  • 31. Data: 2024-10-11 16:58:07
    Temat: Re: elektryczna Norwegia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 15:59, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > A ile tych rat i co dalej?

    24.
    Dalej bierzesz kolejne auto.
    Inaczej by się ten wynajem nie opłacał - przeszacowali wartość
    rezydualną, stąd niska rata.

    > Czyli na takie naprawdę nowe rabaty nieduże ?

    Mniejsze.
    Ale za 30 tys różnicy, można przymknąć oko na rocznik przy fabrycznie
    nowym aucie.
    Zwłaszcza że Cię to nie obchodzi, bo po 2 latach to oni się martwią.

    > Takie cwaniaczki?

    Życie ich przerosło.

    > Ale zaraz - musiało to być w umowie zapisane ... i pewnie było -
    > wysoka kwota wykupu przez klienta?

    Na tym polega rata balonowa, miało być w okolicach wartości rezydualnej.

    > I zaledwie możliwość odkupu przez dealera, po cenie wedle jego
    > widzimisie?

    No właśnie nie - ustalona.
    Tyle że jak dealer wie że w tej kwocie TERAZ nie sprzeda, to nie odkupi
    i już.

    > Ale kupują te elektryki, czy sie wstrzymują z decyzją?

    Kupują.
    94% nowych aut to bev.

    > Elektryki takie dobre, to co się przejmujesz :-)

    Się specjalnie nie przejmuję, ale lubię zmieniać co kilka lat.
    A jeśli teraz takie okazje, to byłby dobry moment.

    > Ale skoro takie rabaty, to kup se następnego :-P

    Mam już 4 w rodzinie, piąty mi niepotrzebny.

  • 32. Data: 2024-10-11 17:00:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 16:02, J.F pisze:

    > Wszystkie cofnęli?

    Czy dokładnie wszystkie to nie wiem, ale te najważniejsze to tak.

    > Bo oni tam mieli horendalne podatki na nowe samochody,

    Myli Ci się z Danią.

    W Norwegii takie dopiero wprowadzili, ale bev też obejmują.

    > ale jesli
    > dobrze mówisz, ze BEV obecnie (w Polsce) niewiele droższy od ICE,

    Nie niewiele droższy tylko tańszy.
    Opowiednik tego Ioniqa5, czyli RAV-4 Hybrid, kosztuje 250 tys, a nie 200
    tys.

  • 33. Data: 2024-10-11 17:14:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 17:00:25 +0200, Cavallino wrote:

    > Czy dokładnie wszystkie to nie wiem, ale te najważniejsze to tak.

    > Myli Ci się z Danią.
    > W Norwegii takie dopiero wprowadzili, ale bev też obejmują.

    Nie, w Norwegii też było drogo.
    I w efekcie Tesla z ulgami byla niewiele drozsza niż VW Golf.

    ... albo mi sie cos pop* kompletnie.

    > Nie niewiele droższy tylko tańszy.
    > Opowiednik tego Ioniqa5, czyli RAV-4 Hybrid, kosztuje 250 tys, a nie 200
    > tys.

    A RAV-4 Hybrid od 700k NOK. Ale po dzisiejszym kursie rzędu 0.38, to
    faktycznie 266k PLN.

    J.

  • 34. Data: 2024-10-11 17:34:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 16:58:07 +0200, Cavallino wrote:

    > 24.
    > Dalej bierzesz kolejne auto.
    > Inaczej by się ten wynajem nie opłacał - przeszacowali wartość
    > rezydualną, stąd niska rata.

    A pierwsza rata ile?

    Przeciez to jest razem 36 tys zl.
    Dawno temu bym powiedział, że tak calkiem tanio to to nie jest,
    ale jak nowe teraz kosztuje 200 tys ...

    > Mniejsze.
    > Ale za 30 tys różnicy, można przymknąć oko na rocznik przy fabrycznie
    > nowym aucie.
    > Zwłaszcza że Cię to nie obchodzi, bo po 2 latach to oni się martwią.

    Bardziej mi chodziło o to, czy to wyprzedaż leżaków, czy już tak
    wyceniają nową, a nawet przyszłą produkcję.

> [...]
    >
    > No właśnie nie - ustalona.
    > Tyle że jak dealer wie że w tej kwocie TERAZ nie sprzeda, to nie odkupi

    No ale zaraz - to kto na tym traci?
    Bo mi wychodzi, że klient.
    Ostatnia rata była ustalona wysoka, i kredytobiorca spłacic musi,
    bank swoje dostanie, dealer zaoferuje niedużo, i też nie straci.

    A ten ioniq5 za 1500 to naprawdę wynajem, czy tez kredyt dla balonów ?
    :-)

    > Kupują.
    > 94% nowych aut to bev.

    To nie znaczy, że kupują. Może być, ze połowa kupuje, a druga połowa
    czeka.

    > Się specjalnie nie przejmuję, ale lubię zmieniać co kilka lat.
    > A jeśli teraz takie okazje, to byłby dobry moment.

    > Mam już 4 w rodzinie, piąty mi niepotrzebny.

    Sprzedaj sam, albo sprzedaj najtanszy ... albo sobie zostaw, będzie PV
    wykorzystana, bo jeden na pewno nie wyjedzie w trasę :-)

    J.

  • 35. Data: 2024-10-11 19:29:17
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 10.10.2024 o 16:59, J.F pisze:
    > A tymczasem w Norwegii
    > https://antyweb.pl/nowy-rekord-aut-elektrycznych-w-n
    orwegii

    > więcej elektrycznych niż benzynowych.
    >
    > Ale najwięcej ciągle jest diesli :-)
    >
    > Ale czegoś mi tam jeszcze brakuje do bilansu.
    > CNG? Hybrydy ?
    >
    > J.

    ale tam na autostradach jest dopuszczalna 100 km/h

    Niemcy przyzwyczajeni do innych prędkości (my - m.in. przez sąsiedztwo -
    też) jakoś nie zachłysnęli się elektrykami. Szybka jazda z zasięgiem nie
    idą w parze i na ten moment trudno pokonać diesla. Czyli pozostaje
    jeszcze popracować nad zasięgiem, albo wprowadzić w DE ograniczenie np.
    do 120 km/h ;-)))

    --
    Pozdr.
    W.

  • 36. Data: 2024-10-11 20:56:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2024 11:26:55 +0200, J.F

    > Zaraz, przecież to takie dobre auta - po co sprzedawać ?

    A dlaczego od dekad jest rynek wtórny spaliniaków?
    Niby od kogo ja kupuję ostatnio 3-latki, a ostatnio
    nawet jednoroczniaki? Po prostu twój poziom mentalny
    zadawanych pytań jest na poziomie przedszkola.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2024-10-11 21:01:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2024 19:29:17 +0200, W

    > Niemcy przyzwyczajeni do innych prędkości

    Bzdura, to że można jeździć szybko, nie znaczy
    że wszsycy tak jeżdżą. Niemcy to pragmatyczny naród,
    także oszczędny. Inna sprawa że jak jadę po Niemczech,
    to najszybciej zapierdalają właśnie BEV.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2024-10-12 04:52:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 17:34, J.F pisze:

    > A pierwsza rata ile?

    15%, ale to odzyskasz z dopłaty.

    > Przeciez to jest razem 36 tys zl.
    > Dawno temu bym powiedział, że tak calkiem tanio to to nie jest,
    > ale jak nowe teraz kosztuje 200 tys ...

    No właśnie.
    I straci na wartości przez te 2 lata nie 36, tylko ze 3 razy tyle realnie.

    > Bardziej mi chodziło o to, czy to wyprzedaż leżaków, czy już tak
    > wyceniają nową, a nawet przyszłą produkcję.

    No nie, na taki z produkcji jest +150 tys.

    > No ale zaraz - to kto na tym traci?
    > Bo mi wychodzi, że klient.

    Dokładnie.
    Dlatego leasingom mówi się: nie.

    > A ten ioniq5 za 1500 to naprawdę wynajem, czy tez kredyt dla balonów ?
    > :-)

    Wynajem.

    > Sprzedaj sam, albo sprzedaj najtanszy ...

    Jakby się dało, to tak właśnie zrobię.
    Ale nie bardzo to idzie.

    >albo sobie zostaw, będzie PV
    > wykorzystana, bo jeden na pewno nie wyjedzie w trasę :-)

    Już teraz Smart robi za rezerwę zazwyczaj.
    A z wykorzystaniem PV nie mam problemów, włączam klimę w chacie i
    grzeję, oszczędzając gaz.

  • 39. Data: 2024-10-12 04:54:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 17:14, J.F pisze:

    > Nie, w Norwegii też było drogo.
    > I w efekcie Tesla z ulgami byla niewiele drozsza niż VW Golf.

    Bo vatu na elektryki nie było.
    U nas Tesla bez vat też jest tańsza niż Golf, zwłaszcza taki z jej
    parametrami.

    A nawet nie wiem czy z vatem nie jest tańsza, bo możesz kupić nową
    poniżej 190 tys.

    > A RAV-4 Hybrid od 700k NOK. Ale po dzisiejszym kursie rzędu 0.38, to
    > faktycznie 266k PLN.

    Źle napisałem, miało być Hybrid Plug-in, bo zwykły to za słaby do
    porównania.