  • 1. Data: 2017-07-09 21:10:32
    Temat: optymalizacja trasy
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
    Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
    na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
    Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
    Więc autostrada i przedział 120-140 km/h

    Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.

    Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
    Różnica 13 km
    I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

    Teoretycznie przez miasto.
    Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
    to kosztuje to paliwo.
    No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
    jeżdząc w mieście.

  • 2. Data: 2017-07-09 22:28:06
    Temat: Re: optymalizacja trasy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Bolko <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > to kosztuje to paliwo.
    > No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej

    Nie masz w aucie komputera zużycia paliwa? Skasuj go przed trasą i będziesz
    wiedział.

    Albo do wtyczki OBD i tam info o zużyciu paliwa z wtryskiwaczy...

  • 3. Data: 2017-07-10 08:31:49
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lipca 2017 21:10:34 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > to kosztuje to paliwo.
    > No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej

    Jak czas ten sam to przez miasto.
    Logicznie:
    Jedziesz 90-100-120 to palisz w tym czasie 5-8-10l/100km czyli 5-8-10 litrów na
    godzine.
    Jak w tym czasie stoisz na swiatlach to palisz 0.5-0.8l/h.

    No i przez miasto jak jedziesz to nie tak szybko więc znowu spalanie mniejsze.

    Testowalem ten aspekt kiedys na slasku. Podobne warunki (trasa 37km miastem i 50
    autostrada). Czasy podobne, spalanie autostrada wieksze.

  • 4. Data: 2017-07-10 09:50:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
    >Różnica 13 km
    >I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

    Tam chyba autostrada droga :-)

    >Teoretycznie przez miasto.
    >Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
    >to kosztuje to paliwo.

    Autostrada tez kosztuje paliwo ... choc moj komputer twierdzi, ze 140
    to jeszcze nie tak duzo :-)

    >No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
    >jeżdząc w mieście.

    Sprzeglo chyba najbardziej.

    Mam podobny dylemat - 70km autostrada lub 50km wioskami i miastem.
    Czasowo podobnie - poza godzinami szczytu w miescie.
    Moze kiedys nie zapomne komputera skasowac i podam litry, ale na moj
    gust autrostrada wyjdzie drozej.

    J.