    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: drut oporowy - ogrzewane siedzenia
    Date: Sun, 11 Oct 2009 12:12:16 +0200

    witam

    w zeszłym roku kupiłem pokrowce podgrzewane na allegro. Kosztowały 30zł,
    grzały bardzo fajnie. tzn pupe i plecy, razem jakieś 3.6 A. pod koniec
    sezonu przestały działać. Teraz chciałbym zbudować coś podobnego, i na
    stałe wstawić to w fotel. mam drut oporowy, sęk w tym ze raz jest jak
    sprężyna (jest prosty, ale nie chce sie poddać i nieda sie z niego nic
    uformować, zmienia kształt jak chce) dwa problem stanowi jego
    rezystancja. dlamnie było by najlepiej gdyby po osignieciu 50 stopni
    rezystancja gwałtownie rosła. tak jednak niejest. 1 A "wsadzony" w ów
    drut podgrzewa go do 50st na powietrzu, ale po zamknieciu w gazecie
    zaczyna ją zapalać.

    Czy na rynku istnieją takie druty oporowe które nadawały by sie do
    mojego projektu? moze jakieś taśmy, maty? bedzie je lepiej rozmieścić?

    Pozdrawaim
    ToMasz