  • 1. Data: 2009-04-28 17:55:53
    Temat: fotoreporter w akcji
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Czy wiecie moze jak to jest z fotoreporterami i informowaniem ich o
    wypadkach lub innych ciekawych wydarzeniach w miescie? Kto informuje
    fotoreportera o tym, ze cos sie dzieje w danym miejscu? Slyszalem, ze to
    jest straz pozarna? Czy to prawda? Czy istnieje mozliwosc uzyskania dostepu
    do takiego informatora, ktory informowalby zwyklego pasjonata fotografii,
    ktory nie nalezy do zadnej z lokalnych gazet, tylko chcialby porobic fotki
    dla siebie? Czy sa jakies specjalne zrzeszenia fotoreporterów, które
    umożliwiaja fotereporterom dostep na wszystkie imprezy zamkniete (na swiezym
    powietrzu) jak i te zamkniete w halach sportowych? Od razu dodam, ze
    chodziloby mi o takie imprezy na terenie Bydgoszczy i okolic?

    Czy mozecie w tej kwestii jakosc pomoc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-28 18:10:34
    Temat: Re: fotoreporter w akcji
    Od: q...@g...com

    On 28 Kwi, 19:55, "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    Czy wiecie moze jak to jest z fotoreporterami i informowaniem ich o
    wypadkach
    "Lowcy skor"...napisz do pogotowia w Lodzi.
    StaM

  • 3. Data: 2009-04-28 18:12:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Alojzy Majchrzak pisze:
    > Czesc!

    Cześć.
    Co do wypadków na drodze, to jest prosty i tani sposób - CB Radio. Ale
    czy na prawdę chcesz lecieć do wypadku i go fotografować. Jest to dość
    kontrowersyjne. A jak będziesz jednym z pierwszych, to za robienie zdjęć
    możesz odpowiedzieć przed sądem (oczywiście nie za robienie zdjęć a za
    nie udzielenie pomocy ofiarom wypadku). Co do reszty to nie wiem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-04-28 19:11:58
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gt7fvb$rpo$1@news.onet.pl...

    > Czy wiecie moze jak to jest z fotoreporterami i informowaniem ich o
    > wypadkach lub innych ciekawych wydarzeniach w miescie? Kto informuje
    > fotoreportera o tym, ze cos sie dzieje w danym miejscu?

    Może dlatego dobra reporterka bywa w cenie.

    > Slyszalem, ze to jest straz pozarna? Czy to prawda?

    Ze swojej wiedzy dementuje. Chyba, że sobie ktoś robi "przeciek" i
    da znać koledze z gazety. Niestety robi to nielegalnie bo to już
    jest kontakt z mediami za co jest odpowiedzialny rzecznik prasowy.
    Notabene to jest właśnie człowiek powołany do informowania mediów...

    > Czy istnieje mozliwosc uzyskania dostepu do takiego informatora, ktory
    > informowalby zwyklego pasjonata fotografii, ktory nie nalezy do zadnej z
    > lokalnych gazet, tylko chcialby porobic fotki dla siebie?

    A po co koledze fotki zmasakrowanego kierowcy? Dewiacyjka jakaś?

    > Czy sa jakies specjalne zrzeszenia fotoreporterów, które umożliwiaja
    > fotereporterom dostep na wszystkie imprezy zamkniete (na swiezym
    > powietrzu) jak i te zamkniete w halach sportowych?

    O jakie imprezy zamknięte chodzi? To takie na które trzeba kupić bilet?

    Impreza powinna mieć swój regulamin w którym może być ujęte stanowisko
    organizatora co do fotografowania i należy się do niego dostosować.
    Tu nie ma znaczenia czy reporterka czy amatorka - poprostu fotografowanie.

    Reporter jednak zdobywa najczęściej akredytacje organizatora. Metody
    zdobycia
    bywają bardzo różne, jednak pomaga legitymacja prasowa (do niczego nie
    uprawnia
    tak naprawdę, jedynie jest potwierdzeniem, że pracujesz dla tej czy tamtej
    redakcji
    a pozwolenie na wstęp i tak musisz mieć), koniak, paszport polsatu...

    > Od razu dodam, ze chodziloby mi o takie imprezy na terenie Bydgoszczy i
    > okolic?

    Nie sądzę aby Bydgoszcz była jakimś wyjątkiem...

    Łukasz Bąk

  • 5. Data: 2009-04-28 19:32:01
    Od: "Krzysztof T" <k...@p...onet.pl>

    Alojzy Majchrzak wrote:

    > Czy mozecie w tej kwestii jakosc pomoc?
    >
    > Pozdrawiam

    Gdybyś był z Bielska-B to właśnie płonie wysypisko śmieci :)

    Krzysztof T

  • 6. Data: 2009-04-28 19:58:49
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Alojzy Majchrzak wrote:
> [...]
    > wypadkach lub innych ciekawych wydarzeniach w miescie? Kto informuje
    > fotoreportera o tym, ze cos sie dzieje w danym miejscu? Slyszalem, ze

    4 wypowiedzi w wątku - zero wiedzy - ale klepać trzeba

    w redakcjach są stacje radiowe ustawione na fale policji/strazy/pogotowia i
    nasłuchuje się
    nasłuchiwanie jest dozwolone, nadawanie nie....

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-28 20:35:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > 4 wypowiedzi w wątku - zero wiedzy - ale klepać trzeba
    >

    > w redakcjach są stacje radiowe ustawione na fale
    > policji/strazy/pogotowia i nasłuchuje się
    > nasłuchiwanie jest dozwolone, nadawanie nie....

    Czyli blisko byłem z tym CB :P
    A dla amatora, jeśli nie jest majsterkowiczem elektrykiem, jak z
    Elektrody, to raczej nie ma szans na samodzielną przeróbkę CB na
    częstotliwości policji. A kierowcy informują się szybciej niż Policja
    dostaje informację. W końcu w pierwszej kolejności trzeba ostrzec o
    niebezpieczeństwie/utrudnieniu na drodze nadjeżdżające samochody. A
    chwilę po tym wezwać odpowiednie służby. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-04-28 20:59:54
    Od: SpeX <s...@v...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > niebezpieczeństwie/utrudnieniu na drodze nadjeżdżające samochody. A
    > chwilę po tym wezwać odpowiednie służby. ;)

    Nie, jesteś w stanie przerobić CB by podsłuchać Policję/Straż. To już
    nie te czasy. Teraz potrzebny ci jest skaner FM z kodowaniem Setry i
    najlepiej w truckingiem. (parę tyś złotych :P)

  • 9. Data: 2009-04-28 21:00:18
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof T" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś był z Bielska-B to właśnie płonie wysypisko śmieci :)

    W Warszawie jest łatwiej. Autobusy płoną na każdej ulicy. Z tramwajami jest
    trochę trudniej - trzeba samodzielnie porozkręcać szyny.

  • 10. Data: 2009-04-28 21:56:54
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Użytkownik "SpeX" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz potrzebny ci jest skaner FM z kodowaniem Setry i
    > najlepiej w truckingiem. (parę tyś złotych :P)

    trunkingiem :)