    Date: Fri, 23 Nov 2012 15:20:16 +0100
    From: sklep <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: diody Świecące zasilane z 230V

    witam

    Mam masę lampek rowerowych zakwalifikowanych jako uszkodzone. Oczywiści
    pada elektronika, plastiki - diody - sporadycznie. Wiem że w diodach
    znaczenie ma prąd, ale jakoś muszę to sobie napięciowo wyobrazić. dioda
    zaczyna świecić dopiero po przekroczeniu 2.8V, przy 4V świeci na maksa,
    pobierając 70mA. mnie by wystarczyło jakby pobierały 10-20mA czyli 3.2V
    na diodę. Jeśli połączę je szeregowo to potrzebuje 72 diody. O ile wiem,
    należałoby jeszcze połączyć kolejne 72 diody przeciw-równolegle, ale już
    tylu diód nie mam. Jak to "załatwić" przy maksimum bezpieczeństwa,
    ekonomii działania i minimalnych kosztach?
    ToMasz