  • 1. Data: 2011-12-03 06:15:01
    Temat: Riser PCIEX_1_1
    Od: michu <g...@o...pl>

    mam w dwoch roznych kompach dwie rozne plyty glowne z takim samym
    powodujacym problemy ukladem gniazd

    PCI EX16_1 (tu siedzi karta graficzna)
    PCI EX1_1 (zasloniete przez wiatraki karty graficznej)
    PCI EX4_1 (tu siedzi karta dzwiekowa)
    PCI EX16_2 (puste)

    czy ktos widzial gdzies w sprzedazy w Polsce jakis riser, ktory pozwala
    wydobyc to gniazdo PCI EX1_1 zasloniete przez wiatraki karty graficznej
    do normalnego uzytkowania ? czy jest jakis konwerter, ktory pozwalalby
    ewentualnie przeksztalcic nieuzywane gniazdo PCI EX_16_2 w gniazdo PCI
    EX1_1 ?

    teoretycznie moglbym probowac zmieniac wiatraki/radiatory kart
    graficznych ale to nie jest mozliwe bez ryzyka utraty gwarancji i
    pogorszenia wydajnosci ...

  • 2. Data: 2011-12-03 08:30:03
    Temat: Re: Riser PCIEX_1_1
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 07:15:01 +0100, michu napisał(a):
    > ...czy jest jakis konwerter, ktory pozwalalby
    > ewentualnie przeksztalcic nieuzywane gniazdo PCI EX_16_2 w gniazdo PCI
    > EX1_1 ?...

    Po co konwerter? To gniazdo pasuje do kart x1. W drugą stronę to trzeba
    czasami pokombinować, ale tu nie ma żadnego problemu .

  • 3. Data: 2011-12-03 08:38:03
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-03 07:15, michu wrote:
> [...]
    > do normalnego uzytkowania ? czy jest jakis konwerter, ktory pozwalalby
    > ewentualnie przeksztalcic nieuzywane gniazdo PCI EX_16_2 w gniazdo PCI

    Do PCIex16 mozesz wlozycz karty PCIex1, PCix2, itd.. az to 16

    Zazwyczaj drugie PCIex16 i tak nie pracuje na pelnych 16 kanalach

  • 4. Data: 2011-12-03 10:02:12
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 03/12/2011 06:15, michu wrote:
> [...]
    >
    > teoretycznie moglbym probowac zmieniac wiatraki/radiatory kart
    > graficznych ale to nie jest mozliwe bez ryzyka utraty gwarancji i

    Jak napisali koledzy, powinno działać bez problemu; gdyby co 'riser'
    mam.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel