  • 1. Data: 2009-02-08 22:51:34
    Temat: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: "Jacek J." <j...@t...net.pl>

    Witam.

    Mam następujący problem. Rodzina zakupiła nowy telewizor LCD. Telewizor ma
    kabel zasilający trzyprzewodowy ze stykiem ochronnym. Po przyłączeniu przewodu
    antentowego działa wyłącznik różnicowoprądowy. Sprawdziłem instalację - okazało
    się, że "elektryk" zastosował RCD w instalacji dwuprzewodowej. Domyślam się, że
    działanie RCD jest spowodowane rozpływem prądu pomiędzy PEN i uziemiony ekran
    anteny. Mam jednak następujące pytanie. Czy to normalne, że w telewizorach LCD
    zacisk ochronny jest połączony galwanicznie z ekranem gniazda antenowego? Czy
    nie powinno tam być jakiejś separacji (kondensator?). W starszych telewizorach
    problem nie występował, gdyż była wtyczka bez zacisku ochronnego (płaska).

    Pozdrawiam
    Jacek J.

  • 2. Data: 2009-02-08 22:53:46
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek J." <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości news:

    > W starszych telewizorach
    > problem nie występował, gdyż była wtyczka bez zacisku ochronnego (płaska).

    No to w czym problem spreparować odpowiedni przedłużacz/gniazdko?

  • 3. Data: 2009-02-08 22:59:20
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Jacek J. pisze:

> [...]
    > problem nie występował, gdyż była wtyczka bez zacisku ochronnego (płaska).

    Zazwyczaj masa przewodu antenowego jest połączona z masą telewizora,
    chociaż pamiętam taki czarno-biały odbiornik (polski, na licencji
    Telefunkena), który miał kondziory zaraz na wejściu koncentryka do
    środka. Jednak obecnie raczej łączy się masę anteny z masą telewizora, a
    skoro ta jest uziemiona, to widać co się dzieje.

    W twoim przypadku należy kupić separator galwaniczny do anteny.

  • 4. Data: 2009-02-08 23:02:52
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Cavallino pisze:

    > No to w czym problem spreparować odpowiedni przedłużacz/gniazdko?

    Weźmiesz na siebie taką odpowiedzialność? A jak kogoś prąd zabije po
    twoich poradach?

    Dawniej telewizory miały plastikową obudowę, a teraz wiele LCD ma tylną
    ściankę z tłoczonej blachy, więc nic dziwnego, że zrobili kabel z
    uziemienie. I niech teraz będzie przebicie w OTV na tą blachę... Jeszcze
    popłynie po antenie i porazi Bogu ducha winnego użytkownika komputera z
    kartą telewizyjną w innym mieszkaniu.

    Prawidłowe rozwiązanie to separator antenowy, a nie jakieś dziadowski
    półśrodki.

  • 5. Data: 2009-02-09 06:01:01
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > W twoim przypadku należy kupić separator galwaniczny do anteny.

    To półśrodek. Nie lepiej zrobić prawidłową instalację elektryczną?
    Prawdopodobnie wzmacniacz anteny jest zasilany z innej różnicówki niż tv.

  • 6. Data: 2009-02-09 06:47:26
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > kartą telewizyjną w innym mieszkaniu.
    >
    > Prawidłowe rozwiązanie to separator antenowy, a nie jakieś dziadowski

    A kto Ci każe wpychać tam łapki?
    Ja miałem tak samo jak miałem kablówkę, jak podłaczałem kabel do tv to
    trochę kopało, ale przy takich instalacjach tak będzie, z tym że nie mam
    różnicówki.
    Masz dwa wyjścia, jak przedmówca - przedłużacz bez zera ochronnego i nie
    pchać łapek, a drugie to separator galwaniczny.
    A to że wywala różnicówka, nikomu nic nie będzie,

    pawell

  • 7. Data: 2009-02-09 08:53:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    zeeltom pisze:

    > To półśrodek. Nie lepiej zrobić prawidłową instalację elektryczną?
    > Prawdopodobnie wzmacniacz anteny jest zasilany z innej różnicówki niż tv.

    A jak to jest instalacja w bloku, gdzie wzmacniacz jest w zamkniętej
    skrzynce "niewiadomo gdzie". U mnie w bloku nawet administracja nie ma
    dostępu do tych szafek, bo spółdzielnia podpisała umowę z UPC i oni całą
    telewizją na osiedlu kierują.

    A co złego jest w separatorze antenowym? Pogarsza sygnał, czy co?
    Właśnie według mnie to jest najlepsze rozwiązanie - dwa kondensatory i
    po sprawie.

  • 8. Data: 2009-02-09 09:01:50
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Nie lepiej zrobić prawidłową instalację elektryczną?

    A po czym wnosisz że teraz jest nieprawidłowa?

    > Prawdopodobnie wzmacniacz anteny jest zasilany z innej różnicówki niż tv.

    Jakie to ma znaczenie?

  • 9. Data: 2009-02-09 09:05:16
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > A co złego jest w separatorze antenowym? Pogarsza sygnał, czy co?

    Nie ma nic złego :-). Niczego nie pogarsza, przynajmniej z punktu widzenia
    końcowego użytkownika :-). Pomijając <1 dB tłumienia i minimalną
    nierównomierność charakterystyki....

  • 10. Data: 2009-02-10 05:57:25
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > Jakie to ma znaczenie?
    Elektryk, lub elektronik powinien wiedzieć. Laikowi i tak nie wytłumaczę.
    Różnice w spadkach napięć na przewodach zerowych. Mówi ci to coś? ;) Inaczej
    prądy wyrównawcze.