    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
    Date: Fri, 11 Mar 2011 18:10:51 +0100

    "Latet" ikvjrq$jc1$...@i...gazeta.pl

    > Niektórzy myślę, że to są inne dyski, niż "wewnętrzne".

    Dyski 2.5 calowe są różne -- widziałem zasilane
    napięciem 12 V i 5V (jak w 3.5 calowych) i różnej
    wysokości (oględnie -- normalne, grubsze i cieńsze)
    a także różnej długości (normalne i dłuższe)
    a ponadto są różnie nastawione na konsumowanie
    energii elektrycznej, z różną szybkością (7200
    i 5400 zna każdy, ale są i inne) kręcą się,
    mają różne bufory i kesze a nawet bywają hybrydowe,
    są odporne na wstrząsy lepiej (Hitachi jest lepszy
    od Seagate -- na przykład) lub gorzej, w tym
    i wyłączające się w nieważkości... Są też
    i samoszyfrujące....

    Tak więc ci ,,niektórzy'' mogę mieć sporo racji...
    Wewnętrzny na USB2 powinien brać mało energii na
    starcie, podczas gdy ten na USB3 może brać dużo,
    może mieć inne gabaryty lub domagać się innego
    chłodzenia; zwykle te zewnętrzne są inaczej
    nastawione na szoki mechaniczne i termiczne...

    A że wielu uważa, iż można dowolną obudowę
    zestawić z dowolnym dyskiem...

    Co jeszcze? Jedne dyski dają 20 MB/s pod USB2, a inne
    potrafią dać w porywach nawet 35 MB/s -- zapewne dlatego,
    że USB obciąża CPU...

    Oczywiście w obudowach warto mieć te dyski, które dają lepsze wyniki.
    (pomijam triki z kompresją w locie -- kwiecień coraz bliżej)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'