cyfrowej fotografii otworkowej.
    I teraz pytanie: w jakiej odległości od matrycy (pewnie tez zalezy od jej
    wielkości) ma sie znajdowac otworek?
    Muszę zbudowac odpowiedni tubusik zamiast obiektywu i zastanawiam sie nad
    czyms z regulacją odległości.
    To tak przedłikendowo....

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-04-23 05:57:19
    Temat: Re: fotografia cyfrotworkowa
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    TomekM pisze:
> [...]
    > cyfrowej fotografii otworkowej.
    > I teraz pytanie: w jakiej odległości od matrycy (pewnie tez zalezy od jej
    dowolnej, to jest sens otworkowej. w praktyce przekątna matrycy jako
    standard?????
    > Muszę zbudowac odpowiedni tubusik zamiast obiektywu i zastanawiam sie nad
    > czyms z regulacją odległości.

    Mam czarne przeczucia, że braknie coś z elektronicznych potwierdzeń, i
    kiszka

  • 3. Data: 2010-04-23 07:49:57
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    > dowolnej, to jest sens otworkowej. w praktyce przekątna matrycy jako
    > standard?????
    >
    > Mam czarne przeczucia, że braknie coś z elektronicznych potwierdzeń, i
    > kiszka

    Pierwszy problem był taki, ze aparat sie nie uruchamiał gdy miał wymontowany
    obiektyw,
    ale z tym sie juz uporałem - zostawiłem czesc oboiektywau. Aparat sie
    uruchamia i robi
    myddlane foty - została tylko matryca i migawka. Zaraz sie biore za tubusik.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2010-04-23 08:12:37
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    I błsynęły jaskrawym błękitem elektrony kreśląc zawiłe słowa
    pod którymi ognistą czerwienią zapłonął podpis: TomekM
    > I teraz pytanie: w jakiej odległości od matrycy (pewnie tez zalezy od jej
    > wielkości) ma sie znajdowac otworek?

    Na sieci znajdziesz odpowiednie kalkulatory...
    Dla mnie problemem była nie tyle odległość, co wykonanie odpowiednio
    maleńkiego otworka :))

    (nie, żadna rozsądna fotka mi nie wyszła, ale też nie walczyłem
    o to jakś specjalnie...)

    > Tomek

    Sławek
    --
    ________ It's designed to disrupt your input/output carrier signal
    _/ __/ __/ so we can pinpoint your location. -- Morpheus

  • 5. Data: 2010-04-23 09:23:48
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> wrote in message
> [...]
    > maleńkiego otworka :))
    >
    > (nie, żadna rozsądna fotka mi nie wyszła, ale też nie walczyłem

    jakbys miał gdzie pod ręką jakies linki, to podrzuć.
    Jest sporo informacji o otworkowej, ale na klisze.
    Jaką średnice otworka zastosowałes?
    Rzutrowałeś bezpośrednio obraz na matryce?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2010-04-23 09:24:52
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    TomekM pisze:
    > "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> wrote in message

    > jakbys miał gdzie pod ręką jakies linki, to podrzuć.
    > Jest sporo informacji o otworkowej, ale na klisze.
    > Jaką średnice otworka zastosowałes?
    i w jakim materiale?

  • 7. Data: 2010-04-23 10:32:26
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-23 07:42:38 +0200, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> said:

    > Muszę zbudowac odpowiedni tubusik zamiast obiektywu i zastanawiam sie nad
    > czyms z regulacją odległości.
    W otworkach nie ma regulacji ostrości.

    > To tak przedłikendowo....

    Odległość jest dowolna im mniejsza tym dziurka musi być mniejsza.
    Google Twoim przyjacielem
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-04-23 10:48:40
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Ave JA!
    > W otworkach nie ma regulacji ostrości.

    Można regulować zmianą odległości otworka od matrycy.
    Choć zmienią się przy okazji także wymiary obrazu :)

    Sławek
    --
    ________ 333. Co osiagnelismy przez ten zapis?
    _/ __/ __/ Przede wszystkim uczucie blogosci.

  • 9. Data: 2010-04-23 10:53:55
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    (TomekM) :

    > jakbys miał gdzie pod ręką jakies linki, to podrzuć.
    > Jest sporo informacji o otworkowej, ale na klisze.
    > Jaką średnice otworka zastosowałes?

    < http://www.mrpinhole.com/wiz.php >
    < http://www.mrpinhole.com/calcpinh.php >
    < http://www.photostuff.co.uk/pinholec.htm >

    Liczyłem przy pomocy wizarda (pierwszy link) na podstaie wielkości matrycy.
    Z obliczeń wyszło że otwór ma mieć około 0.3mm. Ile miał faktycznie, trudno
    mi powiedzieć. Alufolia wiercona czubkiem igły lekarskiej, naklejona
    na tekturkę.

    > Rzutrowałeś bezpośrednio obraz na matryce?

    Tak. Konkretnie - przyłożyłem do EOSa bez obiektywu.

    > Tomek

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Swiat jwst piekny tylko ludzie sa do d...

  • 10. Data: 2010-04-23 10:59:57
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    > W otworkach nie ma regulacji ostrości.

    wiem wiem, pisałem o regulacji odległości dziurki od matrycy

    pozdrawiam
    Tomek