  • 11. Data: 2009-05-29 06:24:34
    Temat: Re: dwa obiektywy
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    qunio wrote:
    > a jak AF spisuje sie przy slabym swietle...? masz jakies porownanie z
    > nikorem?

    jeżeli nie używasz lampki wspomagania to czasami ma problem z trafieniem
    (w zmroku)włączenie lampki poprawia tą sytuacje i AF prawie zawsze
    trafia (oczywiście mowa o efektywnym zakresie działania lampki wspomagania)

    mam porównanie do 18-70 nikora i powiem że jest porównywalna celność AF

  • 12. Data: 2009-06-01 21:32:56
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "qunio" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Sigma 24-70 mm f/2.8 EX DG Macro i Tamron SP AF 28-75 mm f/2.8 XR Di LD
    > Aspherical (IF) MACRO.
    > Potrzebuje czegos uniwersalnego i jasnego. To moj wybor...zakres
    > ogniskowych podobny. Cenowo sigma nieco drozsza. Czy ktos uzywal obu i ma
    > porownanie?
    > Body to d80
    >
    > thx

    Sigma jest wyraznie wieksza i ciezsza od tamrona, mechanicznie dosc solidnie
    zrobiona, tamron jest bardziej poreczny ale mechanicznie slabszy, taki
    bardziej "plastikowy", takze bardziej awaryjny. Jeszcze na gwarancji
    potrafia sie zepsuc, typowa usterka to modul przeslony. Dobrze jak padnie
    jeszcze na gwarancji bo inaczej to naprawa sporo kosztuje. Za to optycznie
    jest wyraznie lepszy od tej sigmy, ostrzejszy, lepszy kontrast, zwlaszcza na
    pelnym otwarciu przyslony. Sigma jesli chodzi o ergonomie ma za waski
    pierscien zooma, niewygodne przelaczanie z AF na reczny no i te gabaryty. W
    tamronie szeroki pierscien zooma jest ok ale guma na nim potrafi sie
    odklejac, kreci sie pierscien ustawiania ostrosci w czasie pracy autofocusa.
    Sigma ma glosniejszy autofocus i ciut szybszy od tamrona, celnosc podobna
    choc to zelezy tez od systemu, w nikonie podobno porównywalnie chodza, w
    canonie sigma jakby slabiej wypada ale to tez zalezy jak sie trafi i jakie
    body. Zakres ogniskowych lepszy w sigmie ale to juz kwestia potrzeb, w
    zasadzie sa to raczej obiektywy pod pelna klatke.
    Pozdrawiam,
    Krzychu.