  • 1. Data: 2009-02-09 08:31:37
    Temat: do posiadaczy TH-42PV8
    Od: "Kamila" <K...@o...pl>

    Witam! Ostatnio dużo spzrecznych info naczytałam się o panasoniku TH-42PV8
    HD-ready. Jest to nowa generacja plazmy i cena b. przystepna, ale... no
    właśnie b. dużo skrajnych komentarzy, więc stąd pytanie do posiadaczy tej
    marki:
    1. Czy dla samej TV (kablówka UPC) ten TV będzie OK?
    2. Dlaczego HD-redy gorzej wypadają dla TV w porównaniu do Full HD, skoro
    programy cyfrowe TV i tak nie są nadawane w rozdzielczości Full-HD, a coś
    koło HD-Ready? Jak to wytłumaczyć?
    3. Nie stać mnie na BlueRay, nie myślę o TV naziemnej, nie myśłe o Kompie
    przez TV, więc czy ten telewizor może być dla telewizji gorszy niż Full
    HD? Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-02-09 10:02:34
    Temat: Re: do posiadaczy TH-42PV8
    Od: "Adam" <a...@p...com>

    "Kamila" <K...@o...pl> wrote in message news:gmoplc$jdd$1@news.onet.pl...
> [...]
    > marki:

    > 1. Czy dla samej TV (kablówka UPC) ten TV będzie OK?

    będzie ok i będziesz zadowolony, ale pomyśl jeszcze nad 50 calowym :))

    > 2. Dlaczego HD-redy gorzej wypadają dla TV w porównaniu do Full HD, skoro
    > programy cyfrowe TV i tak nie są nadawane w rozdzielczości Full-HD, a coś
    > koło HD-Ready? Jak to wytłumaczyć?

    na dzien dzisiejszy w HD ready masz kilka kanalow, ktore mozna policzyc na
    palcach prawej lub lewej reki

    plazma full HD bedzie drozsza od hd ready (hd ready ma mniejsza
    rozdzielczosc, full hd ma wieksza)

    jesli to kwestia kasy, ja dzisiaj wolabym dolozyc do 50 cali hd ready niz 42
    full hd

    > 3. Nie stać mnie na BlueRay, nie myślę o TV naziemnej, nie myśłe o Kompie
    > przez TV, więc czy ten telewizor może być dla telewizji gorszy niż Full
    > HD? Pozdrawiam!

    panuje opinia, ze poki co z kanalami ktore nie sa nadawane w trybie full hd
    (99,999%) obraz na hd ready jest ladniejszy niz na full hd
    ale to tylko opinie z roznych miejsc w necie, nie wiem jak jest naprawde

    ja kupilem panasonica th 42 pv80 (hd ready), jakos w czerwcu i ogladam na
    nim cyfre
    i jestem zadowolony, ale dzisiaj to juz bym walnal 50"
    te 42 to sie wydawalo ogromne, ale po miesiacu to juz nie :)

    co nie zmienia faktu ze jednak roznica w cenie jest

    42"
    http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/296268
    http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/291398

    50"
    http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/317368

    cos za cos

    pozdrawiam
    A.

  • 3. Data: 2009-02-09 10:20:58
    Od: maderos <m...@w...pl>

    Kamila pisze:
> [...]
    > 3. Nie stać mnie na BlueRay, nie myślę o TV naziemnej, nie myśłe o
    > Kompie przez TV, więc czy ten telewizor może być dla telewizji gorszy

    Nowszy model ma ten kolega co Ci odpisal. 42PV80...ja bym celowal w ta
    strone...:)

  • 4. Data: 2009-02-09 11:44:58
    Od: "Kamila" <K...@o...pl>

    Użytkownik "maderos" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nowszy model ma ten kolega co Ci odpisal. 42PV80...ja bym celowal w ta
    > strone...:)

    Dzięki Wam! Czy TH-42PV80 różni się od TH-42PV8 lepszym kontrastem (15000)
    i 3 gniazda HDMI? Mam nadzieję, że obydawa mają matową ramę obudowy :) bo
    nie lubię patrzeć na blask... :)

    50" ? Hmmm... tzreba mieć większe mieszkanie, chć wiem, że można się
    szybko oswoić z 42"" i wydaje sie mał :)

  • 5. Data: 2009-02-09 15:47:32
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dzięki Wam! Czy TH-42PV80 różni się od TH-42PV8 lepszym kontrastem
    > (15000) i 3 gniazda HDMI? Mam nadzieję, że obydawa mają matową ramę
    > obudowy :) bo nie lubię patrzeć na blask... :)

    Kupiłem go tydzień temu po długich testach w sklepie, ramkę ma
    błyszczącą ale jakoś mi to nie przeszkadza choć byłem przeciwnikiem
    takiego rozwiązania. Ściśle to ma sam przód ramki błyszczący i co mnie
    dziwi najbardziej od tygodnia nie ma na nim śladu kurzu. Dzięki gniazdu
    SDHC można wygodnie pooglądać zdjęcia z cyfrówki - wyglądają
    rewelacyjnie. Wyższą jakość przy sygnale HD z płyty BR widziałem w tym
    samym sklepie na LCD Sony za ok 6000zł, przy sygnale HD z satelity obraz
    był już identyczny.Tańsze telewizory LCD i FullHD i HDready przy sygnale
    SD prezentowały zdecydowanie gorszy obraz. Sytuacja na korzyść plazmy
    jeszcze bardziej się przechyla jeśli zazwyczaj oglądamy telewizje
    wieczorem, nawet na niej czasem brakuje pełnej czerni, to samo na LCD
    nie z najwyższej półki to tragedia. Zanim dokonałem wyboru byłem
    zdecydowany na zakup FullHD LCD, na szczęście w sklepie miałem możliwość
    dokładnego obejrzenia różnych telewizorów z różnym sygnałem. Obraz na
    LCD wydaje sie rewelacyjny jeśli odtwarzana jest na nim pokazowa płyta
    BR w bardzo mocno oświetlonym sklepie. Warto pamiętać że bardzo dużo
    materiału wyświetlanego w telewizji nie licząc programów ze studia i
    najnowszych produkcji ma bardzo kiepska jakość zarówno jeśli chodzi o
    kontrast jak i o ostrość i barwy, że o zbyt dużej kompresji nie wspomnę
    - właśnie taki kiepski sygnał wymaga telewizora który potrafi sobie z
    tym poradzić. Zamiast kupować LCD za 8000 na 20 lat wolałem kupić plazmę
    na teraz za 2440 a za 10 lat albo mniej kupie pewnie nowy telewizor
    daleko bardziej odpowiedni do sygnału jaki wtedy będzie nadawany niż
    dzisiejszy LCD nawet wysokiej klasy.

    Obalam również dwa mity o tym modelu Panasonica - na ciemnych tłach nie
    pojawiają się zielone duchy a automatyka rozpoznawania proporcji obrazu
    działa znakomicie, w przypadku kiedy na czarnych marginesach wyświetlane
    jest logo lub sceny filmu są bardzo ciemne opóźnienie przełączenia
    proporcji zwykle nie przekracza 10 sekund, kiedy logo jest ruchome
    dochodzi do pół minuty w przypadku kontrastowych scen i całkowicie
    czarnych pasów przełączenie zajmuje 2-3 sekundy.

  • 6. Data: 2009-02-09 20:12:33
    Od: "Kamila" <K...@o...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dochodzi do pół minuty w przypadku kontrastowych scen i całkowicie
    > czarnych pasów przełączenie zajmuje 2-3 sekundy.

    Dzięki za obszerną relację z zakupu. Podejrzewałam, żę PV80 jest z
    błyszczącą ramą, bo nwet widziałam je gdzieś razem w salonie, dlatego
    przypadł mi najbardziej do gustu ten skromny, matowy. Wiem,że wiele osób
    będzie się śmiać, ale tak już mam, że nawet wygląd zewnętrzny musi być dla
    mnie OK :) Teraz już rozumiem, że te kilkaset PLN mam połączenie z kompem,
    gniazdo dla kart pamięci oraz 3 wejścia HDMI. Muszę to rozważyć, bo coraz
    bardziej mnie kusi PV80, ale kasa jest tylkona PV8 :(

    Też uważam, że telewizora nie kupuje się na wieki i że na obecny czas HD
    ready to najlepszy wybór. Poza tym te plazmy są już oszczędniejsze (nowa
    generacja), a Full HD to bardziej żarłoczne. Ponadtotym Full HD to
    BlueRay, a na to mnie nie stać. Ponoć programy TV nazywane "HD" nie są
    wcale nadawane w rozdzielczości 1900x1100 tylko dużo mniejszej. Nie znam
    się na tym, więc zbieram różne opinie i niebawem mam zamiar dokonać zakupu
    :) Pozdrowienia!

  • 7. Data: 2009-02-09 20:40:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dzięki za obszerną relację z zakupu. Podejrzewałam, żę PV80 jest z
    > błyszczącą ramą, bo nwet widziałam je gdzieś razem w salonie, dlatego
    > przypadł mi najbardziej do gustu ten skromny, matowy.

    Też wolał bym ten matowy ale jako rekompensatę za połysk dostaje się 33%
    więcej kontrastu, 30 tysięcy godzin więcej pracy ekranu i gniazdo SD z
    którego zdjęcia z cyfrówki wyglądają rewelacyjnie. Problem błyszczącej
    nogi rozwiązuje sie wieszając TV na ścianie. I tak dziękuję Panasowi że
    nie musiałem kupić srebrnego :)

  • 8. Data: 2009-02-09 20:41:32
    Od: "Adam" <a...@p...com>

    "Kamila" <K...@o...pl> wrote in message news:gmq2nk$lk7$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    PV80 ma blyszczaca ramke, ale mowiac szczerze zwracalem na to uwage kupujac
    go (bo pisali o tyl inni) oraz przed chwila bo poruszyliscie ten temat :)
    normalnie sie o tym nie mysli, z tv jestem zadowolony
    po tych kilku miesiacach moge jeszcze dodac ze poki co to nic sie nie
    wypalilo na ekranie, chociaz strasznie sie tego balem i do tej pory TV
    dziala na 50% kontrastu :)

  • 9. Data: 2009-02-09 20:43:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    > PV80 ma blyszczaca ramke,

    Dodam jeszcze że tylko ramkę, bo poniżej klapka nad przyciskami i
    głośniki są matowe więc nijak sie to ma do takich modeli które cały
    front mają "piano black"

  • 10. Data: 2009-02-09 22:51:23
    Od: "Wolvier" <w...@p...onet.pl>

    Mam PV8 od 6m-cy więc....
    > 1. Czy dla samej TV (kablówka UPC) ten TV będzie OK?
    Będzie, nawet dla zwykłej naziemnej.
    > 2. Dlaczego HD-redy gorzej wypadają dla TV w porównaniu do Full HD, skoro

    Full hd po podziwiasz jak podłączysz do blu-raya albo ps3. cyfrowe tv w
    większości oferują hd ready
    poza tym na forach itp. na tv full hd, reszta (czyli nie hd wygląda jeszcze
    gorzej....)

    > programy cyfrowe TV i tak nie są nadawane w rozdzielczości Full-HD, a coś
    > koło HD-Ready? Jak to wytłumaczyć?
    j.w.
    > 3. Nie stać mnie na BlueRay, nie myślę o TV naziemnej, nie myśłe o Kompie
    > przez TV, więc czy ten telewizor może być dla telewizji gorszy niż Full
    HD? Pozdrawiam!

    wystarczy dvd panasonica ze scalowaniem albo oglądnąć programy w hd (np.
    national geographic hd w c+) i widać jakość, ale na dłuższa metę...
    zbyt mało programów, programy i filmy powtarzające się...
    bądź co bądź ja i tak wylądowałem na mediasacie zwykłym i comedy central +
    tvp3 kraków (bo to mnie interesuje), a od czasu do czasu idzie film w divx
    scalowany do hd ready.

    plazma godna polecenia