  • 1. Data: 2009-07-01 12:09:17
    Temat: filtr polaryzacyjny
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Hej,
    Nosze sie z zakupem filtra polaryzacyjnego (kiedys dawno temu mialem
    kolowy - ale to na obiektywie staloogniskowym, gdzie mocowanie filtra sie
    nie krecilo. I aparat analogowy :) ).
    Poniewaz mam obecnie obiektywy, ktorym rusza sie pierscien podczas
    ustawiania ostrosci - chyba nie ma sensu kupowania kolowego, bo bedzie mi
    sie zmienialo ustawienie polaryzacji przy kazdym ustawieniu ostrosci. Mam
    racje ?
    Czyli liniowy. Ale z tego co widze, obecnie 99.99% filtrow polaryzacyjnych
    to filtry kolowe.

    Jak Wam sie kolowe sprawuja na obiektywach z obracajacym sie mocowaniem
    filtra ?

    --
    Pelos
    http://fotoblog.pelos.pl

  • 2. Data: 2009-07-01 12:11:07
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ustawiania ostrosci - chyba nie ma sensu kupowania kolowego, bo
    > bedzie mi sie zmienialo ustawienie polaryzacji przy kazdym ustawieniu

    Masz, przy liniowym tez bedzie sie zmienialo ;)

  • 3. Data: 2009-07-01 12:50:49
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Masz, przy liniowym tez bedzie sie zmienialo ;)

    Nawet bardziej, bo jest szansa, że AF nie będzie mógł złapać ostrości ;)

    wer

  • 4. Data: 2009-07-01 12:55:26
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Pelos pisze:
> [...]
    > racje ?
    > Czyli liniowy. Ale z tego co widze, obecnie 99.99% filtrow polaryzacyjnych

    Zgodnie z Twoją interpretacją stosowania filtrów polaryzacyjnych,
    liniowy powinien mieć jakąś szynę do przesuwania albo coś w tym guście :)
    Andrzej
    kalkulatory foto i takie tam: http://album.radom.pl/index.php?n=Foto.Index

  • 5. Data: 2009-07-01 15:48:33
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 1 Jul., 14:09, "Pelos" <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > to filtry kolowe.
    >
    > Jak Wam sie kolowe sprawuja na obiektywach z obracajacym sie mocowaniem

    uikam jak ognia obracajacych sie soczewek , niestety w jednym
    obiektywie mam.

    najpierw ustawisz ostrosc , potem pokrecisz filtrem , ew jeszcze raz
    sprawdzisz ostrosc i zrobisz zdjecie.

    jasne, ze lepiej miec nieruchoma przednia soczewke , ale skoro ja
    masz to roznica bedzie taka , ze z obiektywem z ruchoma soczewka
    bedziesz musial nastawic filtr po nastwieniu ostrosci , w obiektywie z
    przednia soczewka nieruchoma mogles przed i po.

  • 6. Data: 2009-07-01 21:37:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Pelos" napisał
    > Jak Wam sie kolowe sprawuja na obiektywach z obracajacym sie mocowaniem
    > filtra ?

    Teraz już nie mam ale da się żyć, nie ma sensu robić z tego tragedii.

    adam