  • 211. Data: 2022-08-05 14:27:37
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2022 o 14:09, J.F pisze:

    > No ale budynek z toaletą juz jest. Ktos ją sprząta i o nią dba.
    > Przeciez nie urzędznik - pewnie zlecili operowanie komus :-)

    A, o to Ci chodzi.
    No tak, mopy bez stacji też są utrzymywane.
    Tyle że jaki to ma związek z tematem?

    > Przyjdzie jakas stacja - i co, maja zrobic bez toalety, bo obok jest?

    No nie, duże mopy mają toalety i przy parkingu i przy stacji.
    A czasem jeszcze przy restauracji dodatkowo.

    > Wiec ładowarka w zasadzie juz toalet budowac nie musi.
    >
    > A poza MOPami? Buduje ładowarkę w miescie, z kiblem czy bez ? :-)

    Ładowarka to tylko urządzenie, jak coś jest obok, to bez związku z
    ładowarką (jest albo i nie ma).

    Ale są pełne stacje tylko dla elektryków, gdzie jest wszystko.
    HINT: stacja ekoenergetyki w Zielonej Górze.

  • 212. Data: 2022-08-05 15:27:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 14:27:37 +0200, Cavallino wrote:

    > A, o to Ci chodzi.
    > No tak, mopy bez stacji też są utrzymywane.
    > Tyle że jaki to ma związek z tematem?

    Moze taki - kto przejmuje dbanie o ten kibel.
    Dzierzawca MOP?
    Czy teraz bedzie dwóch dzierzawcow MOP - jeden od stacji i "koryta",
    drugi od ładowarek?

    A ten pierwszy nie moze swoich ładowarek zrobic ? :-)

    > No nie, duże mopy mają toalety i przy parkingu i przy stacji.
    > A czasem jeszcze przy restauracji dodatkowo.

    No bo to tak troche glupio restauracja bez toalety :-)
    A moze nawet sprzeczne z przepisami :-)

    > Ładowarka to tylko urządzenie, jak coś jest obok, to bez związku z
    > ładowarką (jest albo i nie ma).
    > Ale są pełne stacje tylko dla elektryków, gdzie jest wszystko.
    > HINT: stacja ekoenergetyki w Zielonej Górze.

    Ale chodzi o te mniejsze.
    Jest kawał placu, chocby na 2 samochody, jest urzadzenie ładujące ...
    i czy powinna byc toaleta?
    ładowanie dluzej trwa, to pewnie sie komus zachce :-)

    Jak ładowarka przy sklepie, przy stacji, przy restauracji, to toaleta
    w poblizu jest .. a jak "wolnostojąca" ?

    J.

  • 213. Data: 2022-08-05 16:57:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 08:17:15 +0200, Cavallino wrote:

    > Przykład z praktyki:
    > https://elektrowoz.pl/testy/kia-ev6-774-kwh-rwd-i-sz
    ybkosc-maksymalna-plus-zuzycie-energii-przy-tempomac
    ie-na-180-km-h-wideo/

    Ale jest tam jakas moc wyswietlana? Bo 180km/h to ok 75kW wymaga.

    pozostaly zasieg jest po prawej stronie?
    Komputer mu pewnie z dluzszego kawalka usrednia, bo wcale tak bardzo
    nie spada :-)

    Tak czy inaczej - interesuja mnie raczej wartosci przy predkosci
    powiedzmy 140, 100, 80 i 50 km/h.

    J.

  • 214. Data: 2022-08-05 17:20:43
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-08-03 06:38, cef wrote:

    > To, że nie każdy rozumie i potrafi dyskutować na argumenty, to widzę.
    > Jeśli wykonujesz projekcję (teraz dopiero), to dlaczego dokonujesz jej
    > wybiórczo
    > tylko w zakresie sikania a w zakresie ładowania już nie?
    > Może za 30 czy 50 lat ładowarek będzie więcej niż kibli.
    > Mnie akurat dość daleko do bycia zwolennikiem elektryków w obecnej
    > sytuacji ale jak chcesz obiektywnie porozmawiać, to zastosuj się do
    > swoich zaleceń i dolej sobie oleum.

    Tylko po co plywac i udawac?
    Perspektywa przyszlosci to nie 50 czy 30 ale bardziej 15 lat - patrzac
    co sobie unia uchwala.
    Zeby za 15 lat powszechnie byl rozwiazny problem z dostepnoscia
    elektrycznosci/elektrykow tak jak obeceni mamy ze spalinowcami to
    technologia powinna juz byc w fazie ostatnich testow albo wdrazania.

    Ale tej technologii poki co nie ma wcale (na ladowarkach sie tego nie
    zrobi - bo musialyby byc ich cale pola). Podejscie podlaczaniem pod
    ladowarke po prostu jest nieralizowalne aby dostepnosc uslugi byla na
    obecnym poziomie jak paliwo dla spalinowych - czaisz.

    Czyli za 15 lat problem nie zostanie rozwiazany. Mozna przyjac, że
    wszystko wskazuje na to, ze wiadomo co bedzie - a raczej cczego nie bedzie.

    --
    mk4

  • 215. Data: 2022-08-05 17:35:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2022 o 15:27, J.F pisze:

    > Moze taki - kto przejmuje dbanie o ten kibel.

    Ten sam kto się tym obecnie zajmuje.
    Zresztą - co to Ciebie obchodzi?

    > Dzierzawca MOP?
    > Czy teraz bedzie dwóch dzierzawcow MOP - jeden od stacji i "koryta",
    > drugi od ładowarek?
    >
    > A ten pierwszy nie moze swoich ładowarek zrobic ? :-)

    Może i już nawet ma swoje.
    Np. Orlen w kilku punktach pod Poznaniem.

    > Ale chodzi o te mniejsze.

    To masz powyżej odpowiedź.

  • 216. Data: 2022-08-05 17:40:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 17:35:52 +0200, Cavallino wrote:

    > Ten sam kto się tym obecnie zajmuje.
    > Zresztą - co to Ciebie obchodzi?

    Niby nic, ale ciekawi mnie urzędnicze myslenie.
    Mamy dzierzawcę MOP - to niech sprząta i kible, po co placic innemu ?
    :-)

    > Może i już nawet ma swoje.
    > Np. Orlen w kilku punktach pod Poznaniem.

    A zlecaja/dzierzawia tam MOP innej firmie od ładowarek ?

    J.

  • 217. Data: 2022-08-05 17:47:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 17:20:43 +0200, mk4 wrote:

> [...]
    > elektrycznosci/elektrykow tak jak obeceni mamy ze spalinowcami to
    > technologia powinna juz byc w fazie ostatnich testow albo wdrazania.

    Ale jest.

    > Ale tej technologii poki co nie ma wcale (na ladowarkach sie tego nie
    > zrobi - bo musialyby byc ich cale pola).

    No coz, jesli dzisiaj kierowca na stacji paliwowej spedza 5-20 minut,
    w zaleznosci co tam sobie dodatkowo zamowi, a elektryczny bedzie
    spedzal godzine ... to moze wystarczy ich 6 razy wiecej.

    I to nie sa jakies nierealne ilosci. W istniejace stacje by chyba 2-3
    razy wcisnąl

    Gorzej z przyłączami po 1MW, i prądzie do nich.

    > Czyli za 15 lat problem nie zostanie rozwiazany. Mozna przyjac, że
    > wszystko wskazuje na to, ze wiadomo co bedzie - a raczej cczego nie bedzie.

    Na razie to widac - Niemcy samochody kupili, i zaczął sie problem z
    ładowarkami.
    O ile wierzyc pismakom ...

    Cavalino pewnie zna dobrą strone - jak sprawdzic ile gniazd jest teraz
    wolnych na paru przykladowych ładowarkach ?

    J.

  • 218. Data: 2022-08-05 17:57:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-05 o 17:20, mk4 pisze:

> [...]
    >
    > Czyli za 15 lat problem nie zostanie rozwiazany. Mozna przyjac, że
    > wszystko wskazuje na to, ze wiadomo co bedzie - a raczej cczego nie bedzie.

    A tu się dziwnie ze wszystkim zgadzam.
    Za 15 lat niby jakieś zakazy spalinowych, ale już Niemcy się wyłamują
    powoli,
    a potem otrzeźwieją inni. I nie wiadomo jakie lobby się przebije.
    Mogą też elektryczni w swojej nie do końca
    pełnej infrastrukturze (ale działa bo mało uzytkowników) i zmiękną
    dopiero jak
    będzie 1kWh po 5zł.

  • 219. Data: 2022-08-06 05:02:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2022 o 17:47, J.F pisze:

> [...]
    > w zaleznosci co tam sobie dodatkowo zamowi, a elektryczny bedzie
    > spedzal godzine ... to moze wystarczy ich 6 razy wiecej.

    Pewnie z 90% prądu jest ładowane w domu, więc wystarczy tyle samo.
    Tylko na mopach więcej.
    > Na razie to widac - Niemcy samochody kupili, i zaczął sie problem z
    > ładowarkami.
    > O ile wierzyc pismakom ...

    Nie wierzyć.

    > Cavalino pewnie zna dobrą strone - jak sprawdzic ile gniazd jest teraz
    > wolnych na paru przykladowych ładowarkach ?

    Adres cały czas ten sam.
    Ładowarki Greenway i Ionity podają swoją dostępność w danym momencie.

  • 220. Data: 2022-08-06 05:03:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2022 o 17:40, J.F pisze:

    > A zlecaja/dzierzawia tam MOP innej firmie od ładowarek ?

    Nie.
    Pytałeś o własne, mają własne.