  • 1. Data: 2009-01-25 12:26:29
    Temat: dysk do kieszeni ?
    Od: Marek <n...@n...spam>

    nie koniecznie najszybszy i największy na rynku - oczywiście też nie
    najdroższy, taki z normalnej półki cenowej

    ma się przede wszystkim nie grzać, nie świszczeć, rzegotać itp... oraz
    być odpornym na upadki, omyłkowe wyciąganie w czasie pracy, poruszanie
    nim w czasie pracy (odporne na efekt żyroskopowy!), jakieś drobne
    upadki itp...

    dysk ma służyć do przenoszenia danych tak więc często będzie
    przewożony, zostawiany w samochodzi np. na mrozie... ale będzie
    pracował na nim system XP

    (komputer będzie bez własnego twardego dysku...)

    wszystko to do raczej aplikacji biurowych

    pytam się bo ostatnio seagate'y mają nienajlepszą opinię

  • 2. Data: 2009-01-25 15:01:36
    Temat: Re: dysk do kieszeni ?
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 25 styczeń (niedziela) gdy o godz. 13:26 *Marek* napisał(a):

    > pytam się bo ostatnio seagate'y mają nienajlepszą opinię

    Ale ty potrzebujesz do takich zastosowan że żaden dysk tego nie wytrzyma;
    upadki, omyłkowe(?) wyciaganie w czasie pracy... Obawiam się, że taki dysk
    to tylko w Erze..
    Chyba że zle zrozumiałem Twój post.
    Jesli dysk to polecam Seagate 7200.11 lub WD Scorpio Black.
    Jesli obudowa zewnetrzna na dysk to polecam Pentagram Freezone.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 3. Data: 2009-01-26 10:23:14
    Od: ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl>

    Marek pisze:
    > nie koniecznie najszybszy i największy na rynku - oczywiście też nie
    > najdroższy, taki z normalnej półki cenowej
    W tej sytuacji to chyba jakiś pendrive, a jeśli do zastosowań biurowych
    to pojemność nie powinna mieć aż takiego znaczenia. Na taki 8/16GB
    zmieścisz całkiem sporo dokumentów i zdjęć, a mało jaki (jeśli w ogóle)
    dysk twardy nie będzie tak odporny na czynniki zewnętrzne i mało
    delikatne obchodzenie się z nim w porównaniu do pendrive. No i nie
    musisz zostawiać na mrozie w samochodzie, tylko w kieszeni (z HDD w
    kieszenie może nie być zbyt wygodnie). Wiem, że to nie jest odpowiedź na
    Twoje pytanie, ale chyba alternatywa warta rozważenia.

    --
    http://ikov.bikestats.pl

    "NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI. JESTEM TYLKO JA."
    Śmierć ze Świata Dysku

  • 4. Data: 2009-01-26 21:27:02
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Chichotek" napisał:
    > Ale ty potrzebujesz do takich zastosowan że żaden dysk tego nie wytrzyma;
    > upadki, omyłkowe(?) wyciaganie w czasie pracy... Obawiam się, że taki dysk
    > to tylko w Erze..

    nie przesadzajmy, to czego koleś chce to wypisz, wymaluj dysk SSD i po
    problemie,
    tylko z tym systemem XP dla tego dysku będzie problem, bo XPeka nie da się
    zainstalować na jednym kompie tak żeby działał na innym (ma gdzieś w
    rejestrach poszyfrowane numery sprzęgu, gdzie krytycznym jest płyta główna i
    nie odpali się w kompie z inną płytą, niestety:O(

  • 5. Data: 2009-01-26 23:34:11
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Marek" <n...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > wszystko to do raczej aplikacji biurowych
    >
    > pytam się bo ostatnio seagate'y mają nienajlepszą opinię

    czyli wstrzasoodporny, cichy, odporny na upadki, zmiany temperatury,
    i do tego tani :)))

    zeby mial 200 koni, pojemnosc 6l i palil najwyzej 5l/100km po miescie?

    sie nie da, jak faktycznie masz zamiar nim rzucac i uzywac zaraz po
    przyniesieniu z ujemnych temperatur to twoje wymagania spelnia
    tylko i wylacznie dobrze zabezpieczony przed wykraplaniem sie
    pary wodnej dysk sdd w kieszeni na usb, ale tanie to nie bedzie
    a jezeli nie potrzebujesz zbyt duzej pojemnosci to zwykly pendrive