  • 81. Data: 2010-06-22 11:18:27
    Temat: Re: filtr UV
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    > Bo to każdemu może się zdarzyć, kto nie fotografuje tylko i wyłącznie w
    > pełnym spokoju, z pietyzmem traktując sprzęt - impreza, plener w
    > trudniejszym terenie czy zwyczajna chwila nieuwagi.
    > [...]

    W moim przypadku ewidentna nieuwaga - wyjąłem aparat z torby żeby zmienić
    obiektyw i po zmianie pusciłem go, żeby zawisł na pasku na szyi. Tyle że...
    zapomniałem przedtem założyć na szyję paska i operacja skończyła się
    glebowaniem aparatu. Dobrze, że tylko potłuczeniem filtra się skończyło.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 82. Data: 2010-06-22 11:27:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010, John Smith wrote:

    > (bez UV, czasem polar, czasem deszcz, szkło musi oddychać, żeby nie
    > zatęchło ;-) )

    Co, czyżbyś kiedyś wyhodował grzybki na powłokach? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2010-06-22 11:30:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010, de Fresz wrote:

    > Hoya Super HMC (lub nawet bez Super) - 72-77 mm za stówkę.

    A to się chyba rozpędziłem. Nawet wiem dlaczego: ostatnio kupowany
    filtr (dość dawno) to był polar :D

    > Ale oczywiście można się snobować B+W... ;-)

    "A co to jest?" ;)
    (za to w ramach snobizmu robią szkła zatytułowane "water clear"
    czy tam "protective" - już nie pamiętam która z górnopółkowych
    firm jak tytułuje - dzięki czemu unika się flejma nt. braku
    potrzeby kupowania UV do cyfrówki ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2010-06-22 12:17:09
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/22/2010 11:04 AM, de Fresz pisze:

    > Ale sprawdzałeś, czy ufasz mądrości ludowej?

    Wiesz co to jest filtr Bayera i jak działa? Jeśli to jest "mądrość
    ludowa" to tak, ufam jej ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 85. Data: 2010-06-22 12:22:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Co, czyżbyś kiedyś wyhodował grzybki na powłokach? :D

    Jeszcze nie, przecież wietrzę :-)

    Jednak głównym powodem awersji do filtrów jest fakt, że nie uznaję
    zakrywania tych ślicznych fioletowo-zielonych powłok, błyszczących
    krzywizn soczewek, a przede wszystkim tych szpanerskich napisików
    (8-600/1.4 USM IS ASPH AF IF VR HGW ;-) )!

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 86. Data: 2010-06-22 22:20:16
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 20 Cze, 23:48, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > O! Co ty z tym aparatem robisz? Testy zniszczeniowe? ;)

    Focę w warunkach o ponadnormatywnej ilości syfu śmigającego w
    powietrzu.
    Takiego jak na przykład nie do końca spalony olej napędowy.
    Spróbuj toto z obiektywu usunąć.
    pozdro Marcin

  • 87. Data: 2010-06-22 22:31:12
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 21 Cze, 11:58, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> wrote:

    > Por wnanie jest nie cis e, ubezpieczenie nie powoduje spadku parametr w
    > technicznych samochodu a u ycie filtra UV wp ywa na jako zdj  :-)

    Ale masz twarde kwity na to że ta utrata jakości przy dobrej klasy
    filtrze jest mierzalne ?
    PS Matryca NIE JEST niewrażliwa na promieniowanie UV.
    Jest mniej wrażliwa od kliszy.
    Pozdro Marcin

  • 88. Data: 2010-06-22 22:37:39
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 21 Cze, 18:09, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Moja ulubiona flara:http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/04/07/1.h
    tm
    No bez filtra miałbyś jedno kółeczko mniej :)
    Pozdro Marcin

  • 89. Data: 2010-06-22 22:47:54
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 22 Cze, 11:57, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Słuszna, ale się nie przyjęła. Podejrzewam, że przyczyną było to, że taki
    > wypukły filtr jest dużo trudniej wykonać.

    Nie wiem czy jest trudniej wykonać , te filtry były jakieś 10% droższe
    niż wysokie ale płaskie serie Hoyi.
    Natomiast co do flar , to różnica nie była znacząca.
    Pozdro Marcin

  • 90. Data: 2010-06-22 22:49:30

    On 22 Cze, 14:17, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> wrote:

    > Wiesz co to jest filtr Bayera i jak dzia a? Je li to jest "m dro
    > ludowa" to tak, ufam jej  ;-)

    Filtr Bayera nie odcina UV.
    Pozdro Marcin