    Date: Sun, 04 Dec 2011 20:11:25 +0100
    From: Rafal <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk ssd sata 6 na sata 3

    PaBeLo wrote:

    > tzn jaki kontroler polecasz, dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

    > a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

    akurat nie,
    ale SSD na SandForce 22xx mają mały czas dostępu
    ważne jest też IOPS i odczyt/zapis 4k
    SandForce 22xx wypadają tutaj słabo

    > kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

    w praktyce nie zauwazysz
    miałem SSD na SATAII a teraz mam Samsung 830 na SATAIII
    (płyta obsługuje SATAIII)
    system wstawał w 10s, a teraz jest tyle samo.
    Aplikacje też jak szybko się uruchamiały, tak samo szybko się uruchamiają
    sieteraz.
    Za to w testach łu....... róznica kolosalana.
    W praktyce - żadna!
    Nie oczekuj wiec rewolucji na miere tej w której przechodziło się z HDD na SSD2
    bo srodze się zawiedziesz
    między SSD2 i SSD3 nie zauwazysz róznicy :)

    > rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
    > przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

    za rok może się wiele zmienic.....
    na lepsze :)