  • 1. Data: 2009-11-18 20:34:32
    Temat: Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    Raport awaryjności 30 tysięcy laptopów z okresu dwóch lat:
    http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_lapto
    p_reliability_1109.pdf

    1. Asus
    2. Toshiba
    3. Sony
    4. Apple
    5. Dell
    6. Lenovo
    7. Acer
    8. Gateway
    9. HP

    Ostatnie 4 pozycje wyraźnie bardziej awaryjne.

    --
    Mar

  • 2. Data: 2009-11-18 21:13:41
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Mariusz pisze:
    > Raport awaryjności 30 tysięcy laptopów z okresu dwóch lat:
> [...]

    Ja miałem niedawno HP-ka, np i po prostu w którymś momencie przestał się
    włączać. Już teraz wiem, jaki był tego powód ;)

    Rzeczywiście, jest dosyć duży związek między marką, a awaryjnością - HP
    psują się o 40% częściej niż Asusy. Jeśli chodzi o bezfirmowce, na pewno
    są jeszcze większe różnice.

  • 3. Data: 2009-11-19 08:10:40
    Od: "marek" <m...@p...pl>

> [...]
    >
    > Rzeczywiście, jest dosyć duży związek między marką, a awaryjnością - HP
    > psują się o 40% częściej niż Asusy. Jeśli chodzi o bezfirmowce, na pewno

    To sie zgadza co do HP - moj "pawulon" byl 2 razy
    w serwisie .
    1. padla grafika - dobrze ze przed koncem gwarancji.
    Wymienili plyte glowna i odeslali laptopa bardzo szybko,
    tylko jakie bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze sie nie uruchamia.

    3. nastepna wizyta w serwisie - wymienili plyte glowna i w dignozie napisali
    uszkodzony bios - (wychodzi ze po poprzedniej wymianie plyty, nawet go nie
    uruchomilii)

    4. wrocil z tego serwisu w oplakanym stanie, obudowa z wierzchu porysowana
    jakby ktos pastwil
    sie nad nizm zyletka (taki glebokie naciecia) - ale sie uruchamial ;-)
    (moje zdanie nt. serwisu HP - zostalo po tej wymianie juz wyrobione, brak
    jakiejkolwiek kontroli przed odeslaniem
    naprawianego sprzetu)
    5. zwrocilem sie z reklamacja - z tymi nrysami-nacieciami
    6. jedyne co mi zaproponowali to kolejne odeslanie do serwisu :-)
    i znowu kolejny tydzien bez laptopa, tylko ze teraz to ja obawiam sie
    czy znowu by czegos nie schrzanilii

    (dodam ze to byl sprzet za ~4k, czyli wydawaloby sie nie z dolnej polki)

    Takze wszystkim odradzam kupowanie laptopow od HP!!!!!!!!

  • 4. Data: 2009-11-19 12:25:48
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Mariusz pisze:
> [...]
    > 8. Gateway
    > 9. HP
    >
    > Ostatnie 4 pozycje wyraźnie bardziej awaryjne.

    Ciekawe jak to wygląda w rozbiciu na producentów?

    pozdrawiam,

    mirek

  • 5. Data: 2009-11-19 17:22:49
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu mirekm tak oto obwieścił(a):

    > Ciekawe jak to wygląda w rozbiciu na producentów?

    Ogólnie to też mało mówiące dane. Trza by to zestawić z ilością sprzedaży
    chyba.

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 6. Data: 2009-11-19 20:14:25
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Piotr M pisze:
    > Ogólnie to też mało mówiące dane. Trza by to zestawić z ilością sprzedaży
    > chyba.

    Niby dlaczego?

    Jeżeli "pada" np. 20% komputerów, to jakie znacznie ma, czy
    dany producent sprzedał ich 1 000, czy 100 000?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-11-20 13:16:10
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Jest różnica, czy pada przykładowo 30% inspironów i 10% latitude, czy po równe 20%.
    Lub czy się zepsuł walkman sony czy kamera studyjna.
    JaC

  • 8. Data: 2009-11-20 17:59:33
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

    > Niby dlaczego?
    >
    > Jeżeli "pada" np. 20% komputerów, to jakie znacznie ma, czy
    > dany producent sprzedał ich 1 000, czy 100 000?

    Chciałbym zobaczyć metodykę tych wskaźników. Ponadto laptopy danego
    producenta z różnych "półek" mogą mieć różny wpływ: np jeden sprzedaje
    80% produktów w najtańszym przedziale i ma tu wysoką awaryjność, ale
    z kolei pozostałe 20% jest w czołówce bezawaryjności.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 9. Data: 2009-11-21 09:02:26
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    do HP myslalem ze mam poprostu pecha, a tu widac ze jednak nie tylko ja,
    mimo ze mam pare
    za to Toshibe mam pare lat i zero problemu, nawet system smiga XP, pieknie
    sie zgralo i nigdy nie mialem problemu
    Toshiba satellite Pro

  • 10. Data: 2009-11-21 13:04:45
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > 80% produktów w najtańszym przedziale i ma tu wysoką awaryjność, ale
    > z kolei pozostałe 20% jest w czołówce bezawaryjności.

    dokladnie tak.
    sam producent nie wiele mowi bo kazdy producent ma modele z roznych
    przedzialow cenowych a co z atym idzie roznych jakosciowo.
    i wystarczy ze jednen producent jest bardziej popularny w klasie biznes a
    inny w klasie marketowej i ten drugi bedzie mial automatycznie gorsza
    pozycje w rankingu bo tansze modele sa bardziej awaryjne niz te z wyzszej
    polki

    --
    pzdr
    piotrek