  • 1. Data: 2009-11-18 01:19:14
    Temat: PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości instalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -HCL)
    Od: Rysiek <rysiom@o2_kropka_co.uk>

    Witam!
    Mam problem z instalacją Win7 - po włączeniu w Biosie AHCI i trybu
    native dla sata (jak i przy wyłączonych obu opcjach) komputer startuje z
    dvd, przechodzę okienka z wyborem języka i klawiatury, po czym ładuje
    się właściwy instalator i po chwili wyskakuje okno z prośbą / żadaniem w
    zasadzie włożenia nośnika z driverem dla napędu; dalsza instalacja jest
    wykluczona - wyszarzony / nieaktywny przycisk next / dalej.

    Jakieś rozwiązanie tego problemu - czy podobnych - przychodzi komu do głowy?

    podaję dane napędu:

    Drive Information
    ID 0: PLEXTOR DVDR PX-810SA V1.00
    Jumpers: 000
    Drive Model: PX-810SA
    Current Firmware: V1.00

    Trochę mnie kosztował swego czasu, sprawdza się -czego nie mogę
    powiedzieć o innych wcześniej używanych, więc nie chce go zmieniać na
    ichni inny...

    do Plextora pisałem - czekam na info, ale raczej sceptycznie do tego
    podchodzę

    --
    rysio_spod_magury

  • 2. Data: 2009-11-18 15:31:35
    Od: Rysiek <rysiom@o2_kropka_co.uk>

    to co miałem pod ręką o mojej MB:

    Detected Chipset:
    Intel(R) G33/G31 Express Chipset

    Chipset Components

    Memory Controller:
    Intel(R) 82G33/G31 Memory Controller Hub

    I/O Controller:
    Intel(R) 82801IB Intel(R) I/O Controller Hub (ICH9B) SATA Controller
    found in IDE mode

    Integrated Graphics:
    Not Detected or Disabled

    procesor:DualCore Intel Core 2 Duo E6750, Conroe, 2666 MHz (8 x 333)

    mobo: Gigabyte GA-P35-DS3L (v.2.0)

    bios: Typ BIOS'u Award Award Modular BIOS v6.00PG (Intel P35 BIOS for
    P35-DS3L F6 z 11 maja 2007)

    --
    rysio_spod_magury

  • 3. Data: 2009-11-18 18:49:23
    Od: Rysiek <rysiom@o2_kropka_co.uk>

    Dzięki za sugestie...
    -bios zaktualizowałem właśnie (wprawdzie po przeszukaniu wszystkich
    serwerów @bios Gigabyte'a krzyknął że nie ma dla mojej MB nowego -ale
    uparcie poszukałem na stronie i okazało się że jednak jest - wrześniowy,
    z tego roku (i jak tu ufać narzędziom producenta!) -jednak bez efektu
    -przełączanie napędów wypróbuję wieczorkiem - jak tylko uda mi się
    pościągać rzeczy do pracy na nockę (nie chcę przerywać transferu)
    -niestety pozbyłem się napędów dvd na PATA - porozdawałem
    -no i nie mam napędu dyskietek - spróbuję wrzucić najnowszy Intel Matrix
    Storage na flaszkę i podsunąć gadzinie - może połknie. Nie sądze jednak
    - to by było bezsensowne - przecie sterowniki do chipsetów intela są na
    dvd.... ale to różnie bywa - jak widać po sprawie update'u biosa w mijej
    MB.
    Mam też rozpakowaną paczkę drivers pack i spróbuję zmusić seven by
    poszukał sobie czegoś w katalogu z rozpakowanymi driverami do trybu
    tekstowego instalacji xp - ostatnio robiłem nlite'm preparowaną instalkę
    xp sp3 do laptopa na którego nie było sterowników pod xp - only vista.
    Po drobnym śledztwie okazało się że można taki zestaw do 30 ponad
    bebechów skompletować - powyciągałem stringi urządzeń (menadżer urządzeń
    / dany sprzęt / właściwości / szczegóły / identyfikator wystąpienia
    urządzenia) spod visty i intensywnym googlowaniu pozbierałem okruchy -
    a to coś podobnego , z takim układem montował acer, a to benq, a hp,
    dell, inni producenci.
    Trwało to kilkanaście godzin - ale w końcu lapek chodzi jak należy -
    nawet z kompletem narzędzi od producenta i panelem dotykowym nad
    klawiaturką. Instalacja bezproblemowa - stery do chipsetu zostały
    zaakceptowane na etapie niebieskiego, tekstowego ekranu instalki XP -
    chodzi nawet AHCI a nie jak u mnie na XP gdzie zamiast AHCI zgłasza się
    standardowy SATA kontroler. Znajomy zachwycony - naprawdę pod XP lapek
    dostał skrzydeł! Teraz pewnie namówiłbym go na seven...

    Tak przy okazji sprawdzałem (wolałbym mieć w biosie włączony)AHCI i tryb
    natywny zamiast legacy - jednak wszystkie sposoby zmuszenia mojego XP po
    paru godzinach próbowania wszelkich metod spaliły na panewce- dysk jest
    wykrywany, xp rusza ale po upływie kilkudziesięciu sekund sprawa kończy
    się BSODem. Pewnie dałoby się to załatwić ponowną instalacją systemu -
    ale za dużo rzeczy do przenoszenia, a nie chce mieć dwóch XP - pogubię
    się gdzie co mam. A chcialem tylko uniknąć przełączania w biosie trybu
    przy każdym przejściu między bootowaniem pod xp a seven.

    Mój kontroler (string spod XP) zgłasza się jako:
    PCI\VEN_8086&DEV_2921&SUBSYS_B0021458&REV_02\3&13C0B
    0C5&0&FA
    Intel(R) ICH9 2 portSerial ATA Storage Controler 1 - 2921

    PCI\VEN_8086&DEV_2926&SUBSYS_B0021458&REV_02\3&13C0B
    0C5&0&FD
    Intel(R) ICH9 2 portSerial ATA Storage Controler 1 - 2926
    (everest: urządzenie PCI: Intel 82801IB ICH9 - 2-port SATA Controller)

    (może to jednak prawda, że zmusić do pracy w AHCI można tylko ICH9R

    Parę linków n/t ostatniego zagadnienia - może ktoś skutecznie przejdzie
    problem:

    Problemy z AHCI w Windows XP i Vista. - Forum NVISION
    http://nvision.pl/forum/index.php?showtopic=36168

    HOWTO: enable AHCI mode after installing Windows - PC Perspective Forums
    http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

    How to: Enable AHCI / NCQ on Windows 2k/XP/2003 for ICH 6/7/8/9(non-raid)
    http://www.overclock.net/intel-motherboards/269993-h
    ow-enable-ahci-ncq-windows-2k.html

    GA-G33M-S2H - blue screen when AHCI enabled - Gigabyte - Motherboards-Memory
    http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-245184_12_0
    .html

    How to enable AHCI on Intel ICH9 under XP
    http://www.msfn.org/board/enable-ahci-intel-ich9-und
    er-xp-t109450.html

    http://kerneltrap.org/node/7582 (dostałem chwilę temu - nie sprawdzałem
    jeszcze, ale wygląda interesująco
    http://episteme.arstechnica.com/eve/forums/a/tpc/f/2
    4609792/m/175000572931
    - jak wyżej

    zastanawiają mnie przy tym 2 kwestie:
    -twierdzenie Intela:
    "Only the Intel? 82801IR/IO I/O controller hub (ICH9R) can use
    performance software; other controllers, such as the Intel? 82801IB I/O
    controller hub (ICH9), do not."

    -i opinie ludzi na forach którzy twierdzą że to tylko kastracyjna
    polityk a Intela wobec pozostałych układów, skoro pod Linuxem nawet
    starsze układy idą spokojnie pod AHCI i NCQ. Widziałem niedawno screeny
    sprzed i po przeróbce systemu pod kątem uaktywnienia AHCI.

    oczywiście - jeśli powiedzie mi się wymuszenie trybu AHCI w już
    zainstalowanym XP na mojej, dość popularnej płycie. Komuś się może przydać!

    januszek pisze:
    > Rysiek napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Przychodzi mi do głowy jeszcze:
    >
    > 1) Update BIOS - http://www.gigabyte.pl/products/mb/bios/ga-p35-ds3l_
    20.html
    > jak nie pomoże to:
    > 2) Podłącz napęd optyczny do portu 2 lub 3 a nie 0 i 1.
    > jak nie pomoże to:
    > 3) Podłącz inny naped IDE do gniazda IDE i z niego powtórz operacje.
    > jak nie pomoże to:
    > 4) Podłącz napęd dyskietek i wypróbuj drivery Intel Matrix Storage:
    > http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?Pro
    ductID=2101&DwnldID=15451&lang=eng

    --
    rysio_spod_magury

  • 4. Data: 2009-11-19 08:34:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rysiek napisał(a):

    > Jakieś rozwiązanie tego problemu - czy podobnych - przychodzi komu do głowy?

    http://www.cdrinfo.pl/bios/7342104224

    j.

  • 5. Data: 2009-11-19 14:10:18
    Od: Rysiek <rysiom@o2_kropka_co.uk>

    januszek pisze:

> [...]
    drania). Nic poza tym się nie zmieniło - ale i tak wgrałem - dla
    świętego spokoju - niestety - bez wpływu na zachowanie instalatora win7.
    Rozumiem takie HP - z ich schedą po Toshibie i Compaq'u oraz całą masą
    ich własnego sprzętu, ale plex nie ma tego za wiele - od dawna są wersje
    systemu beta, rc - zresztą -pewnie producenci dostają jakieś wsparcie ze
    strony MS - interes leży po obu stronach... HP czy inni giganci zdążyli
    przygotować masę sprzętu i sterowników... a Plextor się nie wyrabia z
    taką garstką?

    rysio_spod_magury

  • 6. Data: 2009-11-19 14:25:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

  • 7. Data: 2009-11-19 14:43:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rysiek" <rysiom@o2_kropka_co.uk> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nie zmieniło - ale i tak wgrałem - dla świętego spokoju - niestety - bez

    To zainstaluj system z pendrive. Bedzie znacznie szybciej, niż z płyty.

  • 9. Data: 2009-11-19 19:31:14
    Temat: Tak przy okazji - jełsi ktokolwiek się na tym pozna...
    Od: Rysiek <rysiom@o2_kropka_co.uk>

    link do problematycznego postu:
    http://kerneltrap.org/node/7582#comment-293338

    w poście na tym forum niejaki RalftheWise podaje zmiany jakie należy
    wnieść do 2 plików ze zlinkowanego archiwum.

    cytuję:

    have used this to install XP on a number of boxes with a GA-P35-DS3L
    mb. Below is a diff of the changes I made to the iaahci.inf and
    txtsetup.oem files:

    iaahci.inf:
    39a40
    > ExcludeFromSelect=PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106
    66a68,70
    > ; ICH9
    > %PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106.DeviceDesc% = iaStor_Inst_4,
    PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106

    91a96,98
    > ; ICH9
    > %PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106.DeviceDesc% = iaStor_Inst_4,
    PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106

    ....koniec cytatu

    39 to kolejna linia w pliku, ok ale to a40 po nim?
    i jak rozumieć w tym momencie 66a68, 70 (w następnej zmianie do wykonania)?
    czy te linie to się odnoszą do oryginału, czy też jak zacznę dopisywać
    linie do pliku, mam się kierować bieżącą / aktualną numeracją wierszy,
    mimo czy może właśnie dlatego że ich liczba rośnie z kolejnymi zmianami?

    Kogoś mądrzejszego prosiłbym o wsparcie :-)

  • 10. Data: 2009-11-19 19:34:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rysiek napisał(a):

    [...]

    Jejku ale Ty gaduła jesteś ;) Moim zdaniem AHCI do niczego potrzebne nie
    jest i nie warto nim sobie głowy zawracać ;)

    j.