  • 1. Data: 2017-07-09 20:19:04
    Temat: tak apropo elektryków
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Po pierwsze amerykanie niosą demokracje tam gdzie jest ropa.
    Jak jej nie ma to lokalesi muszą sobie sami radzić.
    No ale to polityka.

    Ale jest jeszcze lista największych firm.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Najwi%C4%99ksze_przeds
    i%C4%99biorstwa_%C5%9Bwiata
    Na lisie 7/10 największych firm są opisane "paliwa kopalne".

    Naprawde uważacie że taki ExxonMobil drugi na liście
    z przychodem 370 mld dolarów.
    Tak poprostu odpuści?

  • 2. Data: 2017-07-09 21:03:44
    Temat: Re: tak apropo elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 11:19:04 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
    > Po pierwsze amerykanie niosą demokracje tam gdzie jest ropa.
    > Jak jej nie ma to lokalesi muszą sobie sami radzić.
    > No ale to polityka.

    Korea, Wietnam,

> [...]
    > Na lisie 7/10 największych firm są opisane "paliwa kopalne".
    >
    > Naprawde uważacie że taki ExxonMobil drugi na liście

    I co myslisz - Muska zamorduje ?
    No, historia GM EV1 byla ciekawa :-)

    Ale ropa bedzie sie jeszcze dlugo sprzedawac, a Exxon ... moze
    poszukac zloz litu :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-07-09 21:20:52
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 9 lip 2017 o 20:19, Bolko pisze:
> [...]
    > Na lisie 7/10 największych firm są opisane "paliwa kopalne".
    >
    > Naprawde uważacie że taki ExxonMobil drugi na liście

    Samochody osobowe o tylko jakaś część zużycia ropy na świecie. Sam
    jestem ciekaw jaka, ale tylko część. Do tego jeszcze ciężarówki,
    autobusy, samoloty, statki wodne, agregaty, małe silniki (motory,
    motorówki, kosiarki itp.). Wszystko na prąd nagle nie przeskoczy.

    Nawet w przypadku samochodów jeszcze daleka droga do upowszechnienia się
    elketryków. Do tego zasoby ropy mają się kurczyć w perspektywie
    dziesiątek lat. To znaczy kurczą się od zawsze, ale mimo tego odkrywane
    są nowe złoża. Być może zatem biznes paliwowy i tak w jakiejś
    perspektywie skazany jest na obumarcie.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2017-07-09 21:21:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Bolko <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Na lisie 7/10 największych firm są opisane "paliwa kopalne".
    >
    > Naprawde uważacie że taki ExxonMobil drugi na liście

    Ale co ma odpuszczac?

  • 5. Data: 2017-07-17 15:48:00
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-09 o 20:19, Bolko pisze:
> [...]
    > Na lisie 7/10 największych firm są opisane "paliwa kopalne".
    >
    > Naprawde uważacie że taki ExxonMobil drugi na liście

    Myślę, że nie odpuści.
    Będzie zarabiał na jednym i drugim.