    From: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotoreporter w akcji
    Date: Tue, 28 Apr 2009 21:11:58 +0200

    Użytkownik "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gt7fvb$rpo$1@news.onet.pl...

    > Czy wiecie moze jak to jest z fotoreporterami i informowaniem ich o
    > wypadkach lub innych ciekawych wydarzeniach w miescie? Kto informuje
    > fotoreportera o tym, ze cos sie dzieje w danym miejscu?

    Może dlatego dobra reporterka bywa w cenie.

    > Slyszalem, ze to jest straz pozarna? Czy to prawda?

    Ze swojej wiedzy dementuje. Chyba, że sobie ktoś robi "przeciek" i
    da znać koledze z gazety. Niestety robi to nielegalnie bo to już
    jest kontakt z mediami za co jest odpowiedzialny rzecznik prasowy.
    Notabene to jest właśnie człowiek powołany do informowania mediów...

    > Czy istnieje mozliwosc uzyskania dostepu do takiego informatora, ktory
    > informowalby zwyklego pasjonata fotografii, ktory nie nalezy do zadnej z
    > lokalnych gazet, tylko chcialby porobic fotki dla siebie?

    A po co koledze fotki zmasakrowanego kierowcy? Dewiacyjka jakaś?

    > Czy sa jakies specjalne zrzeszenia fotoreporterów, które umożliwiaja
    > fotereporterom dostep na wszystkie imprezy zamkniete (na swiezym
    > powietrzu) jak i te zamkniete w halach sportowych?

    O jakie imprezy zamknięte chodzi? To takie na które trzeba kupić bilet?

    Impreza powinna mieć swój regulamin w którym może być ujęte stanowisko
    organizatora co do fotografowania i należy się do niego dostosować.
    Tu nie ma znaczenia czy reporterka czy amatorka - poprostu fotografowanie.

    Reporter jednak zdobywa najczęściej akredytacje organizatora. Metody
    zdobycia
    bywają bardzo różne, jednak pomaga legitymacja prasowa (do niczego nie
    uprawnia
    tak naprawdę, jedynie jest potwierdzeniem, że pracujesz dla tej czy tamtej
    redakcji
    a pozwolenie na wstęp i tak musisz mieć), koniak, paszport polsatu...

    > Od razu dodam, ze chodziloby mi o takie imprezy na terenie Bydgoszczy i
    > okolic?

    Nie sądzę aby Bydgoszcz była jakimś wyjątkiem...

    Łukasz Bąk