    From: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk ssd sata 6 na sata 3
    Date: Sun, 04 Dec 2011 19:40:19 +0100

    W dniu 2011-12-04 18:25, Rafal pisze:

    > odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx

    tzn jaki kontroler polecasz, dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

    > pójdzie, choć może kaprysić. Ja np. miałem model SandForce 22xx
    > i ten na SATAII dziwie się zachowywał. Czasem miał odskoki
    > i nagle przestawał być widziany przez system.
    > Kable były dobre.

    > tylko, że w praktyce na zapisie nawet nie dobija do 150, na skompresowanych
    > danych.

    a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

    > nie ma,
    > bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
    > A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

    kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

    > Masz płytę na SATAII to kup SSD na SATAII - Vertex2 (te jeszcze były dobre)
    > lub ADATA S599 (przykładowo) - może nawet używany i z tym dotrwaj do
    > zmiany płyty. Do tego czasu dużo się jeszcze może zmienić.
    >
    > Jeśli jednak koniecznie chcesz coś kupić na SATAIII to kup już coś
    > dobrego.
    > Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
    > dwa modele - Crucial M4 i Samsung 830

    rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
    przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

    pozdrawiam
    pawel