eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadrut oporowy - ogrzewane siedzeniaRe: drut oporowy - ogrzewane siedzenia
  • Data: 2009-10-12 09:54:44
    Temat: Re: drut oporowy - ogrzewane siedzenia
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 12 Oct 2009 01:28:57 -0700 (PDT), bynio <n...@w...pl> wrote:
    >
    >> Są nawet na 30 stopni, bo w/g mnie przy 65 st byłyby "jajka na
    >> twardo".
    >
    > Troche biochemi w tej dyskusji technicznej;-)
    >
    > Wiekszośc źródeł podaje temp. 42-45 stopni jako początek procesu
    > ścinania (denaturacji) białek.
    > Powyżej temp. 55 stopni C nastepują szybkie oparzenia.
    > A 25 st. c pod dupą to już całkiem sporo.
    > Zatem termostaty w dół!

    Należałoby jednak uwzględnić to, że 1) pomiędzy grzałką a tyłkiem jest
    izolacja - tkanina fotela i zazwyczaj ;-) ubranie kierowcy
    oraz 2) dostarczone ciepło jest od razu rozprowadzane przez krew.

    Moim zdaniem przyjemnie byłoby, wsiadając do wyziębionego auta poczuć
    wyraźne ciepełko. Po nagrzaniu wnętrza pewnie i tak grzałkę pod siedzeniem
    trzeba wyłączyć - nie wiem jak w samochodzie, ale jeżdżę sporo pociągami, w
    których ogrzewanie znajduje się pod siedzeniem i przy mocnym grzaniu jest to
    spory dyskomfort, a i dla zdrowia (głównie mężczyzn) chyba nieobojętne.
    Zresztą nikt zdrowy nie ma raczej potrzeby dogrzewać sobie siedzenia np. w
    domu, w pokojowej temperaturze.

    Pozdrawiam
    --
    Artur Stachura

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: