  • 11. Data: 2011-12-04 18:29:05
    Temat: Re: dysk ssd sata 6 na sata 3
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 04-12-2011 o 17:42:57 PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>
    napisał(a):

    > masz rację ale to tak jakby porsche jeździć 100 km/h :)

    Jezeli porche nie byloby wiele drozsze o dajmy na to Opla to czemu nie.
    Bo w tym wypadku roznica cenowa miedzy Sata 2 a 3 jest niewielka.
    Poza tym nawet w polsce mozna skorzystac z autostrady.

    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 12. Data: 2011-12-04 18:40:19
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2011-12-04 18:25, Rafal pisze:

    > odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx

    tzn jaki kontroler polecasz, dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

    > pójdzie, choć może kaprysić. Ja np. miałem model SandForce 22xx
    > i ten na SATAII dziwie się zachowywał. Czasem miał odskoki
    > i nagle przestawał być widziany przez system.
    > Kable były dobre.

    > tylko, że w praktyce na zapisie nawet nie dobija do 150, na skompresowanych
    > danych.

    a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

    > nie ma,
    > bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
    > A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

    kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

    > Masz płytę na SATAII to kup SSD na SATAII - Vertex2 (te jeszcze były dobre)
    > lub ADATA S599 (przykładowo) - może nawet używany i z tym dotrwaj do
    > zmiany płyty. Do tego czasu dużo się jeszcze może zmienić.
    >
    > Jeśli jednak koniecznie chcesz coś kupić na SATAIII to kup już coś
    > dobrego.
    > Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
    > dwa modele - Crucial M4 i Samsung 830

    rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
    przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

    pozdrawiam
    pawel

  • 13. Data: 2011-12-04 18:44:19
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
    > Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300

    Oczywiście!

    > a jeśli tak to ile , mniej > więcej, zaniżone będą osiągi

    Raczej niezauważalnie w normalnej pracy.

    latet

  • 14. Data: 2011-12-04 19:11:25
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    PaBeLo wrote:

    > tzn jaki kontroler polecasz, dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

    > a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

    akurat nie,
    ale SSD na SandForce 22xx mają mały czas dostępu
    ważne jest też IOPS i odczyt/zapis 4k
    SandForce 22xx wypadają tutaj słabo

    > kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

    w praktyce nie zauwazysz
    miałem SSD na SATAII a teraz mam Samsung 830 na SATAIII
    (płyta obsługuje SATAIII)
    system wstawał w 10s, a teraz jest tyle samo.
    Aplikacje też jak szybko się uruchamiały, tak samo szybko się uruchamiają
    sieteraz.
    Za to w testach łu....... róznica kolosalana.
    W praktyce - żadna!
    Nie oczekuj wiec rewolucji na miere tej w której przechodziło się z HDD na SSD2
    bo srodze się zawiedziesz
    między SSD2 i SSD3 nie zauwazysz róznicy :)

    > rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
    > przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

    za rok może się wiele zmienic.....
    na lepsze :)

  • 15. Data: 2011-12-04 20:44:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.12.2011 16:03, PaBeLo pisze:
    > o dzięki, przydatny artykuł, teraz większość już wiem,
    > czyli zapis/odczyt do 280, prawie połowa, niezbyt dobrze...

    A poczytaj w jakich operacjach ten Twój SSD uzyskuje tak
    dobre wyniki. Bo jeżeli tylko w sekwencyjnych, to mimo
    trybu SATA 3 Gbps nie odczujesz specjalnej różnicy wydaj-
    ności.

    > wychodzi z tego że albo kontroler albo nowa płyta

    Kontroler (a właściwie: sterownik) jest w obudowie SSD. Na
    płycie głównej lub karcie PCIe jest co najwyżej mostek
    SATA-PCIe.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 16. Data: 2011-12-04 20:48:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jbge4f$t4s$1@inews.gazeta.pl...

    > mam bon z tego sklepu - altenate.nl, ten dysk (nie ma AG2 jest vertex2)
    > jest 20 E droższy

    > jak dają gratis... :)
    >
    > tak na serio to wolałbym dołożyć 30 E do kontrolera sata III i mieć
    > teoretycznie 500 MB/s niż 270 MB/s. Tylko kwestia tego jak się taki
    > kontroler sprawuje, czy nie sprawia problemów?

    Na ten temat są rózne zdania. Kiedy wchodziła SATA 6 gb/s intel nie miał
    obsługi tego standardu w swoich chipsetach w związku z tym producenci płyt
    głównych montowali tam układy Marvella, które SATA 6 miały obsługiwać. Ale
    robiły to gdzieś na SATA 2,5 a nie 3. Chipsety Intela, jak już powstały,
    robiły to zdecydowanie lepiej. No więc jeśli to ten sam Marvell, to radzę
    być ostrożnym.

  • 17. Data: 2011-12-04 20:57:10
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2011-12-04 21:44, Radosław Sokół pisze:

    > A poczytaj w jakich operacjach ten Twój SSD uzyskuje tak
    > dobre wyniki. Bo jeżeli tylko w sekwencyjnych, to mimo
    > trybu SATA 3 Gbps nie odczujesz specjalnej różnicy wydaj-
    > ności.

    tak, już zostałem uświadomiony :)

    > Kontroler (a właściwie: sterownik) jest w obudowie SSD. Na
    > płycie głównej lub karcie PCIe jest co najwyżej mostek
    > SATA-PCIe.

    dzięki za sprostowanie, szkoda tylko że takie błędy są powielane przez
    producentów i sprzedawców, no ale człowiek uczy się całe życie...

    pozdrawiam