  • 11. Data: 2016-07-04 13:02:32
    Temat: Re: dwa przełączniki 4 stany?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nlbruf$eut$...@d...me...
    >chciałbym mieć takie oświetlenie w pokoju ( o takiej przykładowej
    >mocy)
    >1. wszystko wyłączone
    >2. 50 wat (+-1)
    >3. 25 wat (+-1)
    >4. 1 wat

    A propos - ten 1W na "pokoj" to raczej za malo.
    Chyba, ze to ma byc tyle, aby w nocy sie nie potknac.

    J.

  • 12. Data: 2016-07-04 13:13:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, July 4, 2016, 1:02:32 PM, you wrote:

    > A propos - ten 1W na "pokoj" to raczej za malo.
    > Chyba, ze to ma byc tyle, aby w nocy sie nie potknac.

    Na to wystarczy w zupełności :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2016-07-04 19:28:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 04.07.2016 o 09:43, Robert Wańkowski pisze:
    > To zależy jak zinterpretować Twoje założenia.
    > Mirek na jednym przekaźniku uzyskał:
    > 26 W (25+1)
    > 1 W
    > 51 W (25+25+1)
    >
    > Robert

    Raczej uzyskał to co chciał twórca wątku.
    Pierwszy włącznik włącza 1W przez styk NC przekaźnika i zasila pierwszą
    żarówkę 25W przez styk NO przekaźnika.
    Drugi włącznik włącza bezpośrednio drugą żarówkę 25W oraz cewkę przekaźnika.
    Więc włączniki:
    Pierwszy wyłączony drugi wyłączony - nic nie świeci.
    Pierwszy włączony drugi wyłączony - świeci 1W.
    Pierwszy wyłączony drugi włączony - świeci 25W.
    Pierwszy włączony, drugi włączony - świeca obie żarówki 25W + 25W.

  • 14. Data: 2016-07-04 19:33:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.07.2016 o 13:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    >
    > A propos - ten 1W na "pokoj" to raczej za malo.
    > Chyba, ze to ma byc tyle, aby w nocy sie nie potknac.
    tak, właśnie do tego celu

  • 15. Data: 2016-07-04 19:37:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 03.07.2016 o 23:20, Magnus Elephantus pisze:

    > Djoodki, djooki prostownicze, ( 5 A / 800 V ), przy wylacznikach i przy
    > lampach.

    Tyle razy wałkowane a ciągle niektórym wydaje się, że jedno-połówkowe
    prostowanie da połowę mocy.
    Pomijając już fakt, że z LEDami nie będzie dobrze działać.

  • 16. Data: 2016-07-04 23:05:04
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle razy wałkowane a ciągle niektórym wydaje się, że jedno-połówkowe
    > prostowanie da połowę mocy.
    > Pomijając już fakt, że z LEDami nie będzie dobrze działać.

    Slusznie, jednak, niektorym sie nie_wydaje.
    Wlasnie, chodzi o to by zrodla swiatla z przetwornicami, mogly 'swiecic'
    pelna swoja moca na jednej polowce i aby dalo sie sterowac cztery zrodla na
    dwoch przewodach tzw: lampowych.

  • 17. Data: 2016-07-05 09:12:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 04.07.2016 o 23:05, Magnus Elephantus pisze:

> [...]
    > pelna swoja moca na jednej polowce i aby dalo sie sterowac cztery zrodla na

    Ze specjalnymi, dedykowanymi do takiego rozwiązania przetwornicami
    stabilizującymi napięcie wyjściowe w szerokim zakresie napięcia
    wejściowego, dodatkowo z dużą składową stałą, może i tak. Tylko czy
    takie są dostępne na rynku, jak wyglądają (mała skrzynka na 4 szt. przy
    żyrandolu chyba nikogo nie satysfakcjonuje) i ile ew. kosztują?
    Jednak to nie będzie takie proste dla zwykłych 'żarówek" LED.
    Tam z reguły są kondensatory szeregowe dla ograniczenia prądu do żądanej
    wartości, które nijak się maja do zasilania prądem jedno-połówkowym.
    Na dodatek całość jest mocno nieliniowa i przy zbyt niskim napięciu
    (dostępnym za prostownikiem jedno-połówkowym) nie będą świecić.
    Aby jednak powiedzieć coś pozytywnego, być może specjalne LEDy
    przeznaczone do ściemniaczy by się w układzie z diodami w miarę
    poprawnie zachowały. Ale tego nie wiem.

  • 18. Data: 2016-07-05 10:27:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-04 o 19:37, t-1 pisze:

    > Tyle razy wałkowane a ciągle niektórym wydaje się, że jedno-połówkowe
    > prostowanie da połowę mocy.

    No właśnie, tyle razy wałkowane, a ciągle są tacy, co myślą, że da
    połowę napięcia...
    ;-)

    P.P.

  • 19. Data: 2016-07-05 12:55:47
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > A swoja droga ... nie da sie tego zrobic jakos bez przekaznika ?

    Miliony, miliardy koncepcji:) nawet przez RSa można podawać 0-255.
    http://ifotos.pl/z/sqsqwhw

  • 20. Data: 2016-07-05 13:14:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bronek.tallar napisał w wiadomości
    użytkownik J.F. napisał:
    >Miliony, miliardy koncepcji:) nawet przez RSa można podawać 0-255.

    Nie, nie w sposob rozbudowany, tylko najprostszy - np wlaczyc jakas
    zarowke miedzy dwa druty "fazowe".

    Ale tak mysle, mysle ... chyba sie nie da.

    J.