  • 1. Data: 2017-07-09 20:27:38
    Temat: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    ford ranger wersja europejska 2.5 tdi rocznik 2000 model 2001

    jest gdzies jakas instrukcja do tego autka po polsku lub angielsku?

    znajduje tylko do amerykanca a to podobno zupelnie inne auto

    glownie interesuje mnie w jakich okolicznosciach mozna przelaczac napedy
    czyli czego nie robic zeby bylo dobrze

  • 2. Data: 2017-07-09 22:02:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 20:27:38 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > ford ranger wersja europejska 2.5 tdi rocznik 2000 model 2001
    (...)

    Z tego co wiem, ranger ma "na sztywno" dopinany przód, tzn. bez
    międzyosiowego mechanizmu róznicowego albo jego namiastki. To znaczy, że
    na co dzień jeździsz na samym tyle w trybie 2wd, a 4H właczasz na szutrze,
    śniegu, błocie, piachu itp. - czyli kiedy nawierzchnia nie jest przyczepna.
    Jeżeli masz reduktor, będzie tryb 4L - to samo co 4H, tylko z dodatkową
    przekładnią, która zwiększa moment na kołach.
    Rozsądek nakazuje nie jeździć w trybie 4H zbyt szybko ;)

    Po instrukcje zadzwoniłbym do polskiego oddziału Forda.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2017-07-09 22:20:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-07-09 22:02, Maciek wrote:
> [...]
    > przekładnią, która zwiększa moment na kołach.
    > Rozsądek nakazuje nie jeździć w trybie 4H zbyt szybko ;)

    interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
    nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4

    > Po instrukcje zadzwoniłbym do polskiego oddziału Forda.

    chyba bedzie kiepsko - nawet sciagnac sie da ale tylko od 2006

    znalazlem za to to:

    http://www.mazdabscene.com/threads/38516/mazda-engin
    e-general-remote-free-wheel-explanation-please

    podobno europejska wersja jest pod spodem cala od mazdy, ale rocznikowo
    nie pasuje a i modelu nie znam

    ale ze kawalkow tu i tam wychodzi podobny obraz jak w tym manualu

  • 4. Data: 2017-07-09 22:47:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 22:20:59 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
    > nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4

    Najczęściej z 2H na 4H można przełączyć podczas jazdy na wprost, bez gazu i
    z niewielką prędkością, natomiast włączanie i wyłączanie trybu 4L tylko po
    zatrzymaniu. Kołącze mi się, ze ranger ma automatyczne sprzęgiełka w
    przednich piastach, więc nie trzeba wysiadać z auta.

    Jeżeli spód jest od mazdy, to może być od modelu tribute.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2017-07-10 00:35:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zatrzymaniu. Kołącze mi się, ze ranger ma automatyczne sprzęgiełka w
    > przednich piastach, więc nie trzeba wysiadać z auta.

    A jak by nie miał "sprzęgiełek" to trzeba by było wysiadać z auta??
    A czemu?

  • 6. Data: 2017-07-10 00:55:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 17:35:08 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A jak by nie miał "sprzęgiełek" to trzeba by było wysiadać z auta??

    Jak są manualne, to trzeba je ręcznie przekręcać, ale można jeździć z
    włączonymi i napędem odpietym na skrzynce rozdzielczej/transferze czy jak
    go tam zwał.

    A jak ich w ogóle nie ma, to na pewno nie trzeba wysiadać ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl