-
21. Data: 2024-07-30 23:45:15
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 30.07.2024 o 22:59, Budzik pisze:
>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=41d1hDMul8c
>>>>>
>>>>> Pomimo krzykliwego tytułu - Unia chce, aby opony zachowywały
>>>>> własciwosci az do 1.6 mm bieżnika.
>>>>> To chyba dobrze ? :-)
>>>>
>>>> Chcesz to se jeździj na starociach. Opona to ostatni element a
>>>> zarazem jedyny, który łączy mnie z resztą świata, kiedy jadę. W
>>>> życiu nie przejdę na opcję gorszą :) Dosyć się kiedyś
>>>> najeździłem na gównianych oponach i "nigdy wincyj" :)
>>>>
>>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy 5mm
>>> i znów wymiana na nowa?
>>>
>> Chyba nie rozumiesz problemu. Producenci podobno, mają robić opony
>> tak, żeby wytrzymały 2x tyle ile obecnie, zapewniając 100%
>> właściwości.
>>
>> Raczej wierzę w fizykę niż w ściemnienia więc nie zamierzam
>> ryzykować :)
>
> Moje pytanie dotyczyło obecnego zachowania LordaBluzga a nie nowej
> dyrektywy.
>
Chyba nie zrozumiałeś. Skoro obecne opony są produkowane tak, żeby
zapewnić bezpieczeństwo i 100% sprawność przy przebiegu (przykład) 30tys
km, to dyrektywa wskazuje, że mają być produkowane tak, żeby mieć pełne
właściwości przy przebiegu 60tys km aż do 1,6mm bieżnika. Uwierzysz
dyrektywie czy nie, jeśli takie będą produkowane? Będziesz ryzykował czy
wymienisz standardowo?
--
Pixel(R)??
-
22. Data: 2024-07-31 07:22:31
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-07-2024 o 22:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy 5mm
>>
>> Topowe opony to prawie tyle potrafią mieć jako nowe....
>>
> Ale sens pytania wyłapałes?
Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty bieżnik.
-
23. Data: 2024-08-02 22:59:55
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
UĹźytkownik PixelÂŽ?? m...@p...onet.pl ...
>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=41d1hDMul8c
>>>>>>
>>>>>> Pomimo krzykliwego tytuĹu - Unia chce, aby opony zachowywaĹy
>>>>>> wĹasciwosci az do 1.6 mm bieĹźnika.
>>>>>> To chyba dobrze ? :-)
>>>>>
>>>>> Chcesz to se jeĹşdzij na starociach. Opona to ostatni element a
>>>>> zarazem jedyny, ktĂłry ĹÄ czy mnie z resztÄ Ĺwiata, kiedy jadÄ.
>>>>> W Ĺźyciu nie przejdÄ na opcjÄ gorszÄ :) DosyÄ siÄ kiedyĹ
>>>>> najeĹşdziĹem na gĂłwnianych oponach i "nigdy wincyj" :)
>>>>>
>>>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy
>>>> 5mm i znĂłw wymiana na nowa?
>>>>
>>> Chyba nie rozumiesz problemu. Producenci podobno, majÄ robiÄ
>>> opony tak, Ĺźeby wytrzymaĹy 2x tyle ile obecnie, zapewniajÄ c 100%
>>> wĹaĹciwoĹci.
>>>
>>> Raczej wierzÄ w fizykÄ niĹź w Ĺciemnienia wiÄc nie zamierzam
>>> ryzykowaÄ :)
>>
>> Moje pytanie dotyczyĹo obecnego zachowania LordaBluzga a nie
>> nowej dyrektywy.
>>
> Chyba nie zrozumiaĹeĹ. Skoro obecne opony sÄ produkowane tak, Ĺźeby
> zapewniÄ bezpieczeĹstwo i 100% sprawnoĹÄ przy przebiegu (przykĹad)
> 30tys km, to dyrektywa wskazuje, Ĺźe majÄ byÄ produkowane tak, Ĺźeby
> mieÄ peĹne wĹaĹciwoĹci przy przebiegu 60tys km aĹź do 1,6mm
> bieĹźnika. Uwierzysz dyrektywie czy nie, jeĹli takie bÄdÄ
> produkowane? BÄdziesz ryzykowaĹ czy wymienisz standardowo?
Nie uznajesz ze watek danej rozmowy moze meandrowac i w trakcie rozmowy
moze pojawic sie odrobine inny temat?
Odpowiadajac - pomimo tego ze nie jezdze jak kierowca rajdowy, nigdy
nie dojezdzam opon do limitu, wole kupic tansze opony a czesciej je
zmieniac bo nie wierze wm agie i uznaje ze gĹebokosc bieznika jest
wazniejsza niz to jak swietnie nowa opona premium trzyma na zakretach
przy 120 na godzine.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"
-
24. Data: 2024-08-02 23:59:55
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>>>> Czyli kupujesz tylko top opony, zuzywasz bieznik do powiedzmy 5mm
>>>
>>> Topowe opony to prawie tyle potrafią mieć jako nowe....
>>>
>> Ale sens pytania wyłapałes?
>
> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty bieżnik.
To zalezy jak na to spojrzec.
Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika, lepiej
zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol ceny i nie
przekraczac 3-4 mm zuzycia?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta
-
25. Data: 2024-08-03 06:25:07
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-08-2024 o 23:59, Budzik pisze:
>> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty bieżnik.
>
> To zalezy jak na to spojrzec.
> Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
> Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika, lepiej
> zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol ceny i nie
> przekraczac 3-4 mm zuzycia?
Ciężko powiedzieć, opony starzeją mi się i tracą właściwości
zdecydowanie szybciej niż zużywa mi się bieżnik.
Miesiąc temu wymieniłem na jednej osi 2,5 letnie całoroczne, na nowe i
te stare mają więcej bieżnika niż nowe.
Ale te nowe są wyższej jakości, więc dużo lepiej się zachowują (mniej
się ślizgają na ciepłym, są dużo cichsze itd).
Ale tak pewnie było od początku, bo to opony najwyższej klasy, najlepsze
obecnie wielosezonówki na rynku, więc porównać 1 do 1 nie mogę.
W każdym razie wysokość bieżnika ma marginalne znaczenie.
-
26. Data: 2024-08-06 22:59:56
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>>> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty
>>> bieżnik.
>>
>> To zalezy jak na to spojrzec.
>> Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
>> Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika,
>> lepiej zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol
>> ceny i nie przekraczac 3-4 mm zuzycia?
>
> Ciężko powiedzieć, opony starzeją mi się i tracą właściwości
> zdecydowanie szybciej niż zużywa mi się bieżnik.
> Miesiąc temu wymieniłem na jednej osi 2,5 letnie całoroczne, na
> nowe i te stare mają więcej bieżnika niż nowe.
>
> Ale te nowe są wyższej jakości, więc dużo lepiej się zachowują
> (mniej się ślizgają na ciepłym, są dużo cichsze itd).
> Ale tak pewnie było od początku, bo to opony najwyższej klasy,
> najlepsze obecnie wielosezonówki na rynku, więc porównać 1 do 1
> nie mogę.
>
> W każdym razie wysokość bieżnika ma marginalne znaczenie.
No tak, nie wziałem pod uwage ze w przyadku niewiele jezdzacej osobówki
wazniejszy bedzie czas niz przebieg.
Ale piszesz ze wymieniłes po 2,5roku?
Juz po takim czasie uznałes ze opona straciłas swoje własciwości?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho
-
27. Data: 2024-08-06 23:45:04
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 02.08.2024 o 22:59, Budzik pisze:
[...]
>>>> Raczej wierzę w fizykę niż w ściemnienia więc nie zamierzam
>>>> ryzykować :)
>>>
>>> Moje pytanie dotyczyło obecnego zachowania LordaBluzga a nie
>>> nowej dyrektywy.
>>>
>> Chyba nie zrozumiałeś. Skoro obecne opony są produkowane tak, żeby
>> zapewnić bezpieczeństwo i 100% sprawność przy przebiegu (przykład)
>> 30tys km, to dyrektywa wskazuje, że mają być produkowane tak, żeby
>> mieć pełne właściwości przy przebiegu 60tys km aż do 1,6mm
>> bieżnika. Uwierzysz dyrektywie czy nie, jeśli takie będą
>> produkowane? Będziesz ryzykował czy wymienisz standardowo?
>
> Nie uznajesz ze watek danej rozmowy moze meandrowac i w trakcie rozmowy
> moze pojawic sie odrobine inny temat?
> Odpowiadajac - pomimo tego ze nie jezdze jak kierowca rajdowy, nigdy
> nie dojezdzam opon do limitu, wole kupic tansze opony a czesciej je
> zmieniac bo nie wierze wm agie i uznaje ze głebokosc bieznika jest
> wazniejsza niz to jak swietnie nowa opona premium trzyma na zakretach
> przy 120 na godzine.
>
Nie zrozumiałeś chyba, że "eksperyment" rozbija się o prostą fizykę i
bezpieczeństwo. Po prostu, przestałem już dawno eksperymentować i
postawiłem się na bezpieczeństwo. Nie chce mi się już sprawdzać, kiedy
np: podczas deszczu czy zaśnieżenia (o oblodzeniu nie piszę) wyjadę
podczas hamowania na środek krzyżówki lub wypchnie mnie na zakręcie do
rowu czy obróci...albo jadąc 130km/h podczas deszczu otrzymuję wskazania
obrotomierza znacznie przekraczające przełożenie i prędkość
(aquaplaning). Moje bezpieczeństwo jest cenniejsze od dyrektywy :)
--
Pixel(R)??
-
28. Data: 2024-08-07 06:07:30
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 06-08-2024 o 22:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>>> Tak, ale odnosiłem się do przekonania, iż 5 mm to już zużyty
>>>> bieżnik.
>>>
>>> To zalezy jak na to spojrzec.
>>> Oczywiście co do zasady nie i było to celowe przekoloryzowanie.
>>> Ale jak sadzisz, kupujac nowa opopne która ma np 6mm bieznika,
>>> lepiej zjechac ja do 2,5mm czy moze lepiej kupic opone za pol
>>> ceny i nie przekraczac 3-4 mm zuzycia?
>>
>> Ciężko powiedzieć, opony starzeją mi się i tracą właściwości
>> zdecydowanie szybciej niż zużywa mi się bieżnik.
>> Miesiąc temu wymieniłem na jednej osi 2,5 letnie całoroczne, na
>> nowe i te stare mają więcej bieżnika niż nowe.
>>
>> Ale te nowe są wyższej jakości, więc dużo lepiej się zachowują
>> (mniej się ślizgają na ciepłym, są dużo cichsze itd).
>> Ale tak pewnie było od początku, bo to opony najwyższej klasy,
>> najlepsze obecnie wielosezonówki na rynku, więc porównać 1 do 1
>> nie mogę.
>>
>> W każdym razie wysokość bieżnika ma marginalne znaczenie.
>
> No tak, nie wziałem pod uwage ze w przyadku niewiele jezdzacej osobówki
> wazniejszy bedzie czas niz przebieg.
> Ale piszesz ze wymieniłes po 2,5roku?
> Juz po takim czasie uznałes ze opona straciłas swoje własciwości?
Tylne zaczęły buczeć, więc je wymieniłem.
Jedna była nierówno zjechana, może geometria lekko szwankuje.
Choć gumiarz mówił że przyczyną był brak podmian przód-tył.
Zobaczę przed zimą czy się powtórzy i ewentualnie wtedy wymienię jeszcze
jedną sztukę i zrobię tą geometrię.
-
29. Data: 2024-08-12 14:00:01
Temat: Re: dyrektywa oponowa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
UĹźytkownik PixelÂŽ?? m...@p...onet.pl ...
>>>>> Raczej wierzÄ w fizykÄ niĹź w Ĺciemnienia wiÄc nie zamierzam
>>>>> ryzykowaÄ :)
>>>>
>>>> Moje pytanie dotyczyĹo obecnego zachowania LordaBluzga a nie
>>>> nowej dyrektywy.
>>>>
>>> Chyba nie zrozumiaĹeĹ. Skoro obecne opony sÄ produkowane tak,
>>> Ĺźeby zapewniÄ bezpieczeĹstwo i 100% sprawnoĹÄ przy przebiegu
>>> (przykĹad) 30tys km, to dyrektywa wskazuje, Ĺźe majÄ byÄ
>>> produkowane tak, Ĺźeby mieÄ peĹne wĹaĹciwoĹci przy przebiegu
>>> 60tys km aĹź do 1,6mm bieĹźnika. Uwierzysz dyrektywie czy nie,
>>> jeĹli takie bÄdÄ produkowane? BÄdziesz ryzykowaĹ czy wymienisz
>>> standardowo?
>>
>> Nie uznajesz ze watek danej rozmowy moze meandrowac i w trakcie
>> rozmowy moze pojawic sie odrobine inny temat?
>> Odpowiadajac - pomimo tego ze nie jezdze jak kierowca rajdowy,
>> nigdy nie dojezdzam opon do limitu, wole kupic tansze opony a
>> czesciej je zmieniac bo nie wierze wm agie i uznaje ze gĹebokosc
>> bieznika jest wazniejsza niz to jak swietnie nowa opona premium
>> trzyma na zakretach przy 120 na godzine.
>>
>
> Nie zrozumiaĹeĹ chyba, Ĺźe "eksperyment" rozbija siÄ o prostÄ
> fizykÄ i bezpieczeĹstwo. Po prostu, przestaĹem juĹź dawno
> eksperymentowaÄ i postawiĹem siÄ na bezpieczeĹstwo. Nie chce mi
> siÄ juĹź sprawdzaÄ, kiedy np: podczas deszczu czy zaĹnieĹźenia (o
> oblodzeniu nie piszÄ) wyjadÄ podczas hamowania na Ĺrodek krzyşówki
> lub wypchnie mnie na zakrÄcie do rowu czy obrĂłci...albo jadÄ c
> 130km/h podczas deszczu otrzymujÄ wskazania obrotomierza znacznie
> przekraczajÄ ce przeĹoĹźenie i prÄdkoĹÄ (aquaplaning). Moje
> bezpieczeĹstwo jest cenniejsze od dyrektywy :)
Mysle ze zmiana dyrektywy nie wpĹynie na magiczne polepszenie jakosci
opon.
WpĹynie (byÄ moze) na ich lepsze klasyfikowanie i da odrobine wiecej
informacji klientowi przy ich wyborze. Teoretycznie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson