  • 11. Data: 2012-07-14 13:56:23
    Temat: Re: dod gs600 ponownie
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-07-14, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Tylko? Po co Ci więcej?

    Max mozliwy czas pracy kierowcy to 15 godzin. Miałem nadzieję na
    urządzenie typu uruchom i zapomnij. Nie ważne czy jadę czy stoję pod
    rampą, żeby zawsze była gwarancja ostatniej dniówki na karcie. W razie
    czego na pauzie mógłbym interesujące mnie fragmenty sprawdzić.

    > Odnośnie pytania -- nie zamontujesz tam 64GB, bo to nie jest standard SDHC,
    > który ta kamera obsługuje. 64GB to są dopiero w standardzie SDxC -- może
    > nowsze modele DODa to obsługują, ale raczej wątpię aby adaptowali to w pod
    > sam koniec produkcji GS600.
    > Choć może, spróbuj tam zrobić dwie partycje i zobacz jak to kamera odczyta.
    > Może po prostu zmieni partycję.

    Czyli jesli znajdę kartę SDHC 64GB to powinno to obsłuzyc?
    Z tego co widzę to te Sandiski są w 2 odmianach XC i HC ale na fotkach
    zawsze jest XC. Znalazłem za to jakiegoś nonejma:

    http://allegro.pl/karta-pretec-sd-sdhc-uhs-i-433x-64
    gb-60mb-s-35mb-s-i2469649082.html

    I więcej shdc 64 nie widzę :/

    Spróbuję z dwiema partycjami jak skonczy mi sie test sprawdzający czy
    poprawnie zapętla na 32GB.

    --
    WildS

  • 12. Data: 2012-07-14 14:49:04
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-07-14, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Choć może, spróbuj tam zrobić dwie partycje i zobacz jak to kamera odczyta.
    > Może po prostu zmieni partycję.

    Sformatowałem tak kartę ale wtedy nawet windows 7 widzi tylko pierwszą
    partycję. Pewnie standard albo coś nie pozwala :/

    --
    WildS

  • 13. Data: 2012-07-14 15:00:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2012 11:51:48 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

    > Spróbowałem tego to mi rejestrator sformatował na FAT32 ale na 32GB...
    > Pewnie sie okaze, ze supportuje 64GB tak jak 120 kąt widzenia ;)
    > No ale ciagle mam nadzieje, ze jakos konkretnie sformatowaną kartę
    > łyknie. Przelatuję ją na wszelki wypadek tym testerem ale skoro
    > wrzucilem na nia > 32GB danych na laptopie to raczej nie podróba.

    http://en.wikipedia.org/wiki/SDHC
    Tu masz cala historie ... ale bez rozwiazania.

    SDHC sa teoretycznie do 32GB, 64 to juz SDXC, a ten wymaga exFAT.

    No i teraz pytanie - kamera obsluguje exFAT, czy trzeba sie rozejrzec jak
    tu teraz sformatowac karte 64G na zwykly FAT32 ...

    Use Linux Luke, MS fucks you :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-07-14 19:05:33
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-07-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > No i teraz pytanie - kamera obsluguje exFAT, czy trzeba sie rozejrzec jak
    > tu teraz sformatowac karte 64G na zwykly FAT32 ...

    Ależ ja sformatowałem karte jako fat32 pod starym lapkiem pod ubuntu.
    Ładnie 59GB z groszem w windows pokazuje, w trybie USB w gs600 też
    pokazuje sie na komputerze jako 59GB natomiast po nagraniu 32GB
    rejestrator wywala SD Error i przerywa nagrywanie.

    Druga sprawa, teraz testuje go z 32GB SDHC i po dojsciu do konca karty
    nie kasuje najstarszych plikow tylko tez sie zatrzymuje (ale juz bez
    błędu) i tyle. Jakoś to jeszcze trzeba specjalnie wymusić czy mam co 8h
    klepac przycisk "format" na urządzeniu. A co jeśli chciałbym zasejfować
    plik przyciskiem save a potem jechac dalej i nagrywac kolejne godziny?

    Strasznie toporne to urządzonko, mam nadzieje, ze jakością i mozliwoscia
    rozpoznania rejestracji to wynagrodzi.

    --
    WildS

  • 15. Data: 2012-07-14 23:55:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 14 Jul 2012 19:05:33 +0200 (CEST), WildS

    > Jakoś to jeszcze trzeba specjalnie wymusić

    Tak, trzeba. W instrukcji jest opisane.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2012-07-15 02:42:06
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-07-14, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Tak, trzeba. W instrukcji jest opisane.

    Mam recycle record ustawione na 5 min i tworzy mi koło setki plikow
    przez te 8 godzin a potem przestaje nagrywać.

    --
    WildS

  • 17. Data: 2012-07-15 17:10:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 15 Jul 2012 02:42:06 +0200 (CEST), WildS

    > Mam recycle record ustawione na 5 min i tworzy mi koło setki plikow
    > przez te 8 godzin a potem przestaje nagrywać.

    Być może masz G-sensor ustawiony na zbyt delikatne wstrząsy. U nas, przy
    krzywych drogach, w zasadzie trzeba wyłączyć oś Y, inaczej 80% plików z
    cyklu będzie oznaczona w trybie zabezpieczenia (nie do nadpisania) -- w ten
    sposób karta się szybko wyczerpie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2012-07-15 22:46:15
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-07-15, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    > cyklu będzie oznaczona w trybie zabezpieczenia (nie do nadpisania) -- w ten

    Nagrywałem na urządzeniu leżącym na biurku, 12V z zasilacza, wyjscie AV
    na zmiane z USB, w zaleznosci od potrzeb podlaczane do laptopa albo
    tunera TV.

    Doszło do końca karty i stanęło. Pilotem klepnąłem nagrywanie do chwilkę
    zaczęło nagrywać (ale nie nadpisało pierwszych plików a stworzyło
    kolejny) i wywaliło SD Full czy jakoś tak.

    No nic, jutro jade w trasę to sobie na dziendobry formata zrobię i będę
    po prostu formatował a w wolnych chwilach wywalał pliki w trybie USB
    póki nie znajdzie się jakieś rozwiązanie.

    --
    WildS

  • 19. Data: 2012-07-16 12:07:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WildS" napisał w wiadomości
    >No nic, jutro jade w trasę to sobie na dziendobry formata zrobię i
    >będę
    >po prostu formatował a w wolnych chwilach wywalał pliki w trybie USB
    >póki nie znajdzie się jakieś rozwiązanie.

    Uwazaj, bo jest jedna mozliwosc - ze jakis blad w programie powoduje
    trudnosci przy zapisie akurat na granicy tych 32MB.

    I byc moze bedziesz musial zostawic sobie jeden plik, polozony akurat
    na tej granicy :-)

    J.

  • 20. Data: 2012-07-16 13:54:25
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Napisali, że obsługuje karty do 64 GB.

    pisac kazdy moze ...moze mieli w planach nowy firmware do exFAT-a ....

    //Kupiłem SanDiska 64GB

    zapomniales o czyms ... kupilem "Kupiłem SanDiska 64GB SDXC"

    //wielu bojach sformatowałem ją na innym komputerze pod ubuntu jako
    fat32 (bo windows tylko jakiegoś exFATa uznawał i NTFS a rejestrator
    tego nie umiał).

    czyli nie obsluguje formatu exFAT -> kart o pojemnosci wyzszej niz 32
    GB

    //Rejestrator łyknął tak sformatowaną kartę i sobie nagrywa ale gdy
    nagra 32 GB filmów to wywala SD Error i nie nagrywa dalej. Trzeba
    ręcznie kasować w USB mode i miejsce robic.

    i prawidlowo bo obsluguje do 32GB

    //Co robić, jak żyć? ;)

    czytac, duzo czytac :-) bo gdybys przeczytal ze SDHC to max 32GB to
    bys pewnie tego nie kupil... ale moze kupowales wysylkowo i mozesz
    pozbyc sie tego cuda ? napisz ze wrzuciles karte 64 GB SDHC i nie
    nagrywa :-)

    PS producent chyba milczy jesli chodzi o dedykowane karty 64 GB ?

    P.