  • 1. Data: 2009-07-01 15:37:21
    Temat: filtr polaryzacyjny
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Hej,
    Nosze sie z zakupem filtra polaryzacyjnego (kiedys dawno temu mialem
    kolowy - ale to na obiektywie staloogniskowym, gdzie mocowanie filtra sie
    nie krecilo. I aparat analogowy :) ).
    Poniewaz mam obecnie obiektywy, ktorym rusza sie pierscien podczas
    ustawiania ostrosci - chyba nie ma sensu kupowania kolowego, bo bedzie mi
    sie zmienialo ustawienie polaryzacji przy kazdym ustawieniu ostrosci. Mam
    racje ?
    Czyli liniowy. Ale z tego co widze, obecnie 99.99% filtrow polaryzacyjnych
    to filtry kolowe.

    Jak Wam sie kolowe sprawuja na obiektywach z obracajacym sie mocowaniem
    filtra ?

    --
    Pelos
    http://fotoblog.pelos.pl

  • 2. Data: 2009-07-01 15:54:44
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > polaryzacyjnych to filtry kolowe.
    >
    > Jak Wam sie kolowe sprawuja na obiektywach z obracajacym sie

    Komus sie wydaje, ze to infolinia ;)

  • 3. Data: 2009-07-01 16:43:09
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 17:37:21 +0200, Pelos napisał(a):

    > Jak Wam sie kolowe sprawuja na obiektywach z obracajacym sie mocowaniem
    > filtra ?

    Nie ma znaczenia czy kołowy czy liniowy (sprawdź co to w ogóle znaczy
    bo będzie z Ciebie niezły ubaw jak chłopaki skończą jeść kolację).
    Filtr należy sobie po prostu przytrzymać palcem ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 4. Data: 2009-07-01 17:31:42
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Nie ma znaczenia czy kołowy czy liniowy (sprawdź co to w ogóle znaczy
    > bo będzie z Ciebie niezły ubaw jak chłopaki skończą jeść kolację).
    > Filtr należy sobie po prostu przytrzymać palcem ;-)

    co nie jest proste jesli jest zalozona oslona przeciwsloneczna.

  • 5. Data: 2009-07-01 18:13:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    XX YY napisał(a):

    > co nie jest proste jesli jest zalozona oslona przeciwsloneczna.

    Trzeba zainwestować w osłonę z wyciętym kwadracikiem na dole... ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-07-01 21:37:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "januszek" napisał

    > Trzeba zainwestować w osłonę z wyciętym kwadracikiem na dole... ;)

    Albo w pilnik.

    adam