  • 1. Data: 2010-04-20 22:04:27
    Temat: e63 vs e51 Play
    Od: "Tomek84" <s...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie.Czy ktos z Was posiadal lub posiada te telefony?Niedlugo
    zmieniam tel i mysle nad tymi modelami co w temacie.Za e63 przemawia qwerty
    i spory wyswietlacz (potrzebuje mobilny i sprawny dostep do internetu)Z
    kolei za e51 wykonanie i trzymanie baterii.
    Jak wyglada sprawa z wieszaniem sie tych telefonow.
    Nie korzystam z aparatu (jesli tak to bardzo zadko).Ktory z nich jest
    szybszy(niby symbian ten sam)?
    Myslalem nad e71 ale za droga a e52 czytalem ze sie wiesza i gubi zasieg.
    ps nie chce zadnych dotykowych sliderow i klapek stad wybor tych nokii.

    z gory dzieki za cenne porady
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-21 08:19:25
    Temat: Re: e63 vs e51 Play
    Od: daromar <d...@m...com>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:04:27 +0200, Tomek84 napisał:

> [...]
    > Myslalem nad e71 ale za droga a e52 czytalem ze sie wiesza i gubi
    > zasieg. ps nie chce zadnych dotykowych sliderow i klapek stad wybor tych

    Mam E63 więc będzie głównie o tym modelu.
    E63 ma jeszcze większą baterię niż E51 i przy delikatnym używaniu
    wytrzymuje nawet do 4-5 dni, przy intensywnym 2-3.
    Poza tym spory ekran pełne qwerty i zwykły jack 3,5 mm (E51 ma 2,5)
    czyli można podpiąć dowolne słuchawki.
    Procesor chyba ten sam co w E51 więc szybkość działania podobna.
    Obudowa to plastik ale dość dobrze zrobiony, tylna klapka wygląda dość
    delikatnie ale po roku używania nic się z nią nie dzieje.
    Za sprawą pełnej klawiatury i baterii 1500 mAh mała to ona nie jest.
    Aparat robi zdjęcia w najlepszym wypadku średnie i to jest chyba
    największy minus, a i GPSa brakuje.

    na stronie nokii można porównać je dokładniej:
    http://www.forum.nokia.com/Tools_Docs_and_Code/devic
    eComparison.xhtml?dev=
    [E63]

    --
    daromar

  • 3. Data: 2010-04-21 10:04:40
    Od: "Petrid" <p...@i...o.pl>

    > kolei za e51 wykonanie i trzymanie baterii.
    > Jak wyglada sprawa z wieszaniem sie tych telefonow.

    E51 mialem 2 lata, zawiesila sie moze 3 razy. Czesto uzywalem do internetu
    przez wifi jak bylem na podrozach zagranicznych. Swietnie lapie zasieg, i ma
    silny sygnal na wifi w przeciwienstwie do tego co mam teraz bb8900 co ledwo
    cokolwiek lapie jak sie przy tym nie stoi :/

  • 4. Data: 2010-04-21 17:06:18
    Od: "Tomek84" <s...@o...pl>

    wielkie dzieki za spostrzezenia
    gps nie jest mi potrzebny w telefonie wiec na razie remis:)
    czyli dalej jestem w kropce

    czekam na dalsze opinie
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-04-21 20:07:29
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Tomek84" <s...@o...pl> napisał
    > wielkie dzieki za spostrzezenia
    > gps nie jest mi potrzebny w telefonie wiec na razie remis:)
    > czyli dalej jestem w kropce

    Idź do sklepu albo do kumpli, weź do ręki, przyłóż do ucha...
    Miałem oba aparaty i z obu byłem zadowolony.
    Z E63 jakby bardziej ze względu na klawiaturę ale to raczej na fali po
    Palmach Treo. W E63 nie zawsze (wpisywanie odbiorcy sms) włącza się domyślny
    tryb pisania cyframi - trzeba 2 razy nacisnąć funkcyjny - kwestia
    przyzwyczajenia. Co do wydajności to bateria jest taka jak w E71, E52 czyli
    całkiem niezła. Jeśli chodzi o trwałość miałem leciuteńkie niedopasowanie
    tylnej pokrywy i pewnie po dłuższym użytkowaniu zacznie obłazić ten
    gumopodobny lakier.
    E51 miałem srebrną i czarną. Tradycyjnie: nie da się używać regulacji
    głośności za pomocą bocznych przycisków (ale można to robić w inny prosty
    sposób), w czarnej gwizdał wyświetlacz. Oba kolory obklejone paluchami, więc
    bez ściereczki nie wychodź z domu ;)
    Ogólnie E51 widzę jako elegancki telefon, E63 jako roboczy ale tu też
    spotkasz się z mniejszą wygodą podłączania kabla USB - trzeba otwierać
    klapeczkę. W E63 gniazdo 3,5mm, od którego łatwo zgubić/zapomnieć zaślepkę.

    Sam się po raz kolejny zastanawiam nad E51, bo potrzebuję czarny, "smukły" i
    elegancki telefon. Ale z kolei E63 ma latarkę :)

    No i długo by tak jeszcze można... Czyli wracamy do pierwszego zdania mojej
    wypowiedzi.

    M.

  • 6. Data: 2010-04-22 09:54:23
    Od: "Petrid" <p...@i...o.pl>

    > czekam na dalsze opinie

    To moze dodam jeszcze pare slow o E51.

    Moze minusy:

    - Kiepski aparat/kamera
    - brak latarki
    - uchwyt na smyczke ulamal sie po paru miesiacach uzywania takowej, nie da
    sie go zastapic, bo to kawalek plastiku i element obudowy.
    - przyciski na bokach telefonu tak ciezko chodzą ze sa praktycznie
    bezuzyteczne
    - slaba jakosc mp3 (sluchawki)
    - brak przedniej kamerki (jesli ktokolwiek to uzywa)
    - niewygodne sterowanie po menu klawiszami kierunkowymi
    - fatalne umiejscowienie przycisku DELETE [X], ktory latwo wcisnac i cos
    sobie niechcacy skasowac przy poruszaniu sie po menu.

    Plusy:

    - wdalem sie raz w bójkę, koleś wytracil mi komorke z reki, ta przeleciala 5
    metrow i walnela impetem w betonowe podloze, jedyne straty to porysowany
    metalowy bok w dolnej czesci.