    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: do posiadaczy TH-42PV8
    Date: Mon, 09 Feb 2009 16:47:32 +0100

    > Dzięki Wam! Czy TH-42PV80 różni się od TH-42PV8 lepszym kontrastem
    > (15000) i 3 gniazda HDMI? Mam nadzieję, że obydawa mają matową ramę
    > obudowy :) bo nie lubię patrzeć na blask... :)

    Kupiłem go tydzień temu po długich testach w sklepie, ramkę ma
    błyszczącą ale jakoś mi to nie przeszkadza choć byłem przeciwnikiem
    takiego rozwiązania. Ściśle to ma sam przód ramki błyszczący i co mnie
    dziwi najbardziej od tygodnia nie ma na nim śladu kurzu. Dzięki gniazdu
    SDHC można wygodnie pooglądać zdjęcia z cyfrówki - wyglądają
    rewelacyjnie. Wyższą jakość przy sygnale HD z płyty BR widziałem w tym
    samym sklepie na LCD Sony za ok 6000zł, przy sygnale HD z satelity obraz
    był już identyczny.Tańsze telewizory LCD i FullHD i HDready przy sygnale
    SD prezentowały zdecydowanie gorszy obraz. Sytuacja na korzyść plazmy
    jeszcze bardziej się przechyla jeśli zazwyczaj oglądamy telewizje
    wieczorem, nawet na niej czasem brakuje pełnej czerni, to samo na LCD
    nie z najwyższej półki to tragedia. Zanim dokonałem wyboru byłem
    zdecydowany na zakup FullHD LCD, na szczęście w sklepie miałem możliwość
    dokładnego obejrzenia różnych telewizorów z różnym sygnałem. Obraz na
    LCD wydaje sie rewelacyjny jeśli odtwarzana jest na nim pokazowa płyta
    BR w bardzo mocno oświetlonym sklepie. Warto pamiętać że bardzo dużo
    materiału wyświetlanego w telewizji nie licząc programów ze studia i
    najnowszych produkcji ma bardzo kiepska jakość zarówno jeśli chodzi o
    kontrast jak i o ostrość i barwy, że o zbyt dużej kompresji nie wspomnę
    - właśnie taki kiepski sygnał wymaga telewizora który potrafi sobie z
    tym poradzić. Zamiast kupować LCD za 8000 na 20 lat wolałem kupić plazmę
    na teraz za 2440 a za 10 lat albo mniej kupie pewnie nowy telewizor
    daleko bardziej odpowiedni do sygnału jaki wtedy będzie nadawany niż
    dzisiejszy LCD nawet wysokiej klasy.

    Obalam również dwa mity o tym modelu Panasonica - na ciemnych tłach nie
    pojawiają się zielone duchy a automatyka rozpoznawania proporcji obrazu
    działa znakomicie, w przypadku kiedy na czarnych marginesach wyświetlane
    jest logo lub sceny filmu są bardzo ciemne opóźnienie przełączenia
    proporcji zwykle nie przekracza 10 sekund, kiedy logo jest ruchome
    dochodzi do pół minuty w przypadku kontrastowych scen i całkowicie
    czarnych pasów przełączenie zajmuje 2-3 sekundy.