  • 21. Data: 2013-04-16 23:09:59
    Temat: Re: egzamin na prawo jazdy kat. B w ma?ym mie?cie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Apr 2013 23:07:09 +0200 osobnik zwany Tom N napisał:

    > masti w

    > Dokładnie o tym samym co wcześniej

    > Tobie wiedza o długości zestawu, mnie o sygnalizacji świetlnej...

    wiesz udzie chodzą po jezdniach bez tej wiedzy i żyją

    > Cztery to dalej niewiele, i bez zacytowanych przepisów na dodatek.

    co ci za róznica, ta wiedza jest Ci jeszcze mniej potrzebna niż wiedza o
    switłach

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2013-04-16 23:13:11
    Od: RedLite <y...@n...kom>

    16.04.2013 22:55; (Tom N) napisał:

    > Jeśli trafię na zielona falę to będzie znaczyło, ze nie zdałem, bo hamulca
    > przed czerwonym nie nacisnąłem?

    Jaki związek ma to pytanie z testami starymi i nowymi?

    --
    *RedLite*

    Jeśli nie odpowiadam na Twój post, to istnieją dwie zasadnicze możliwości:
    - albo się z nim zgadzam
    - albo jest na tyle durny, że nawet nie chce mi się molestować klawiatury.

  • 23. Data: 2013-04-16 23:40:33
    Od: <4...@3...234033.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

    > Przepis nowy nie jest, za to pytanie egzaminacyjne chyba tak, bo w dawnych
    > zestawach go nie widziałem.

    Było 18 jest 32, pula z 500 wzrosła do... Skądś je musieli wytrzasnąć.

    Ciekawe czy jest pytanie o DMC zestawu z przyczepą inną niż lekka dla
    kategorii B, bo ta wiedza przecież może sie przydać, w przeciwieństwie do
    wiedzy o długości zestawu panie hipokryto ;P

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2013-04-17 00:05:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 23:40:33 +0200, Tom N napisał(a):

> [...]
    > kategorii B, bo ta wiedza przecież może sie przydać, w przeciwieństwie do
    > wiedzy o długości zestawu panie hipokryto ;P

    Wiedza o długości przy kat. B jest w praktyce zupełnie zbędna, bo obawiam
    się że choćbyś chciał, to nie skompletujesz zestawu o DMC nie
    przekraczającym 3500kg (niech będzie że 4250kg) którym przekroczysz
    maksymalną dopuszczalną długość zestawu.

    Natomiast jeśli chodzi o DMC, to prawo jest tu tak skonstruowane że jest to
    dość istotna wiesza. Bo wielu ludzi jeździ zestawami typu 2050+1500, nie
    zdając sobie sprawy że oznacza to jazdę bez uprawnień i regres
    ubezpieczeniowy w przypadku szkody.

  • 25. Data: 2013-04-17 10:53:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, masti wrote:

    > wiesz udzie chodzą po jezdniach bez tej wiedzy i żyją

    Nienienie.
    Sprzeciw.
    Ludzie chodzą z tą wiedzą. Teza o "bez tej wiedzy" jest nadużyciem :)
    Tylko nie ma sensu robienie do tego egzaminu.
    IMO z odmiennego powodu niż długość zestawu, ale równie uzasadnionego.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-04-17 12:28:49
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Wednesday, April 17, 2013 6:54:00 AM UTC+10, Tom N wrote:
> [...]
    \>
    > Nie, miało być wiele -- stać Cię przecież na podanie więcej niż kilku
    >
    > krajów...

    No to dopisz jeszcze Australie. Pytania na "egzaminie" teoretycznym sa tak banalne,
    ze jesli masz jakiekolwiek pojecie o ruchu drogowym i przejrzysz broszurke "zasady
    ruchu" to nie ma najmniejszych problemow ze zdaniem. Uczysz sie z broszurki, a
    pytania dokladnie z niej pochodza. Zadnych podstepnych pytan. A sam egzamin? W
    niektorych oddzialach wyglada tak - podchodzisz do okienka, dostajesz kartke z
    pytaniami. Wypelniasz ja na ladzie, tam gdzie wypisuje sie rozne druczki.Nikt Cie tak
    naprawde nie pilnuje. Przynosisz wypelniona karte, urzednik sprawdza. Jak jest ok to
    gotowe, jak nie to przychodzisz jutro na kolejny "egzamin" i dostajesz kolejna
    kartke.I tak do skutku.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 27. Data: 2013-04-17 19:30:26
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 16.04.2013 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
> [...]
    > przekraczającym 3500kg (niech będzie że 4250kg) którym przekroczysz
    > maksymalną dopuszczalną długość zestawu.

    Różne rzeczy ludzie ciągną, czasem są całkiem lekkie a długie po złożeniu,
    pływadła, czy inne latadła. I przyczepy są do tego lekkie i długie. Więc
    taka teoretycznie...

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 28. Data: 2013-04-17 20:02:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 17:30:26 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Różne rzeczy ludzie ciągną, czasem są całkiem lekkie a długie po złożeniu,
    > pływadła, czy inne latadła. I przyczepy są do tego lekkie i długie. Więc
    > taka teoretycznie...

    Nawet teoretycznie sobie tego nie wyobrażam :-)
    Mówimy o zestawie który musiałby przekroczyć 18.75m.

    Najdłuższe samochody do 3.5t to mają tak z 8m, do tego by musiała być
    przyczepa lekka o długości około 9m - słabo to widzę.

    Inne kombinacje? Pojazdy około 2000kg dmc mają do 6m, do tego my musiała
    być przyczepa 1500kg dms o długości ponad 12m.

    Oczywiście pewnie teoretycznie da się takie coś zbudować, co nie zmienia
    faktu że pytanie egzaminacyjne jest bez sensu.
    Dużo różnych rzeczy teoretycznie da się zrobić, ale żeby od razu męczyć tym
    przyszłych kierowców?

  • 29. Data: 2013-04-17 22:58:32
    Temat: Re: egzamin na prawo jazdy kat. B w małym mieście?
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Adampio, Mon, 15 Apr 2013 16:04:36 +0200, pl.misc.samochody:

    > kibicuję zmaganiom o uzyskanie przywilej samodzielnego prowadzenia
    > automobila przez damę w średnim wieku. Na razie tylko dwa nieudane
    > egzaminy co jak na 100lice jest podobno dopiero połową drogi. No i
    > rozważam(y) czy by nie pojechać na egzamin np. do Łomży.
    > http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/13040813073
    7.pdf
    > Czy ktoś to testował w praktyce?

    W Katowicach i Krakowie jeździ się do Nowego Sącza. Z tego co mi wiadomo,
    jak ktoś jeździć nie umie to nawet w Nowym Sączu nie zda.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 30. Data: 2013-04-18 17:58:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    >Najdłuższe samochody do 3.5t to mają tak z 8m, do tego by musiała być
    >przyczepa lekka o długości około 9m - słabo to widzę.

    Laweta do przewozenia tych 8m samochodow :-)

    >Oczywiście pewnie teoretycznie da się takie coś zbudować, co nie
    >zmienia
    >faktu że pytanie egzaminacyjne jest bez sensu.

    No, jest klasa szybowcow o rozpietosci 20m, 10m maszt do jachtu moze
    sie znajdzie ..

    >Dużo różnych rzeczy teoretycznie da się zrobić, ale żeby od razu
    >męczyć tym
    >przyszłych kierowców?

    Sie zgadzam. Ale widac pan mini ma inne zdanie :-)

    J.