eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledroga hamowania motocykla › Re: droga hamowania motocykla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: droga hamowania motocykla
    Date: Tue, 28 Jul 2009 09:59:34 +0200
    Organization: 666 Products
    Lines: 34
    Message-ID: <h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl>
    References: <h4jm46$ifb$1@news.onet.pl> <14hz1tbxzlb35$.ildsomy0yln1$.dlg@40tude.net>
    <h4jq1a$uq5$1@news.onet.pl> <h4jqao$mo2$2@news.wp.pl>
    <5...@b...googlegroups.com>
    <h4k84n$mo2$3@news.wp.pl>
    <d...@c...googlegroups.com>
    <h4k8q2$mo2$5@news.wp.pl> <h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl>
    <h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h4m5er$ag1$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ffi242.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1248767987 26766 83.13.138.242 (28 Jul 2009 07:59:47 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2009 07:59:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <h4m5er$ag1$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606063
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin N pisze:

    > A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
    > dyskutowalem ze znajomym.

    Wcale ?

    > Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z
    > jaka naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem
    > staje sie styk opona-asfalt.

    Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial
    drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie
    podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie
    na przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci
    kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie
    modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a
    nie sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial
    w eksperymencie. Umiejetnosc dozowania sily hamowania przod/tyl tez jest
    dosyc wazna.

    > Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z
    > predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym
    > GS500 z dwiema tarczami mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu?

    Bo dwie tarcze daja wieksza sile hamowania niz jedna ?


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: