  • 21. Data: 2024-10-11 11:54:23
    Temat: Re: elektryczna Norwegia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 11:35:58 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Norwegowie nawet wśród Skandynawów uchodzą za "innych".
    > Zobaczymy co będzie z ich prądem, gdy ropa się skończy.

    Oni maja 100% prądu z wody.
    Tzn źródła podają 99.x %, ale ciekaw jestem co z tym chodzi - gdzieś
    tam nie opłaca się linii ciągnąć, więc postawili agregat?
    Bo przecież nie "elektrownię".

    Kłopot im się zrobi, jak stare tamy zaczną pękać, a nowe ... wymagają
    węgla do cementu.

    Albo jak się klimat ociepli, bo teraz snieg im się topi powoli, i
    długo turbiny napędza.

    A że kraj nadmorski, to i wiatru mają sporo.

    J.

  • 22. Data: 2024-10-11 11:57:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 11:50, J.F pisze:

    > W zasadzie oczywiste. Są ciągle duże rabaty na nowe i dopłaty?

    Rabaty są takie jak nigdy wcześniej.
    A dopłaty zależą od sposobu finansowania.
    Leasingi też będą nimi objęte, ale trzeba wyłożyć kasę i wniosek w
    przyszłym roku.

    > Przy leasingu termin zwrotu ustalony, i dalsza cena cię nie
    > interesuje.

    Żaden leasingodawca nie da Ci auta na warunkach, na których straci.
    To czego nie zapłacisz rezygnując z wykupu, będzie duuuużo niższe od
    wartości na dzień zakończenia umowy.

    A i z leasingami z ratą balonową nie ma tak dobrze - dealerzy nie chcę
    odkupować aut, mimo że taki zapis był w umowie leasingowej i niewiele im
    możesz zrobić.

    Czyli która opcja?

  • 23. Data: 2024-10-11 12:48:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 11:57:20 +0200, Cavallino wrote:

    > Rabaty są takie jak nigdy wcześniej.

    To może stąd wynika że "nie mogą sprzedać" ?

    > A dopłaty zależą od sposobu finansowania.
    > Leasingi też będą nimi objęte, ale trzeba wyłożyć kasę i wniosek w
    > przyszłym roku.

    No tylko jaką stratę musi leasing kalkulować ? :-)

    > Żaden leasingodawca nie da Ci auta na warunkach, na których straci.

    Warunki okreslił 3 lata temu ...

    > To czego nie zapłacisz rezygnując z wykupu, będzie duuuużo niższe od
    > wartości na dzień zakończenia umowy.

    Ale czy w Niemczech tak samo ?

    > A i z leasingami z ratą balonową nie ma tak dobrze - dealerzy nie chcę
    > odkupować aut, mimo że taki zapis był w umowie leasingowej i niewiele im
    > możesz zrobić.

    Jest sąd.
    Pojezdzisz, pojezdizsz, a na koniec i tak zapłacą, ile się należało
    :-)

    Dla ciebie kazdy to hejter :-)

    J.

  • 24. Data: 2024-10-11 12:50:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 11:39:37 +0200, Cavallino wrote:

    > Bo to akurat interesuje kupującego czy prąd się skończy.
    > Takie bredzenie hejetera.....

    Niektórzy są "ekologiczni" i patrzą, skąd prąd.
    Inni są praktyczni i patrzą, po ile :-)

    > A każdy normalny wie, że prędzej się skończy ropa niż prąd.

    Jak zamierzają sprzedać po 3 latach, to nieistotne :-)

    J.

  • 25. Data: 2024-10-11 13:05:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 12:48, J.F pisze:

    > To może stąd wynika że "nie mogą sprzedać" ?

    Zdecydowanie.
    Mówiłem że to się opłaci chętnym na zakup bev.

    W każdym razie, porównywalnej hybrydy plug-in za cenę bev dzisiaj nie
    kupisz, trzeba dopłacić z 50%.
    Do zwykłej trochę mniej.
    Z ice trochę lepiej, ale też będzie drożej.

    Oczywiście zakładając, że wykluczasz chińszyznę (na razie).

    > No tylko jaką stratę musi leasing kalkulować ? :-)

    Otóż to.

    > Warunki okreslił 3 lata temu ...

    I wtedy się przejechał.
    Ale jako że wynajmy były wyjątkiem, najczęściej ludzie brali z wykupem.

    > Ale czy w Niemczech tak samo ?

    Tak.

    > Jest sąd.

    I kogo pozwiesz?
    Bo dealer który miał odkupić auto, nie był stroną umowy leasingowej i
    się wypnie.

    > Pojezdzisz, pojezdizsz, a na koniec i tak zapłacą, ile się należało
    > :-)

    Albo i nie.

    > Dla ciebie kazdy to hejter :-)

    Każdy kto wymyśla tego typu pierdoły i im podobne, albo chociaż je
    powtarza - na pewno.

  • 26. Data: 2024-10-11 14:46:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 13:05:17 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Do zwykłej trochę mniej.
    > Z ice trochę lepiej, ale też będzie drożej.
    > Oczywiście zakładając, że wykluczasz chińszyznę (na razie).

    Wow, kusisz :-)

    to co takiego jest taniego, w segmencie aut co najmniej srednich i z
    dużym zasięgiem?
    Ten rabat będzie gdzies na internecie widoczny, czy trzeba naciskać?

    Zaraz ... a te duże rabaty to z uwagi na zapaść popytu?
    I sprzedają tak auta gotowe, czy z przyszłej produkcji?
    Mieli tak dużą marżę, czy godzą się na straty ?

    Taa, i co potem - schowac do garażu i nie jezdzic, czy dobrze
    ubezpieczyc AC i jeździć ... ostrożnie, bo byle stłuczka to szkoda
    całkowita ?
    Hm, a jakbym sie tak wycwanił, i wziął AC z opcją "zamienniki" ... a
    zamienników jak rozumiem - jeszcze nie ma ? :-)

    > Otóż to.

    > I wtedy się przejechał.
    > Ale jako że wynajmy były wyjątkiem, najczęściej ludzie brali z wykupem.

    W Polsce, w Niemczech ?

    > Tak.

    > I kogo pozwiesz?
    > Bo dealer który miał odkupić auto, nie był stroną umowy leasingowej i
    > się wypnie.

    Tego, kto w umowie?
    Bank?

    > Albo i nie.

    Jak bank, to można ich ugodą postraszyć :-)

    > Każdy kto wymyśla tego typu pierdoły i im podobne, albo chociaż je
    > powtarza - na pewno.

    To jak, jest zapaść na rynku, czy nie ma? :-)

    Tak poprzedni nabywcy hejtują teraz elektryki, i to tylko z powodu
    głupich rabatów ? :-)

    J.

  • 27. Data: 2024-10-11 15:37:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2024 o 14:46, J.F pisze:

> [...]
    > dużym zasięgiem?
    > Ten rabat będzie gdzies na internecie widoczny, czy trzeba naciskać?

    Trzeba naciskać, albo poszukać cenników wyprzedażowych.
    Ale np. Ioniq5 z 2023 z AWD i baterią 77 kWh, z ratą wynajmu poniżej
    1500 zł kusi....

    > Zaraz ... a te duże rabaty to z uwagi na zapaść popytu?

    Najlepsze ceny mają takie które długo stoją.

    > I sprzedają tak auta gotowe, czy z przyszłej produkcji?
    > Mieli tak dużą marżę, czy godzą się na straty ?

    I to i to zapewne.

    > Tego, kto w umowie?
    > Bank?

    Ale bank nie mówił że on odkupi.
    A dealera nie przymusi, żeby kupił powyżej wartości.

    > To jak, jest zapaść na rynku, czy nie ma? :-)

    W Polsce jest, w Norwegii nie.
    Tam JUŻ nikt nie hejtuje, bo by się ośmieszył.

    > Tak poprzedni nabywcy hejtują teraz elektryki, i to tylko z powodu
    > głupich rabatów ? :-)

    Z powodu tego, że muszą jeździć kilkuletnim bev, bo odsprzedać ciężko, a
    delerzy w ogóle nie chcą słyszeć o używkach.

    Sam tak mam. ;-)

  • 28. Data: 2024-10-11 15:59:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 15:37:52 +0200, Cavallino wrote:
> [...]

    [...]
    > Trzeba naciskać, albo poszukać cenników wyprzedażowych.
    > Ale np. Ioniq5 z 2023 z AWD i baterią 77 kWh, z ratą wynajmu poniżej
    > 1500 zł kusi....

    A ile tych rat i co dalej?

    > Najlepsze ceny mają takie które długo stoją.

    No tak, 2025 się zbliza :-)

    > I to i to zapewne.

    Czyli na takie naprawdę nowe rabaty nieduże ?

    > Ale bank nie mówił że on odkupi.
    > A dealera nie przymusi, żeby kupił powyżej wartości.

    Takie cwaniaczki?
    Ale zaraz - musiało to być w umowie zapisane ... i pewnie było -
    wysoka kwota wykupu przez klienta?
    I zaledwie możliwość odkupu przez dealera, po cenie wedle jego
    widzimisie?

    A leasing "na firmę", czy prywatny?

    > W Polsce jest, w Norwegii nie.
    > Tam JUŻ nikt nie hejtuje, bo by się ośmieszył.

    Ale kupują te elektryki, czy sie wstrzymują z decyzją?

    Bo jesli mają 2.8mln samochodów ... licząc 20 lat jazdy,
    to tak 140 tys rocznie nowych by trzeba, 12 tys miesięcznie
    .. a kupują 10 tys/mc, to zapaści w zasadzie nie ma. Nie było.

    Tu oryginalny artykuł
    https://www.bilbransje24.no/nyheter/956132

    ale wiele aktualnych danych to tam nie ma.

    > Z powodu tego, że muszą jeździć kilkuletnim bev, bo odsprzedać ciężko, a
    > delerzy w ogóle nie chcą słyszeć o używkach.
    >
    > Sam tak mam. ;-)

    Elektryki takie dobre, to co się przejmujesz :-)

    Ale skoro takie rabaty, to kup se następnego :-P

    J.

  • 29. Data: 2024-10-11 16:02:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Oct 2024 18:48:29 +0200, Cavallino wrote:
    orwegii

    > Do tego sprzedaż bev na poziomie 94%....
    >
    > A mieli już ich nigdy nie kupować, gdy cofnęli przywileje dwa lata temu....

    Wszystkie cofnęli?

    Bo oni tam mieli horendalne podatki na nowe samochody, ale jesli
    dobrze mówisz, ze BEV obecnie (w Polsce) niewiele droższy od ICE,
    to może nadal portfelem myślą :-)

    > Widać już wiedzą co dobre i nie ulegają hejtowi, jak co głupsze narody
    > na południe od nich.

    J.

  • 30. Data: 2024-10-11 16:54:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Oct 2024 16:02:08 +0200, J.F wrote:

    > Wszystkie cofnęli?
    >
    > Bo oni tam mieli horendalne podatki na nowe samochody, ale jesli
    > dobrze mówisz, ze BEV obecnie (w Polsce) niewiele droższy od ICE,
    > to może nadal portfelem myślą :-)

    I jeszcze jedno - zaglądam na kia.no ... modele tylko EV, choc na
    liscie cenowej jeszcze jest Sportage.
    Z ceną rzędu 700k NOK za hybrydę.
    EV6 od 450k. EV9 od 739k.

    Cos mi się widzi, ze ulgi podatkowe nadal są.

    volkswagen.no ... wymiotło spalinowe. Tylko ID, i caravelle,
    transporter, amarok.

    Wiec Norweg jakby chciał spalinowego, to i tak nie kupi :-)

    Ciekawe z jakiego powodu tak - obywatele nie są już zainteresowani,
    czy ulgi podatkowe zrobiły swoje, i spaliniak się kompletnie nie
    opłaca - co zauważyli i klienci, i dealerzy :-)

    Ale Yaris hybryda od 347k, mirai od 788k ... ale to z internetu, może
    jeszcze są duuuze rabaty :-)

    J.