  • 1. Data: 2009-11-19 07:46:13
    Temat: energooszczedny komp :)
    Od: "bourbaki" <b...@g...pl>

    chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa ... grafe chyba
    wybralbym jeden z trzech modeli z palit e-green, chociaz niepokoi
    mnie brak recenzji i wsparcia dla directx 11 ...

    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Nowa-karta-grafi
    czna-Palit-GeForce-GTS-250-E-Green,wid,11628560,wiad
    omosc.html?ticaid=19219

    pozostaje jeszcze plyta glowna i procek ... co byscie polecali jesli chodzi
    o energooszczedne plyty glowne ?

    czy budujac energooszczednego kompa mozna dac zwykly zasilacz czy
    tez sa jakies specjalne energooszczedne zasilacze ?

  • 2. Data: 2009-11-19 08:25:26
    Temat: Re: energooszczedny komp :)
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 19 November 2009 08:46, bourbaki wrote:
    > chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa ... grafe chyba
    > wybralbym jeden z trzech modeli z palit e-green,

    Nie ta droga.
    Skoro ma być energooszczędnie, to szukaj pełnej integracji.

    > pozostaje jeszcze plyta glowna i procek ... co byscie polecali jesli
    > chodzi o energooszczedne plyty glowne ?

    Płytę główną, która zawiera wszystko, czego potrzebujesz: kartę graficzną,
    sieciówkę, kartę dźwiękową, ew. nawet procesor. Przykład: VIA EPIA ;-)
    (Jak poszukasz, to pewnie znajdziesz jakiś nowocześniejszy odpowiednik).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-11-19 08:49:48
    Od: "bourbaki" <b...@g...pl>

    doprecyzuje zatem, ze chodzi o taka energooszczednosc
    ktora nie jest zbyt duzym kompromisem z jakością ...
    plyty zintegrowane to fakt, ze bylyby najbardziej oszczedne
    ale wolalbym cos co bedzie energooszczedne w czasie
    mniejszej aktywnosci lub braku aktywnosci a przy
    wzbudzeniu i duzej aktywnosci bedzie wzglednie wysokiej
    klasy sprzetem ... wydaje sie, ze czegos takiego plyty
    zintegrowane niestety nie gwarantuja ... tam z reguly
    i dzwiek i grafa jest o pare generacji wstecz ...

  • 4. Data: 2009-11-19 09:03:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bourbaki napisał(a):

    > doprecyzuje zatem, ze chodzi o taka energooszczednosc
    > ktora nie jest zbyt duzym kompromisem z jakością ...

    Płyta Intel DP55WB, do tego CPU i5-750, pamieci - 2x 1GB które wybierz
    sobie z listy referencyjnej na stronie (wybierz takie o niskim poborze):
    http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dp
    55wb/sb/CS-030682.htm
    Do tego jakaś grafika, która potrafi sterować poborem mocy w zależności
    od obciążenia i dDysk WD z serii Green :)

    j.

  • 5. Data: 2009-11-19 10:43:24
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Jakie masz zastrzeżenia do jakości obrazu/dźwięku z układów
    zamontowanych na płycie głównej? Jeśli stosujesz łącza cyfrowe takie jak
    SPDIF i DVI/HDMI to problem jakości odpada. Inaczej z wydajnością -
    układy zintegrowane zwykle kiepsko sobie radzą z grafiką 3D.

    g.

  • 6. Data: 2009-11-19 11:00:41
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 19 Lis, 09:03, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

> [...]
    > Do tego jakaś grafika, która potrafi sterować poborem mocy w zależności
    > od obciążenia i dDysk WD z serii Green :)

    czemu nie jakis athlon x2 z serii 'e'? zuzywaja one polowe pradu co
    i5-750 :?

  • 7. Data: 2009-11-19 12:58:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > czemu nie jakis athlon x2 z serii 'e'? zuzywaja one polowe pradu co
    > i5-750 :?

    O te AMD chodzi?:
    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Szybsze-procesor
    y-45-watowe-AMD,wid,11617685,wiadomosc.html

    I weź jeszcze pod uwagę to:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power

    Dodatkowo - nie chodzi tylko o procesor ale o całą platformę. W
    przypadku kombinacji płyta + cpu którą zaproponowałem wycięto z niej
    wszystko co niepotrzebne a tylko dodoatkowo pobiera moc.

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Zuzycie_ene
    rgii_-_wykresy_i_wnioski-2265/strona/6512.html

    ps. http://twojepc.pl/news18298.html?komentarze=1 - czyli lada moment
    pojawi się i5 w wersji o niższym poborze mocy (kiedy pobor mocy cpu
    staje sie kluczowy to mozna tez uzyc Xeona L3426 - 4 rdzenioweic
    pobierajacy 45W) ;)

  • 8. Data: 2009-11-19 13:42:15
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa

    Jeśli energooszczędność jest priorytetem, to warto brać nettopa.

  • 9. Data: 2009-11-19 16:41:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    bourbaki pisze:
    > doprecyzuje zatem, ze chodzi o taka energooszczednosc
    > ktora nie jest zbyt duzym kompromisem z jako?ci? ...

    Co rozumiesz przez "jakość"?

    Bo ja się obawiam, że chodzi Ci o "wydajność", a nie "jakość".

    Zazwyczaj jest tak, że albo energooszczędność, albo wydaj-
    ność. Nawet najbardziej energooszczędne wydajne karty gra-
    ficzne pobierają dosyć sporo mocy w czasie pracy w trybie
    2D. Praktycznie zawsze karta graficzna zintegrowana z pły-
    tą główną będzie wielokrotnie oszczędniejsza (i często bar-
    dziej niezawodna), ale też i wolniejsza.

    > mniejszej aktywnosci lub braku aktywnosci a przy
    > wzbudzeniu i duzej aktywnosci bedzie wzglednie wysokiej
    > klasy sprzetem ...

    Tak to tylko w Erze, obawiam się ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-11-20 12:03:31
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    (...)
> [...]
    > tą główną będzie wielokrotnie oszczędniejsza (i często bar-
    > dziej niezawodna), ale też i wolniejsza.

    Dlaczego?

    Dlaczego karta graficzna w 2D nie umie być oszczędna? Co stoi na
    przeszkodzie?