  • 1. Data: 2009-01-25 12:05:35
    Temat: RAID zabezpieczenie
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Witam
    Zamierzam przyspieszyć trochę 2 identyczne dyski podpinając je w RAID 0
    Wszystkie ważne dane będę przechowywał na innych nośnikach. Mam jednak
    pytanie odnośnie zabezpieczenia sie przed utrata danych w tej macierzy
    czy mogę podjąć jakieś działania przed podziałem na partycje, instalacja
    systemu aby można było odzyskać dane w przypadku gdy jeden dysk klęknie?
    (np backup tablicy partycji) Płyta główna Abit NF7-S kontroler onboard
    SATA SIL3112A
    pozdrawiam
    orcio

  • 2. Data: 2009-01-25 21:58:33
    Temat: Re: RAID zabezpieczenie
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    [ciach]

    Jakie działąnia chcesz podjąć ?
    Testuj ostro zapisem i odczytem z tydzień tak stworzony raid-0.
    Generalnie nie miałem problemów z tym kontrolerem co opisałeś, no ale dyski
    działały w raid-1
    Rób regularnie kopie to będziesz spał spokojnie

  • 3. Data: 2009-01-26 13:04:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 13:05:35 +0100, orcio napisał(a):
    > Zamierzam przyspieszyć trochę 2 identyczne dyski podpinając je w RAID 0

    [...]

    > czy mogę podjąć jakieś działania przed podziałem na partycje, instalacja
    > systemu aby można było odzyskać dane w przypadku gdy jeden dysk klęknie?

    Nie możesz, RAID0 z definicji straci WSZYSTKIE dane w przypadku awarii
    jednego z dysków. RAID0 ma na celu wyłącznie zwiększenie wydajności - kosztem
    bezpieczeństwa danych.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944