  • 21. Data: 2016-07-05 14:11:41
    Temat: Re: dwa przełączniki 4 stany?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 05.07.2016 o 13:14, J.F. pisze:

    > Nie, nie w sposob rozbudowany, tylko najprostszy - np wlaczyc jakas
    > zarowke miedzy dwa druty "fazowe".
    >
    > Ale tak mysle, mysle ... chyba sie nie da.
    >
    > J.

    Między dwoma drutami podłączonymi do jednej fazy jest zero napięcia więc
    pomysł kiepski.
    Ale co komu miniaturowy przekaźnik za niecałe 20zł. przeszkadza.
    http://www.tme.eu/pl/details/40.61.8.230.000/przekaz
    niki-elektromagn-miniaturowe/finder/406182300000/?br
    utto=pl&gclid=CIXLn9Sj3M0CFeuQcgoddfkLDg

  • 22. Data: 2016-07-05 14:18:13
    Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost>

    On 03/07/2016 22:18, ToMasz wrote:
    > chciałbym mieć takie oświetlenie w pokoju ( o takiej przykładowej mocy)
    >
    > 1. wszystko wyłączone
    > 2. 50 wat (+-1)
    > 3. 25 wat (+-1)
    > 4. 1 wat
    >
    > Na ścianie mam 2 przełączniki które do żyrandola podają dwa razy
    > napięcie. mają wspólne "zero"
    > Jak to zrobić, w najmniej skomplikowany sposób. mikroporocesory,
    > dodatkowe kable, stałe zasilanie jakiejś elektroniki - odpada.

    Witam, początkowo nie planowałem odpowiadać, ale jako że mnogość
    odpowiedzi ciągle podbija mi wątek w czytniku, to w końcu nie wytrzymałem :)

    Naskrobałem coś takiego: http://hpics.li/0391e71

    Nie mam 100% pewności co do tego design - robione na kolanie w przerwie
    na kawę - jeśli wywoła pożar lub spowoduje inne przykrości... co złego
    to nie ja.

    Być może ktoś już to sugerował wcześniej - jeśli tak, przepraszam, nie
    wczytywałem się w wątek, i nie będę spierać się o prawa autorskie.

    Po mojemu działa to tak:

    * kiedy S1 i S2 otwarte: nie dzieje się nic, brak światła
    * kiedy tylko S1 zamknięty: prąd przepływa przez cewkę RL1 (bez
    znaczenia), a także przez oświetlenie 1W i 50W. Tutaj przyjmuję tezę że
    oświetlenie 50W jest czysto oporowe, a nie jakiś elektroniczny wnalazek.
    Opór drutu w oświetleniu 50W powinien wystarczyć by świeczka 1W się
    zapaliła (a drut w 50W tylko lekko się podgrzeje)
    * kiedy tylko S2 zamknięty: prąd przepływa przez oświetlenie 25W
    * kiedy zarówno S1 jak i S2 zamknięte: prąd przepływa przez cewkę RL1
    oraz oświetlenie 50W. W tej sytuacji oświetlenie 1W nie świeci, gdyż z
    obu stron dostaje ten sam potencjał (fazowy).

    Mateusz

  • 23. Data: 2016-07-05 14:35:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 12:55, b...@g...com pisze:

    > Miliony, miliardy koncepcji:) nawet przez RSa można podawać 0-255.
    > http://ifotos.pl/z/sqsqwhw

    No to ja swoje trzy grosze... wybierak z centrali telefonicznej w
    żyrandolu. ;-)

    Robert

  • 24. Data: 2016-07-05 14:37:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Między dwoma drutami podłączonymi do jednej fazy jest zero napięcia
    >więc pomysł kiepski.

    Jest zero napiecia, o ile drut jest do tej fazy podlaczony.
    A przeciez moze nie byc.

    >Ale co komu miniaturowy przekaźnik za niecałe 20zł. przeszkadza.

    Nic, ale gdyby sie udalo bez niego, to po co przeplacac :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-07-05 14:57:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Tuesday, July 5, 2016, 2:35:50 PM, you wrote:

    > No to ja swoje trzy grosze... wybierak z centrali telefonicznej w
    > żyrandolu. ;-)

    Krzyżowy z Kunta-kinte znaczy Pentasiempokontach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2016-07-05 15:13:22
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    wiadomości news:617378582.20160705145713@pik-net.pl.invalid...
    > Krzyżowy z Kunta-kinte znaczy Pentasiempokontach.

    WK610 mniejszy jest... Stosowany w K65 i K66x (w .pl przeważnie x=0)
    Ewentualnie kodowy, jak np. w AKD791 (krzyżowy też jest, ale tylko do
    dołączania telefonistki i jej awiza)
    A może taki niepełny Strowger? :)
    https://www.youtube.com/watch?v=5c2pD0SDVrg

    --
    Wolność jednych, nie może być kosztem drugich!
    (C) Adaś Miauczyński, "Dzień świra"

  • 27. Data: 2016-07-05 21:45:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Miliony, miliardy koncepcji:) nawet przez RSa można podawać 0-255.
    > http://ifotos.pl/z/sqsqwhw

    Ale na tym schemacie jest błąd i to poważny.
    Rysującemu narysowała się za dużo jedna kreska

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 28. Data: 2016-07-05 22:16:47
    Od: b...@g...com

    użytkownik janusz_k napisał:

    > Ale na tym schemacie jest błąd i to poważny.
    > Rysującemu narysowała się za dużo jedna kreska

    470u - A2/żarówka

    DC4040 zamiast CD, gazeta styczniowa, widać niemiec
    o świętach myślał, ale płytkę narysował ok.

  • 29. Data: 2016-07-06 04:16:51
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żyrandolu chyba nikogo nie satysfakcjonuje) i ile ew. kosztują?
    > Jednak to nie będzie takie proste dla zwykłych 'żarówek" LED.
    > Tam z reguły są kondensatory szeregowe dla ograniczenia prądu do żądanej
    > wartości, które nijak się maja do zasilania prądem jedno-połówkowym.
    > Na dodatek całość jest mocno nieliniowa i przy zbyt niskim napięciu
    > (dostępnym za prostownikiem jedno-połówkowym) nie będą świecić.
    > Aby jednak powiedzieć coś pozytywnego, być może specjalne LEDy
    > przeznaczone do ściemniaczy by się w układzie z diodami w miarę poprawnie

    Moze sprobuj...?

  • 30. Data: 2016-07-06 05:51:26
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 3 lipca 2016 22:18:24 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > Na ścianie mam 2 przełączniki które do żyrandola podają dwa razy
    > napięcie. mają wspólne "zero"

    Jakie przełączniki? Jakie 2 razy napięcie? Jakie wspólne zero?
    Podaj jakiś malunek elektryczny w czym problem, bo jak na razie wygląda to na
    tornado:))