eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydyrektywa oponowa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2024-07-30 23:45:15
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 22:59, Budzik pisze:

    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=41d1hDMul8c
    >>>>>
    >>>>> Pomimo krzykliwego tytułu - Unia chce, aby opony zachowywały
    >>>>> własciwosci az do 1.6 mm bieżnika.
    >>>>> To chyba dobrze ? :-)
    >>>>
    >>>> Chcesz to se jeździj na starociach. Opona to ostatni element a
    >>>> zarazem jedyny, który łączy mnie z resztą świata, kiedy jadę. W
    >>>> życiu nie przejdę na opcję gorszą :) Dosyć się kiedyś
    >>>> najeździłem na gównianych oponach i "nigdy wincyj" :)
    >>>>
    >>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy 5mm
    >>> i znów wymiana na nowa?
    >>>
    >> Chyba nie rozumiesz problemu. Producenci podobno, mają robić opony
    >> tak, żeby wytrzymały 2x tyle ile obecnie, zapewniając 100%
    >> właściwości.
    >>
    >> Raczej wierzę w fizykę niż w ściemnienia więc nie zamierzam
    >> ryzykować :)
    >
    > Moje pytanie dotyczyło obecnego zachowania LordaBluzga a nie nowej
    > dyrektywy.
    >
    Chyba nie zrozumiałeś. Skoro obecne opony są produkowane tak, żeby
    zapewnić bezpieczeństwo i 100% sprawność przy przebiegu (przykład) 30tys
    km, to dyrektywa wskazuje, że mają być produkowane tak, żeby mieć pełne
    właściwości przy przebiegu 60tys km aż do 1,6mm bieżnika. Uwierzysz
    dyrektywie czy nie, jeśli takie będą produkowane? Będziesz ryzykował czy
    wymienisz standardowo?
    --
    Pixel(R)??


  • 22. Data: 2024-07-31 07:22:31
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2024 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    >>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy 5mm
    >>
    >> Topowe opony to prawie tyle potrafią mieć jako nowe....
    >>
    > Ale sens pytania wyłapałes?

    Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty bieżnik.


  • 23. Data: 2024-08-02 22:59:55
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik PixelÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    >>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=41d1hDMul8c
    >>>>>>
    >>>>>> Pomimo krzykliwego tytułu - Unia chce, aby opony zachowywały
    >>>>>> własciwosci az do 1.6 mm bieżnika.
    >>>>>> To chyba dobrze ? :-)
    >>>>>
    >>>>> Chcesz to se jeĹşdzij na starociach. Opona to ostatni element a
    >>>>> zarazem jedyny, który łączy mnie z resztą świata, kiedy jadę.
    >>>>> W życiu nie przejdę na opcję gorszą :) Dosyć się kiedyś
    >>>>> najeździłem na gównianych oponach i "nigdy wincyj" :)
    >>>>>
    >>>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy
    >>>> 5mm i znĂłw wymiana na nowa?
    >>>>
    >>> Chyba nie rozumiesz problemu. Producenci podobno, mają robić
    >>> opony tak, żeby wytrzymały 2x tyle ile obecnie, zapewniając 100%
    >>> właściwości.
    >>>
    >>> Raczej wierzę w fizykę niż w ściemnienia więc nie zamierzam
    >>> ryzykować :)
    >>
    >> Moje pytanie dotyczyło obecnego zachowania LordaBluzga a nie
    >> nowej dyrektywy.
    >>
    > Chyba nie zrozumiałeś. Skoro obecne opony są produkowane tak, żeby
    > zapewnić bezpieczeństwo i 100% sprawność przy przebiegu (przykład)
    > 30tys km, to dyrektywa wskazuje, że mają być produkowane tak, żeby
    > mieć pełne właściwości przy przebiegu 60tys km aż do 1,6mm
    > bieżnika. Uwierzysz dyrektywie czy nie, jeśli takie będą
    > produkowane? Będziesz ryzykował czy wymienisz standardowo?

    Nie uznajesz ze watek danej rozmowy moze meandrowac i w trakcie rozmowy
    moze pojawic sie odrobine inny temat?
    Odpowiadajac - pomimo tego ze nie jezdze jak kierowca rajdowy, nigdy
    nie dojezdzam opon do limitu, wole kupic tansze opony a czesciej je
    zmieniac bo nie wierze wm agie i uznaje ze głebokosc bieznika jest
    wazniejsza niz to jak swietnie nowa opona premium trzyma na zakretach
    przy 120 na godzine.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"


  • 24. Data: 2024-08-02 23:59:55
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >>>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy 5mm
    >>>
    >>> Topowe opony to prawie tyle potrafią mieć jako nowe....
    >>>
    >> Ale sens pytania wyłapałes?
    >
    > Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty bieżnik.

    To zalezy jak na to spojrzec.
    Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
    Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika, lepiej
    zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol ceny i nie
    przekraczac 3-4 mm zuzycia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta


  • 25. Data: 2024-08-03 06:25:07
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2024 o 23:59, Budzik pisze:

    >> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty bieżnik.
    >
    > To zalezy jak na to spojrzec.
    > Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
    > Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika, lepiej
    > zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol ceny i nie
    > przekraczac 3-4 mm zuzycia?

    Ciężko powiedzieć, opony starzeją mi się i tracą właściwości
    zdecydowanie szybciej niż zużywa mi się bieżnik.
    Miesiąc temu wymieniłem na jednej osi 2,5 letnie całoroczne, na nowe i
    te stare mają więcej bieżnika niż nowe.

    Ale te nowe są wyższej jakości, więc dużo lepiej się zachowują (mniej
    się ślizgają na ciepłym, są dużo cichsze itd).
    Ale tak pewnie było od początku, bo to opony najwyższej klasy, najlepsze
    obecnie wielosezonówki na rynku, więc porównać 1 do 1 nie mogę.

    W każdym razie wysokość bieżnika ma marginalne znaczenie.


  • 26. Data: 2024-08-06 22:59:56
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >>> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty
    >>> bieżnik.
    >>
    >> To zalezy jak na to spojrzec.
    >> Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
    >> Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika,
    >> lepiej zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol
    >> ceny i nie przekraczac 3-4 mm zuzycia?
    >
    > Ciężko powiedzieć, opony starzeją mi się i tracą właściwości
    > zdecydowanie szybciej niż zużywa mi się bieżnik.
    > Miesiąc temu wymieniłem na jednej osi 2,5 letnie całoroczne, na
    > nowe i te stare mają więcej bieżnika niż nowe.
    >
    > Ale te nowe są wyższej jakości, więc dużo lepiej się zachowują
    > (mniej się ślizgają na ciepłym, są dużo cichsze itd).
    > Ale tak pewnie było od początku, bo to opony najwyższej klasy,
    > najlepsze obecnie wielosezonówki na rynku, więc porównać 1 do 1
    > nie mogę.
    >
    > W każdym razie wysokość bieżnika ma marginalne znaczenie.

    No tak, nie wziałem pod uwage ze w przyadku niewiele jezdzacej osobówki
    wazniejszy bedzie czas niz przebieg.
    Ale piszesz ze wymieniłes po 2,5roku?
    Juz po takim czasie uznałes ze opona straciłas swoje własciwości?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho


  • 27. Data: 2024-08-06 23:45:04
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.08.2024 o 22:59, Budzik pisze:
    [...]
    >>>> Raczej wierzę w fizykę niż w ściemnienia więc nie zamierzam
    >>>> ryzykować :)
    >>>
    >>> Moje pytanie dotyczyło obecnego zachowania LordaBluzga a nie
    >>> nowej dyrektywy.
    >>>
    >> Chyba nie zrozumiałeś. Skoro obecne opony są produkowane tak, żeby
    >> zapewnić bezpieczeństwo i 100% sprawność przy przebiegu (przykład)
    >> 30tys km, to dyrektywa wskazuje, że mają być produkowane tak, żeby
    >> mieć pełne właściwości przy przebiegu 60tys km aż do 1,6mm
    >> bieżnika. Uwierzysz dyrektywie czy nie, jeśli takie będą
    >> produkowane? Będziesz ryzykował czy wymienisz standardowo?
    >
    > Nie uznajesz ze watek danej rozmowy moze meandrowac i w trakcie rozmowy
    > moze pojawic sie odrobine inny temat?
    > Odpowiadajac - pomimo tego ze nie jezdze jak kierowca rajdowy, nigdy
    > nie dojezdzam opon do limitu, wole kupic tansze opony a czesciej je
    > zmieniac bo nie wierze wm agie i uznaje ze głebokosc bieznika jest
    > wazniejsza niz to jak swietnie nowa opona premium trzyma na zakretach
    > przy 120 na godzine.
    >

    Nie zrozumiałeś chyba, że "eksperyment" rozbija się o prostą fizykę i
    bezpieczeństwo. Po prostu, przestałem już dawno eksperymentować i
    postawiłem się na bezpieczeństwo. Nie chce mi się już sprawdzać, kiedy
    np: podczas deszczu czy zaśnieżenia (o oblodzeniu nie piszę) wyjadę
    podczas hamowania na środek krzyżówki lub wypchnie mnie na zakręcie do
    rowu czy obróci...albo jadąc 130km/h podczas deszczu otrzymuję wskazania
    obrotomierza znacznie przekraczające przełożenie i prędkość
    (aquaplaning). Moje bezpieczeństwo jest cenniejsze od dyrektywy :)
    --
    Pixel(R)??


  • 28. Data: 2024-08-07 06:07:30
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-08-2024 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    >>>> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty
    >>>> bieżnik.
    >>>
    >>> To zalezy jak na to spojrzec.
    >>> Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
    >>> Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika,
    >>> lepiej zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol
    >>> ceny i nie przekraczac 3-4 mm zuzycia?
    >>
    >> Ciężko powiedzieć, opony starzeją mi się i tracą właściwości
    >> zdecydowanie szybciej niż zużywa mi się bieżnik.
    >> Miesiąc temu wymieniłem na jednej osi 2,5 letnie całoroczne, na
    >> nowe i te stare mają więcej bieżnika niż nowe.
    >>
    >> Ale te nowe są wyższej jakości, więc dużo lepiej się zachowują
    >> (mniej się ślizgają na ciepłym, są dużo cichsze itd).
    >> Ale tak pewnie było od początku, bo to opony najwyższej klasy,
    >> najlepsze obecnie wielosezonówki na rynku, więc porównać 1 do 1
    >> nie mogę.
    >>
    >> W każdym razie wysokość bieżnika ma marginalne znaczenie.
    >
    > No tak, nie wziałem pod uwage ze w przyadku niewiele jezdzacej osobówki
    > wazniejszy bedzie czas niz przebieg.
    > Ale piszesz ze wymieniłes po 2,5roku?
    > Juz po takim czasie uznałes ze opona straciłas swoje własciwości?

    Tylne zaczęły buczeć, więc je wymieniłem.
    Jedna była nierówno zjechana, może geometria lekko szwankuje.
    Choć gumiarz mówił że przyczyną był brak podmian przód-tył.
    Zobaczę przed zimą czy się powtórzy i ewentualnie wtedy wymienię jeszcze
    jedną sztukę i zrobię tą geometrię.


  • 29. Data: 2024-08-12 14:00:01
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik PixelÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    >>>>> Raczej wierzę w fizykę niż w ściemnienia więc nie zamierzam
    >>>>> ryzykować :)
    >>>>
    >>>> Moje pytanie dotyczyło obecnego zachowania LordaBluzga a nie
    >>>> nowej dyrektywy.
    >>>>
    >>> Chyba nie zrozumiałeś. Skoro obecne opony są produkowane tak,
    >>> żeby zapewnić bezpieczeństwo i 100% sprawność przy przebiegu
    >>> (przykład) 30tys km, to dyrektywa wskazuje, że mają być
    >>> produkowane tak, żeby mieć pełne właściwości przy przebiegu
    >>> 60tys km aĹź do 1,6mm bieĹźnika. Uwierzysz dyrektywie czy nie,
    >>> jeśli takie będą produkowane? Będziesz ryzykował czy wymienisz
    >>> standardowo?
    >>
    >> Nie uznajesz ze watek danej rozmowy moze meandrowac i w trakcie
    >> rozmowy moze pojawic sie odrobine inny temat?
    >> Odpowiadajac - pomimo tego ze nie jezdze jak kierowca rajdowy,
    >> nigdy nie dojezdzam opon do limitu, wole kupic tansze opony a
    >> czesciej je zmieniac bo nie wierze wm agie i uznaje ze głebokosc
    >> bieznika jest wazniejsza niz to jak swietnie nowa opona premium
    >> trzyma na zakretach przy 120 na godzine.
    >>
    >
    > Nie zrozumiałeś chyba, że "eksperyment" rozbija się o prostą
    > fizykę i bezpieczeństwo. Po prostu, przestałem już dawno
    > eksperymentować i postawiłem się na bezpieczeństwo. Nie chce mi
    > się już sprawdzać, kiedy np: podczas deszczu czy zaśnieżenia (o
    > oblodzeniu nie piszę) wyjadę podczas hamowania na środek krzyżówki
    > lub wypchnie mnie na zakręcie do rowu czy obróci...albo jadąc
    > 130km/h podczas deszczu otrzymuję wskazania obrotomierza znacznie
    > przekraczające przełożenie i prędkość (aquaplaning). Moje
    > bezpieczeństwo jest cenniejsze od dyrektywy :)

    Mysle ze zmiana dyrektywy nie wpłynie na magiczne polepszenie jakosci
    opon.
    Wpłynie (być moze) na ich lepsze klasyfikowanie i da odrobine wiecej
    informacji klientowi przy ich wyborze. Teoretycznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: