  • 1. Data: 2009-08-26 13:45:34
    Temat: karta grafiki... padła?
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    witam,
    jest komputerz karta grafiki GF8800GTS 320MB
    komputer miał podkręcony procesor e4300 @3,0 GHz

    wczoraj system (win7 rc) zaczął wariować... działał z godzinę
    w trybie 2d, a po włączeniu gry zaczęły masowo
    wyskakiwać artefakty, po chwili w ogóle się wysypał
    i zobaczyłem pierwszy blue screen w Win7...
    po restarcie artefakty się pojawiały już nawet w trybie 2d
    a nawet na ekranie BIOSu (OC wtedy był wyłączony)

    kiedy wyłączyłem sterownikdo karty grafiki to system
    chodzi stabilnie, o żadnym 3d nie ma mowy ale
    z oczywistych względów ten stan rzeczy mnie nie interesuje...

    dodam, że temp. procesora wahały się w okolicach 50-65oC
    i obudowa jest stale otwarta, w obudowie chodzi też
    dodatkowy wiatrak wyciągający powietrze z tyłu na zewnątrz

    zasilacz to Pentagram 430, płyta Asus p5q SE
    są też 4 kości ram 800 MHz
    RAM nie był przyspieszany,jedyna zmiana dotyczyła FSB

    co to możebyć? karta grafiki? zasilacz?

  • 2. Data: 2009-08-26 13:51:48
    Temat: Re: karta grafiki... padła?
    Od: himen1330 <h...@g...com>

    Chyba pamięci na karcie się usmażyły.

  • 3. Data: 2009-08-26 14:57:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "..Aldi.." <r...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    > dodam, że temp. procesora wahały się w okolicach 50-65oC
    > i obudowa jest stale otwarta,

    Powinna być zamknięta.

    > są też 4 kości ram 800 MHz

    Tylko 4? Coś wybrakowany moduł.

    > co to możebyć? karta grafiki? zasilacz?

    Ram poszedł na karcie graficznej. Spróbuj zmniejszyć taktowanie ramu na
    karcie graficznej. Powinny zniknąć artefakty.

  • 4. Data: 2009-08-27 06:14:41
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    > Chyba pamięci na karcie się usmażyły.
    coś może być na rzeczy...
    wczoraj zapuściłem testowo komputer, włączyłem kartę
    i po restarcie odpaliłem grę... i przez minutę czy półtora
    kiedy obserwowałem demo z intensywnym 3D
    wszystko chodziło płynnie i bez żadnych tam...

    rzeczywiście jakby co to spróbuję jakimś tunerem
    obniżyć taktowanie pamięci karty, ciekawe czy pomoże

    dzięki za pomoc
    ..Aldi..

  • 5. Data: 2009-08-27 08:41:02
    Od: Onufry Zagloba <z...@g...com>

    On 26 Sie, 15:45, "..Aldi.." <r...@p...fm> wrote:
    > witam,
    > jest komputerz karta grafiki GF8800GTS 320MB
    > komputer miał podkręcony procesor e4300 @3,0 GHz

    To jest niesamowite ile w ostatnich dwóch miesiącach padło tych kart.

    Tu na grupie to chyba już trzecia.

    Też mam taką Gainwarda i padła miesiąc po końcu gwarancji (to było w
    czerwcu). Albo to zbieg okoliczności albo te karty były dokładnie
    "policzone" na te 2 lata z małym hakiem...

    Onufry Zagłoba

  • 6. Data: 2009-08-27 13:54:05
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

> [...]
    >czerwcu). Albo to zbieg okoliczności albo te karty były dokładnie
    >"policzone" na te 2 lata z małym hakiem...

    moja to Gigabyte
    i rzeczywiście gwarancja 2-letnia za moment chyba się kończy